Samo še malenkost

14. 1. 2020 | Dušan Lukič
Deli

Ali pa tudi ne takšna malenkost – menjalnik je vendarle pomemben del avtomobila. A dvosklopčni je skoraj edino, kar bi si še želeli pri tem N-ju.

Če smo pri testu Megana R.S. Trophy nekaj strani nazaj zapisali, da je kar malo škoda, da je vse več malih športnikov, ki so bolj vsakdanje uporabni kot dirkaško nekompromisni, pa je po drugi strani treba priznati, da takrat, ko inženirjem uspe pri takšnem avtu najti pravo ravnovesje, lahko rezultati še kako navdušijo. In i30 N je takšen avto – vsaj v tokrat preizkušeni različici. No, skoraj.

Ker v imenu piše Fastback, pomeni, da ne gre za klasično petvratno različico, temveč tisto s podaljšanim zadkom. In upali bi si trditi, da športnemu i30 bolj pristaja kot klasika. Tisti črni zavihani spojlerček na koncu položnih petih vrat mu da piko na i(30).

Performance seveda pomeni, da nima ’le’ 250, temveč 275 ’konjev’. Manj kot Megane R.S. Trophy, a dovolj, da je zelo hiter. Je pa zanimivo, da motor nikoli ne deluje podivjano, pri Hyundaiu so se odločili za nastavitve, ki so po občutku bližje atmosferskemu motorju – brez odločnega sunka turbo navora in z linearnim, skoraj uglajenim podajanjem moči. A da ne bo pomote: to še ne pomni, da je i30 N Performance počasen ali da daje občutek počasnosti – le manj podivjan je.

A po drugi strani: njegovo podvozje je med najbolj zabavnimi v razredu. Pohvali se lahko z lego na cesti, ki bo ljubitelje atraktivne vožnje razveselila. Zadek na ukaz zdrsne zlahka, lahko le toliko, kot je treba za hitrejšo vožnjo skozi ovinek, še raje pa še malo bolj, da je zabave več. Zavore so zanesljive in natančne.

Seveda se najde tudi kakšen minus: v športnem načinu zna biti volan preveč trd, kar na slabši cesti prinese preveč vpliva pogona na volan – po domače, ko kolesi s pomočjo elektronske zapore diferenciala grabita za oprijemom, ga poskušata izpuliti iz rok. Zato zna biti vožnja z le eno roko včasih preveč naporna in premalo natančna. Zato je dobro pri nastavitvah voznih načinov najti svojo kombinacijo športnih nastavitev.

Kaj pa drugo? Menjalnik bi lahko imel hitrejše gibe (zna pa i30 N užitkarsko dajati vmesni plin ob prestavljanju navzdol tudi v običajnih voznih načinih), še bolje bi bilo, če bi si lahko omislili tudi dvosklopčnega. Sedeži so odlična kombinacija športnega oprijema in vsakdanje družinske uporabnosti, enako pa velja za celotno prostornost, s prtljažnikom vred. Ker je v normalnih voznih načinih i30 N Performance tudi prijetno tih (v najbolj športnih pa sicer dovolj glasen, a s premalo pokanja ob odvzetem plinu pod štirimi tisočaki vrtljajev), zna biti čisto spodoben edini oziroma primarni družinski avto. Kompromis je tokrat uspel.

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena testnega modela: 34.500 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 34.190 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 34.500 EUR €
Moč: 202kW (275 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,1 s
Največja hitrost: 250 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,8 l/100 kml/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 711 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.568 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 202 kW (275 KM) pri 6.000/min – največji navor 353 Nm pri 1.500–4.700/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 V (Goodyear Ultragrip).
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,8 l/100 km, izpust CO2 178 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.595 kg – dovoljena skupna masa 1.950 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.455 mm – širina 1.795 mm – višina 1.417 mm – medosna razdalja 2.650 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 436–1.351 l
Naše meritve
T = 18 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 5.642 km 
Pospešek 0-100km: 7,1 ss
402m z mesta: 14,9 ss ( 156 km/hkm/h)
Prožnost 50-90km/h: 5,4/7,2 ss ((IV./V.))
Prožnost 80-120km/h: 6,6/7,8 ss ((V./VI.))
Največja hitrost: 250 km/hkm/h
Poraba goriva na normnem krogu: 7,9 l l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 34,8m
AM meja: 40,0m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58 dbdB
Ocena
  • Hyundai i30 N Fastback Performance je verjetno najboljša kombinacija športnega i30. Če iščete zelo hiter avto, ki pa lahko še vedno nosi oznako družinski, ga ne smete prezreti.

Hvalimo in grajamo
sedeži
podvozje in lega na cesti
uporabnost
le elektronska zapora diferenciala