Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP Impression

30. 5. 2016 | Tomaž Porekar
Deli

Hyundai velja za znamko, ki ponuja dobro opremljene avtomobile za primerno ceno. Se zadeva spreminja? Naš i40 je presenetil, prenovljen ponuja veliko, izboljšave so opazne. A tudi s ceno je presenetil.

Boljši poznavalci avtomobilskega dogajanja seveda že vedo, da je Hyundai prejšnji Sonati dal novo ime, i40. Pravzaprav je bila to napaka, kar pa bodo Korejci z naslednjim rodom najbrž popravili in naslednik i40 bo najbrž spet – Sonata (kar je ostal za korejski in ameriški trg). S povsem neizrazno kombinacijo črke in številk si niso naredili usluge.

Vseeno pa je i40 ob svojem krstu presenetil z marsikatero značilnostjo, ki prej ni bila ravno odlika Hyundaijevih avtomobilov. i40 je dvignil standarde pričakovanja s svojo kakovostjo, zanimivim in všečnim videzom, zadovoljivo mehaniko in še čim. V zdaj prenovljeni različici so vse to še malce dopolnili in zgladili, tako da glede tistega, kar ponuja vozniku in potnikom, še naprej deluje kar prepričljivo. Zdaj so dodali tudi nekaj sodobnejših elektronskih pripomočkov (k parkirni pomoči še pomoč za ohranjanje smeri na voznem pasu, denimo).

Tudi motor se zdi precej manj robat, kot pa je bil 1,7-litrski primerek na začetku svoje 'kariere', ki jo je začenjal prav v i40. Vsaj v kabino je slišati manj (turbodizelskega) ropota. Solidnost tega motorja je zdaj znana že marsikomu, saj poganja različne modele obeh znamk iz južnokorejske skupine, torej Hyundaija in Kie. Ostaja pa ugotovitev, da je gospodarnost glede porabe goriva precej relativna stvar. Nekoliko manjša prostornina in večja zmogljivost (podobna, kot jo pri tekmecih zagotavljajo dvolitrski motorji) zahteva pač svoj davek, povprečna poraba ni ravno med odlikami i40. To predvsem velja, če skušamo z avtomobilom varčevati z gorivom (v našem normnem krogu, na primer), medtem ko povprečna poraba v običajni uporabi pravzaprav sploh ni tako slaba. Ob začetku prodaje novega rodu i40 je imel Hyundai kar visokoleteče načrte glede prodaje v Evropi.

Časi pa so se odločno spremenili. Številni tekmeci v višjem srednjem razredu, pa tudi spogledovanje kupcev s križanci v podobnem cenovnem razredu, so jim načrte glede prodaje dodobra prekrižali. Ambiciozna višja cenovna politika se pri i40 še ni spremenila in tako si tudi slovenski uvoznik pri i40 ne more privoščiti akcijskih cen nekaterih tekmecev. Tako je i40 ob cenovni primerjavi z resnimi tekmeci, kot so Passat Variant, Škoda Superb, Ford Mondeo ali Toyota Avesis, zdaj med dražjimi, ob podobni opremljenosti seveda. To pa je pravzaprav največje presenečenje, kar smo zapisali tudi v naslovu. Seveda je kupcem vseeno, od kod evropski Hyundai dobiva avtomobile. Ker je i40 iz korejske izdelave, je posledica tudi manj konkurenčna cena v primerjavi s primerki, izdelanimi v Evropi. Od znamke Hyundai v prihodnje kupci ne bodo mogli pričakovati le dobre cene. i40 je dober primer – veliko avta, a tudi za primerno ceno.

Tomaž Porekar foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 29.990 €
Cena testnega modela: 32.360 €
Moč: 104kW (141 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.385 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.685 cm3 – največja moč 104 kW (141 KM) pri 4.000/min – največji navor 340 Nm pri 1.750 – 2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik– gume 225/45 R 18 V (Dunlop SP Winter Sport 5).
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 123 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.648 kg – dovoljena skupna masa 2.130 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.775 mm – širina 1.815 mm – višina 1.470 mm – medosna razdalja 2.770 mm – prtljažnik 553–1.719 l – posoda za gorivo 66 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 1 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 65 % / stanje kilometrskega števca: 1.531 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 18,1s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,8s (IV)
Prožnost 80-120km/h: 11,6s (V)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Občuti se napredek pri prenovi avtomobila v primerjavi z izhodiščnim modelom izpred treh let. Dober avtomobil brez posebnih vrhuncev glede posameznih lastnosti, izboljšano udobje.

Hvalimo in grajamo
opremljenost
motor
prostornost
vozno udobje
ergonomija potniške kabine
dovolj odlagalnih prostorov
visok položaj voznika na sedežu
poraba goriva
zapleteni meniji potovalnega računalnika