Ta malček vas lahko z lahkoto naheca. Če ob pogledu nanj mislite, da je zgolj majhen mestni avtomobilček, ste že nasedli.
Zahteve avtomobilskih kupcev se povečujejo: zdi se, da smo prišli tako daleč, da od proizvajalcev v vsakem primeru zahtevamo popoln paket. Naj bo to športnost, pomešana z uporabnostjo, majhnost s prostornostjo, zahteve so prisilile proizvajalce k iznajdbi pravih kompromisov. Ix20 je namenjen kupcem, ki želijo imeti majhen, kompakten, za vožnjo po mestu preprost avto, a hkrati tudi dovolj prostora za potnike in prtljago.
Težka naloga, a Hyundaiju je uspelo. No, skupaj v sodelovanju s Kio, ki iz istega proizvodnega traku pošilja v prodajo model Venga. Kako velik je pravzaprav ta malček? Če odmislimo sicer malce krajši vzdolžni pomik prednjih sedežev, je zadaj prostora na pretek. Ne le za otroke, tudi če odrasle vzamete na daljšo pot, ne bi smeli slišati pritožb od zadaj. Le pri namestitvi otroških sedežev z vpetjem ISOFIX se boste malce namučili, saj se sidrišča skrivajo nekje globoko v oblazinjenju.
Prtljažnik s 440 litri je večji od denimo tistega v Astri ali Focusu, če pa podrete zadnjo klop, dobite 1.486-litrski 'zaliv'. Izbira materialov v notranjosti morda ni ravno vrhunska, je pa opremljenost na račun paketa opreme Premium. Tako smo lahko v mrzlih dneh odlično izkoristili ogrevanje prednjih sedežev in volana, ki deluje hitro in odlično, a je sčasoma tudi na najmanjši stopnji nekoliko premočno. V nasprotju z nekaterimi proizvajalci, ki nam skušajo prodati pametni ključ, ki pameten le za zagon avtomobila, je Hyundaijev vendarle sposoben tudi odkleniti avto, ne da bi ga jemali iz žepa. Malce smo le pogrešali stikala tudi na zadnjem paru vrat.
Voznikov delovni prostor je sila preprost za uporabo, dvomimo, da bi kdo potreboval navodila za uporabo. Ix20 še ni podlegel trendu pospravljanja gumbov v večpredstavnostne naprave, zato sredinska konzola ostaja klasična, a kljub temu pregledna. Mogoče bi si želeli le, da bi potovalni računalnik doživel rahlo osvežitev, saj denimo ne zna digitalno prikazati trenutne hitrosti, pa tudi premikanje po meniju je še vedno enosmerno prek enega gumba.
Testnega ix20 je poganjal 1,6-litrski turbodizel v močnejši izvedenki, za katero je treba doplačati 460 evrov. 94 kilovatov bo za malčka več kot zadosti, dvomimo, da bi si v katerem trenutku želeli številčnejšo konjenico pod pokrovom. Kljub mirnemu teku lahko motor postane dokaj glasen, predvsem v mrzlih jutrih. Tudi vožnja z ix20 je nezahtevna, podvozje je naravnano na udobno vožnjo, okretnost v mestnih središčih mu je pisana na kožo. Vozniki bodo znali ceniti tudi odlično preglednost nad vozilom, saj je položaj za volanom nekoliko višje nastavljen, pa tudi A-stebrička sta razdeljena in imata vgrajeno šipo.
Čeprav je testnemu ix20 cena na račun najmočnejšega motorja in najboljše opreme poskočila na dobrih 22 tisočakov, je vendarle vredno pogledati po ceniku malce niže in poiskati takega, ki ima bolj smiseln paket. Pa ne pozabite, da Hyundai še vedno ponuja odlično petletno garancijo brez omejitve kilometrov.
Saša Kapetanovič foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 535 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 1.168 € |
Moč: | 94kW (128 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.168 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.582 cm3 – največja moč 94 kW (128 KM) pri 4.000/min – največji navor 260 Nm pri 1.900 – 2.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik– gume 205/55 R 16 H (Kumho I'Zen KW27). |
Zmogljivost: | največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,4–4,7 l/100 km, izpust CO2 117–125 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.356 kg – dovoljena skupna masa 1.810 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.100 mm – širina 1.765 mm – višina 1.600 mm – medosna razdalja 2.615 mm – prtljažnik 440–1.486 l – posoda za gorivo 48 l. |
Okoliščine meritev: T = 1 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 65 % / stanje kilometrskega števca: 1.531 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,2s |
---|---|
402m z mesta: | 18,0s ( 126km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,4s (IV) |
Prožnost 80-120km/h: | 12,2s (V) |
poraba na testu: | 7,3 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,5m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 61dB |