Limuzine se v Evropi prodajajo predvsem s (turbo)dizelskimi motorji. Po novem je v tej igri tudi Hyundaieva Sonata, kar je brez dvoma voda na mlin tistim, ki iščejo v ponudbi varčen, a dovolj zmogljiv motor.
Prvo stvar, ki jo med pregledom motornih podatkov Sonatinega turbodizla opazimo, je moč. Sonata je na našem trgu na voljo z motorjem 2.0 CRDi s 100 kilovati, obstaja pa tudi različica z dodanimi tremi kilovati, kar ob prirastku moči (štirih ’konjev’, ki delajo razliko, povprečen voznik nikakor ne bo opazil) pomeni predvsem višje stroške ob registraciji avta.
Kilovatov tako v Sonati na našem trgu ni preveč, tudi v vožnji je moč popolnoma zadovoljiva. Motor sicer ne bo navdušil tistih, ki iščejo eksplozivnost (recimo Volkswagnovih turbodizlov), bo pa zadovoljil druge, ki zahtevajo uglajenost in varčnost (v povprečju je Sonata 2.0 CRDi na testu ’popila’ 8, 9 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov). Sonatin dizelski štirivaljnik zmore tudi hitro vožnjo in potovanja pri večjih hitrostih.
Potniška kabina je, kar se zvoka motorja tiče, tudi dobro izolirana. Pri hitrosti 130 kilometrov na uro (tam brni motor pri okoli 2.500 vrtljajih) je veter skorajda glasnejši od agregata, ki se na ukaze s stopalke za plin sicer odziva s svojim (počasnejšim) tempom, kar bo koga ujezilo predvsem pri hitrih prehitevanjih, kjer tudi pretikanje navzdol v najuporabnejše območje vrtenja ne pomaga kaj prida.
Sonata tako tudi s tem motorjem ostaja v okvirjih udobne limuzine, kjer je treba željo po adrenalinu in dinamični vožnji pustiti doma. Menjalnik je, kot bi lahko trdili za celotno Sonatino sliko, nekako povprečen. Je dokaj natančen, prilagojen počasnejšim gibom voznikove desnice in hvalevreden zaradi svojih šestih stopenj. Zadnja omogoča dobna avtocestna križarjenja ob ugodnejši porabi plinskega olja.
Na dolgih avtocestnih grbinah karoserija rahlo niha, kakšna kratka luknja ’zaide’ tudi v notranjost, tako v smislu blaženja kot z zvoki, ki prihajajo z zadnje preme, a vse skupaj ni moteče. V ovinkih se karoserija rahlo nagiba, volan ni med tistimi, ki dajejo najboljše povratne informacije. A takšna je Sonata. Ima pomanjkljivosti, ki so dovolj majhne, da jih lahko prezremo. Tako kot so Korejci recimo prezrli novosti, s katerimi se baha (nedosegljiva) konkurenca. Pametni ključi, radarski tempomati . .
To boste v Sonati zaman iskali. Priporočamo pa, da na seznamu dodatne opreme odkljukate tipala, ki v zadnjem odbijaču bdijo nad tesnimi parkiranji. Sonatin zadek je namreč precej nepregleden, zato se vam bo nakup hitro
obrestoval.
Sonata je glede opreme tipičen Korejec. Dobro opremljenost, ki sicer ni vrhunska, potrjujejo samodejna klimatska naprava, potovalni računalnik, po globini in višini nastavljiv volanski obroč, izklopljiv stabilnostni sistem ESP, navolanski gumbi za upravljanje avdiosistema . .
Notranjost korejske limuzine njenim oblikovalcem ne bi smela biti preveč v ponos, saj je oblikovno zadržana, lahko bi zapisali, da tudi dolgočasna. Osvetlitev klasičnih merilnikov je zelena, gumbov ni veliko, tisti, ki so, pa so dovolj veliki, da voznik (ali sopotnik) vedno pritisne tisto, kar želi.
Dizelski agregat v Sonati? Da, močan je dovolj. Tudi poraba plinskega olja bo skrbela za veselje v denarnici. Odločitev, da agregat omejijo na 100 kilovatov, je bila prav tako pravilna. 2.0 CRDi se po kultiviranosti in nebrutalnih zmogljivostih dobro vključuje v Sonatino zgodbo. V konkurenci sicer ne izstopa, a obenem zadovoljuje vse potrebe po udobni vožnji povprečnega voznika. Ljubitelja (ne navdušenca! ) dizlov, seveda.
Mitja Reven
Foto: Aleš Pavletič, Saša Kapetanovič
Prodaja: | Hyundai Avto Trade d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 22.404,44 € |
Cena testnega modela: | 22.792,10 € |
Moč: | 100kW (136 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,7 s |
Največja hitrost: | 203 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,1l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni – vrstni – turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1991 cm3 - največja moč 100 kW (136 KM) pri 4000/min - največji navor 305 Nm pri 1800-2500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 225/50 R 17 V (Dunlop SP Sport 270). |
Zmogljivost: | največja hitrost 203 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,7 s - poraba goriva (ECE) 8,2/5,0/6,1 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1538 kg - dovoljena skupna masa 2030 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4800 mm - širina 1832 mm - višina 1475 mm - prtljažnik 523 l - posoda za gorivo 70 l. |
(T=20 °C / p= 1011 mbar / rel. vl.: 54 % /Stanje km števca: 3986 km) | |
Pospešek 0-100km: | 12,0s |
---|---|
402m z mesta: | 18,2s ( 124km/h) |
1000m z mesta: | 33,0s ( 161km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,2/14,0s |
Prožnost 80-120km/h: | 10,8/14,1s |
Največja hitrost: | 203km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,2m |
AM meja: | 40m |
-
Turbodizelski motor se v Sonati odlično prilagodi vtisu, ki ga naredi ta korejska limuzina. Ne pričakujte eksplozivnosti in zaloge moči, ki bi vam služila pri prehitevanjih. Dobili boste ugodno porabo goriva, uglajeno delovanje in predvsem, kar se stroškov tiče – v celoti izkoriščene kilovate.