Hyundai Getz 1.4 16V GL Top-K

8. 12. 2005
Deli

Ste eden tisti, ki še vedno vihajo nosove nad Hyundaii? Še vedno vztrajate, da je to drugorazredna avtomobilska znamka tam nekje z Daljnega vzhoda? Prav, ampak stvari se spreminjajo, verjemite. Sedite v prenovljenega Getza, pa boste videli.

Pred kratkim so ga prenovili in če se na hitro lotimo novosti, povejmo, da ima nova prednja žarometa, ki sta na pogled bolj ’elisasta’, nov pokrov motorja in spremenjen prednji odbijač, preoblikovan zadek z novimi lučmi, meglenko, vtisnjeno v sredino spodnjega dela branika, ter lepša - če se lahko tako izrazim - lita platišča na modelih, ki si jih zaslužijo.

Toda to niso stvari, zaradi katerih trdim, da je Getz postal boljši. Kvečjemu lepši. In enako velja za vse, kar vidite v notranjosti. Tam je nova armaturna plošča. Kakovostnejša in lepša, bi lahko rekli. Sredinska konzola hoče s svojim leskom spominjati na aluminij, medtem ko je preostala plastika predvsem prijetnejša na pogled. Vseeno pa se s tisto v tekmecih bolj zvenečih znamk še vedno ne more primerjati. Predvsem zato, ker je njena zrnata površina pregroba, zaradi česar vam svetujem, da si, ko sedete v Getza, naklon naslonjala in višino sedalnega dela sedeža nastavite, še preden zaprete vrata, sicer se odrgnjenim členkom na roki ne boste izognili. Ja, tako groba je.

Pa pustimo to. Sedež si boste tako ali tako nastavili le enkrat - ko boste prvič sedli v Getza - in potem bo ostal na mestu, ki ste mu ga določili. Lotimo se stvari, ki vas lahko lepo presenetijo. Na primer posluh za detajle, kot so popolnoma prava tipka za ’resetiranje’ dnevno prevoženih kilometrov ali pa opozorilna lučka za hladen motor, ki zasveti modro. Spremenjeni so tudi merilniki. Nič posebnega, le lepo obrobljeni, vseeno pa prav zaradi svoje preprostosti omogočajo dobro berljivost. Še kup drugih detajlov si zasluži oceno ’dobro’, na primer po višini nastavljiv trikrak volanski obroč, ’uporabno’ nedvomno velja za petvratno karoserijo in povečljiv prtljažnik, nekaj pa si jih zasluži tudi oceno ’manj primerno’. Recimo sedeži, predvsem zaradi slabega bočnega oprijema in previsokega sedenja.

No, in končno smo prišli do stvari, ki so ’krive’, da je Getz postal boljši. Najprej moram omeniti motor. Ta je nov, priložnost, da se izkaže, je dobil, ker je paleto zapustil 1, 3-litrski dvanajstventilski štirivaljnik, ki je s svojimi 85 ’konjiči’ veljal predvsem za povprečen izdelek. Novinec prostorninsko ni veliko zrasel, za 52 kubičnih centimetrov, so mu pa glavo obogatili s po štirimi ventili nad vsakim valjem in iz njega stisnili 71 kW/97 KM ter 125, 5 Nm navora.

Povedano z drugimi besedami, novi član palete pri istem številu vrtljajev zmore 6, 5 Nm več navora, kar sicer še vedno ne zagotavlja ležernosti -1.5 CRDi na primer razvaja z 235 Nm -, vseeno pa ga boste zlahka vzljubili. V mestih svoje delo opravlja solidno, medtem ko zunaj njih, kadar hočete iz njega izvabiti vse, kar zmore, od vas pričakuje le eno - da ga poženete v višje vrtljaje. In, verjemite, to vam ne bo težko. Prvič zato, ker se motor rad vrti, drugič pa, ker je povezan z menjalnikom, za katerega še danes ne morem verjeti, da je Hyundaiev.

S tistimi, ki sem jih do danes preizkusil v avtomobilih te znamke, ta resnično nima nobenih sorodstvenih vezi. To ugotovite že zjutraj, ko zaženete hladen motor in menjalnik zlahka pretaknete v prvo prestavo. Iskanje vzvratne prestave prav tako ni težavno. Sprehajanje po menjalniški shemi navzgor in navzdol je tekoče. Gibi so povprečno kratki, toda spodobno natančni. In zazdi se vam, da se v tem Getzu skriva celo nekaj športnega.

Toda upanje zbledi takoj, ko se zaženete v prvi ovinek. Getz vas še enkrat opomni, da bočni oprijem na prednjih sedežih ni skoraj nič boljši od tistega zadaj. Vzmetenje bodo cenili predvsem tisti, ki ljubijo udobje in mehkobo (čeprav moram priznati, da s primerki, ki so iz Koreje k nam prihajali na začetku, ta - tako kot menjalnik - nima nič skupnega). In na koncu je treba omeniti še kolesa, ki z velikostjo 14 palcev jasno povedo, da je norenje s tem Getzom početje na meji zdravega.

Ampak Hyundaiev malček tako ali tako nikoli ni bil namenjen temu. In če vam je to jasno, potem veste tudi, komu so namenjene novosti - zmernim voznikom, ki jih bodo znali še kako ceniti. Ja, stvari se spreminjajo. V tem primeru na bolje.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 9.568,52 €
Cena testnega modela: 10.040,06 €
Moč: 71kW (97 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1399 cm3 - največja moč 71 kW (97 KM) pri 6000/min - največji navor 126 Nm pri 3200/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 175/65 R 14 T (Avon Ice Touring M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,2 s - poraba goriva (ECE) 8,2/5,5/6,5 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1100 kg - dovoljena skupna masa 1510 kg.
Zunanje mere: dolžina 3825 mm - širina 1665 mm - višina 1490 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 254-977 l
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 12,1s
402m z mesta: 18,2s ( 123km/h)
1000m z mesta: 33,6s ( 151km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,0s
Prožnost 80-120km/h: 17,9s
Največja hitrost: 170km/h (V.)
poraba na testu: 8,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,7m
AM meja: 43m
Ocena
  • Getz s prenovo ni postal le lepši, ampak predvsem boljši. Upali bi si celo trditi, da je zdaj kos tudi marsikateremu evropskemu tekmecu. Pa ne le, ko ga pogledamo skozi ceno. Tudi če nanjo pozabimo, velja, da Hyundaii z vsakokratno prenovo postanejo boljši. In to z novim motorjem, menjalnikom, prenovljeno notranjostjo in drugimi novostmi jasno dokazuje tudi Getz.

Hvalimo in grajamo
menjalnik in motor
zunanjost približana evropskemu okusu
izboljšana kakovost materialov v notranjosti
sodobno bogat paket opreme
sprejemljiva cena
visoko sedenje
bočna opora prednjih sedežev
groba plastika na vratih