Ko smo prvič testirali Hyundaievo Kono, takrat je šlo za različico z litrskim bencincem, ročnim menjalnikom in prednjim pogonom, je Tomaž omenil tudi triatlon.
Ja, Kona, Havaji, Ironman. In na koncu je Tomaž zapisal tudi, da bi bila najmočnejša različica z najboljšo opremo in dvosklopčnim menjalnikom nekaj povsem drugega. In ja, imel je prav.
Tale Kona je pravi triatlonec: znajde se na slabih cestah in blagem terenu, znajde se v mestu, znajde se na daljših poteh. Okej, če se spomnimo, kako tiha sta tako bencinec kot še predvsem odlična električna Kona EV, ja tale 1,6-litrski dizel malce razočaral, zlasti v mestu, kjer je hrupa v primerjavi s preostalima različicama opazno več (a še vedno znotraj razrednega povprečja).
Je pa dizel sicer dovolj zmogljiv (tudi če je Kona naložena), dovolj varčen in v povezavi s sedemstopenjsko dvosklopčno avtomatiko tudi dovolj vozniku prijazen. V kombinaciji z ročnim menjalnikom bi verjetno zahteval malo več pretikanja, a ker si ga je mogoče omisliti le v kombinaciji z avtomatiko (k ročnemu menjalniku spada šibkejša, 115-’konjska’ različica tega motorja), ni težav.
Seveda tudi za to, dizelsko Kono velja vse, kar smo zapisali že pri bencinski in električni: da je zunanja oblika posrečena kombinacija terensko-križanskega videza in še dovolj urbane podobe, pa da se taka Kona kljub družinski prostornosti čisto lepo znajde v mestni gneči (tudi zato, ker ima oprema Impression tudi vzvratno kamero in parkirni sistem). Seveda prostorskih čudežev pri njeni dolžini ne gre pričakovati, a za tiste, ki bi želeli več, imajo pri Hyundaiu tudi večje križance.
Poleg vsakdanje uporabnosti (kamor spada tudi dovolj dobro sedenje, preglednost in materiali) pa zna taka Kona ponuditi še nekaj: malo vozniškega užitka. Makadam (ali sneg) plus štirikolesni pogon plus dizelski navor tu znajo pomeniti malo zabave v ovinkih. Z najmočnejšim bencincem bi je bilo še več, a potem bi trpela poraba. Zato lahko mirno zapišemo: morda takšna Kona ni ne najzmogljivejša ne najčistejša, je pa super kombinacija tehnologij, ki o na voljo v Koni (tudi zaradi izjemno bogate opreme Impression in ne previsoke cene). Super Kona, recimo.
Prodaja: | Hyundai Avto Trade d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 27.880 EUR € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 25.820 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 27.880 EUR € |
Moč: | 100kW (136 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,2 s s |
Največja hitrost: | 186 km/h km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,6 ll/100km |
Obvezno zavarovanje: | 422 EUR € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.068 EUR € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.250/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/45 R 18 V (Hankook Ventus Prime 3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 186 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,6 l/100 km, izpust CO2 119 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.422 kg – dovoljena skupna masa 1.950 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.165 mm – širina 1.800 mm – višina 1.550 mm – medosna razdalja 2.600 mm – posoda za gorivo 50 l. |
Prtljažnik: | 544–1.297 l |
T = 18 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 5.642 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,3 ss |
---|---|
402m z mesta: | 17,2s ( 131km/h) |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,2m |
AM meja: | 40,0m |
Trušč pri 90km/h | 61 dbdB |
-
Dovolj zmogljiv dizel, samodejni menjalnik, štirikolesni pogon, zdaj priljubljena oblika karoserije, izjemno bogata oprema, dovolj prostora za 26 tisočakov? Ja, tako bi lahko na hitro opisali tole Kono.