Super Kona

20. 12. 2019 | Dušan Lukič
Deli

Ko smo prvič testirali Hyundaievo Kono, takrat je šlo za različico z litrskim bencincem, ročnim menjalnikom in prednjim pogonom, je Tomaž omenil tudi triatlon.

Ja, Kona, Havaji, Ironman. In na koncu je Tomaž zapisal tudi, da bi bila najmočnejša različica z najboljšo opremo in dvosklopčnim menjalnikom nekaj povsem drugega. In ja, imel je prav.

Tale Kona je pravi triatlonec: znajde se na slabih cestah in blagem terenu, znajde se v mestu, znajde se na daljših poteh. Okej, če se spomnimo, kako tiha sta tako bencinec kot še predvsem odlična električna Kona EV, ja tale 1,6-litrski dizel malce razočaral, zlasti v mestu, kjer je hrupa v primerjavi s preostalima različicama opazno več (a še vedno znotraj razrednega povprečja).

Je pa dizel sicer dovolj zmogljiv (tudi če je Kona naložena), dovolj varčen in v povezavi s sedemstopenjsko dvosklopčno avtomatiko tudi dovolj vozniku prijazen. V kombinaciji z ročnim menjalnikom bi verjetno zahteval malo več pretikanja, a ker si ga je mogoče omisliti le v kombinaciji z avtomatiko (k ročnemu menjalniku spada šibkejša, 115-’konjska’ različica tega motorja), ni težav.

Seveda tudi za to, dizelsko Kono velja vse, kar smo zapisali že pri bencinski in električni: da je zunanja oblika posrečena kombinacija terensko-križanskega videza in še dovolj urbane podobe, pa da se taka Kona kljub družinski prostornosti čisto lepo znajde v mestni gneči (tudi zato, ker ima oprema Impression tudi vzvratno kamero in parkirni sistem). Seveda prostorskih čudežev pri njeni dolžini ne gre pričakovati, a za tiste, ki bi želeli več, imajo pri Hyundaiu tudi večje križance.

Poleg vsakdanje uporabnosti (kamor spada tudi dovolj dobro sedenje, preglednost in materiali) pa zna taka Kona ponuditi še nekaj: malo vozniškega užitka. Makadam (ali sneg) plus štirikolesni pogon plus dizelski navor tu znajo pomeniti malo zabave v ovinkih. Z najmočnejšim bencincem bi je bilo še več, a potem bi trpela poraba. Zato lahko mirno zapišemo: morda takšna Kona ni ne najzmogljivejša ne najčistejša, je pa super kombinacija tehnologij, ki o na voljo v Koni (tudi zaradi izjemno bogate opreme Impression in ne previsoke cene). Super Kona, recimo.

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena testnega modela: 27.880 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 25.820 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 27.880 EUR €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s s
Največja hitrost: 186 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,6 ll/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 422 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.068 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.250/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/45 R 18 V (Hankook Ventus Prime 3).
Zmogljivost: največja hitrost 186 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,6 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.422 kg – dovoljena skupna masa 1.950 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.165 mm – širina 1.800 mm – višina 1.550 mm – medosna razdalja 2.600 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 544–1.297 l
Naše meritve
T = 18 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 5.642 km 
Pospešek 0-100km: 10,3 ss
402m z mesta: 17,2s ( 131km/h)
Zavorna pot pri 100km/h: 37,2m
AM meja: 40,0m
Trušč pri 90km/h 61 dbdB
Ocena
  • Dovolj zmogljiv dizel, samodejni menjalnik, štirikolesni pogon, zdaj priljubljena oblika karoserije, izjemno bogata oprema, dovolj prostora za 26 tisočakov? Ja, tako bi lahko na hitro opisali tole Kono.

Hvalimo in grajamo
oprema
poraba
dobra povezljivost info-zabavnega sistema 
tu in tam preslaba plastika
zvočna izolacija
prednji sedeži