Hyundai Elantra 2.0 CVVT Top-K

10. 6. 2004
Deli

Da je Elantra v letošnje leto zapeljala rahlo prenovljena, morda marsikdo sploh še ni opazil. Pa vendar, če ste se si pripravljeni odtrgati nekaj časa in se posvetiti ’novemu’ zunanjemu videzu, sprememb ne boste spregledali.

Pri Hyundaiu pravijo, da je na račun teh Elantra celo nekoliko zrasla (predvsem v dolžino), toda roko na srce, če je, je le zaradi izdatnejših odbijačev. Znotraj potniške kabine tega ni občutiti.

Vam pa zato na prenovljenem prednjem delu Elantre nemudoma padejo v oči novi žarometi, odbijač, pokrov motorja, maska in predvsem meglenki, ki sta zdaj okrogli in prav dirkaško majhni. Podobne novosti je opaziti tudi zadaj, kjer za nov videz skrbijo luči z drugačno grafiko. No, za odkrivanje ostalih novosti pa se je treba od tu dalje preseliti v notranjost.

Ta revolucionarnih novosti sicer ne ponuja, kar pomeni, da vas bo, če ste vajeni sodobnejših evropskih avtomobilov, še vedno najprej zmotila predvsem armaturna plošča.

Dolžina, odmerjena od vetrobranskega stekla do skrajnega roba nadstreška merilnikov, namreč ne vliva želenega občutka varnosti. Če ste zaprisežen zagovornik proporcionalnih mer, boste znali potarnati tudi nad volanskim obročem, ki je že na pogled nekoliko prevelik, zagrizeni esteti pa bodo znali ob tem dodati še kakšno na račun oblike armaturne plošče, predvsem zračnikov na sredinski konzoli.

Je pa Elantra z letošnjim letom dobila novo grafiko merilnikov, za katero so poskrbeli pri podjetju VDO, sprehajanje skozi podatke, ki jih ponuja potovalni računalnik, je postalo preprostejše, saj so temu namenili novo, predvsem pa bolj ergonomsko stikalo (prej se je to nahajalo med merilniki). Če se odločite za najdražjo Elantro (2.0 CVVT Top-K), pa je treba omeniti tudi bogato opremo, vključno s samodejno klimatsko napravo, številnimi elektronskimi dodatki in alarmom, ter končno prenovljen najzmogljivejši motor.

Ta je, razumljivo, bencinski, čeprav je res, da si v Elantri lahko omislite tudi sodoben dizelski motor z enako prostornino, ki pa zmore dobrih 30 ’konjičev’ manj. Ampak to v tem trenutku niti ni pomembno. Lotimo se raje agregata, ki se zdaj baha s tehnologijo prilagodljivih načinov odpiranja ventilov.

Kot pravijo pri Hyundaiu in kot je ne nazadnje mogoče razbrati tudi iz tehničnih podatkov, izboljšanih zmogljivosti s tem niso dosegli. Dodatni dve konjski moči sta komajda omembe vredni in enako velja tudi za končno hitrost, ki naj bi bila le za dva kilometra na uro višja od prejšnje.

Nova tehnologija odpiranja ventilov (CVVT) je tako prispevala predvsem k izboljšani prožnosti motorja oziroma ’lepši’ krivulji navora, manjši porabi goriva in nenazadnje k čistejšemu izpuhu. To pa so lastnosti, katerim bomo z vstopom v Evropsko unijo morali tudi mi posvečati vedno več pozornosti.

Torej, če ste morda na začetku besedila pomislili, da je Elantra s tehnologijo CVVT zdaj še močnejša, ste se žal ušteli. ’Konjičev’ je dovolj, so prepričani pri Hyundaiu in tega ne gre zanikati. So pa zato raje poskrbeli za čistejši izpuh.

Matevž Korošec

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.172,76 €
Cena testnega modela: 15.794,53 €
Moč: 105kW (143 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,0 s
Največja hitrost: 208 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1975 cm3 - največja moč 105 kW (143 KM) pri 6000 vrt/min - največji navor 186 Nm pri 4500 vrt/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/60 R 15 H (Semperit Sport Grip M+S)
Zmogljivost: največja hitrost 208 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,0 s - poraba goriva (ECE) 10,2/6,1/7,6 l/100 km
Mase: prazno vozilo 1477 kg - dovoljena skupna masa 1880 kg
Zunanje mere: dolžina 4525 mm - širina 1725 mm - višina 1425 mm - prtljažnik 415 l - posoda za gorivo 55 l
Naše meritve
T = 11 °C / p = 1000 mbar / rel. vl. = 54 % / Stanje kilometrskega števca: 6204 km
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 16,9s ( 136km/h)
1000m z mesta: 30,6s ( 174km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,6 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 15,4 (V.)s
Največja hitrost: 205km/h (V.)
poraba na testu: 9,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,2m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
dovolj bogata oprema
število odlagalnih mest
spodobne motorne zmogljivosti
cena
(pre)velik volanski obroč
nekateri materiali v notranjosti
menjalnik