Jaguar S-Type 2.7D Sport

14. 4. 2005 | Dušan Lukič
Deli

2.7D. Kakšna preprosta oznaka. Medtem ko nekatere znamke čutijo potrebo, da na svoje turbodizle zadaj nalepijo čim več črk (od TDCI prek HDI do TDV6), so pri Jaguarju očitno prepričani, da je novi šestvaljni dizel dovolj dober, da preprosto napišejo D.

Stipe, kot mu nekateri radi rečejo (oz. rečemo), je že stari znanec. Njegove dobre in slabe lastnosti tudi poznamo - in ena od prvih je bilo tudi pomanjkanje dobrega dizla. In slednjo težavo so rešili preprosto. S police so pobrali šestvaljnik, ki je nastal v sodelovanju PSA in Forda in ki je doma v kopici avtomobilov (in ima kopico bolj ali manj dolgih oznak), ga namestili pod pokrov motorja, ga povezali s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom in dobili tako dobro kombinacijo, da jo lahko mirno označijo z enim samim dejem, pa ne bo nihče pomislil, da je v nosu kak predpotopen de s posrednim vbrizgom.

Motor in menjalnik se odlično razumeta. Menjalnik lepo prikrije rahlo pomanjkanje navora v najnižjih vrtljajih, motor pa dejstvo, da je menjalnik škrt pri prestavljanju navzdol in občasno zmeden pri iskanju prave prestave. Lahko mu sicer pomagate ročno, a so hodi prestavne ročice kljub zgodovinski Jaguarjevi J-kulisi tako nenatančni, da zlahka preskočite kako prestavo. Pustite ga v D (če se vam mudi, vklopite še športni program) in uživajte. Kakšen sunek preveč pripišite pravemu angleškemu značaju.

Sicer pa: da ta Jag ni namenjen dirkačem (če sodite v to kategorijo, zamenjajte D z R), dokazujejo tudi naše meritve. Devetsekundni pospešek do 100 kilometrov na uro ni nekaj, s čemer bi se hvalili, zato pa je 208 konjev oziroma (ne vrhunskih) 435 njutonmetrov navora doma na avtocesti med 100 in, recimo, slabimi 200 kilometri na uro.

Tam se kombinacija motorja in menjalnika znajde najbolje, hrupa (motorja in vetra) je malo, sedeži so udobni in ker je avtocesta ravna, ne boste opazili, da jim manjka bočne opore. Slabih deset litrov na 100 kilometrov pa pomeni kakih konzervativnih 600 kilometrov ali tri do štiri ure med postanki . . Če k temu prištejemo še odličen avdiosistem, smo ravnokar našli idealen način uporabe Stipeta.

Ja, seveda gre tudi drugače: izklopite elektroniko, lotite se ročnega prestavljanja in hitro boste ugotovili, da zna tale Jag lepo drseti iz ovinka v ovinek, da je volan dovolj neposreden, da takšno opravilo ni stresno, temveč zabavno, in da je podvozje z zavorami vred doraslo tudi takšnemu načinu nabiranja kilometrov. Zadnje gume se bodo sicer pritoževale, a je vredno.

Ostanek? Tipičen Stipe: inštrumenti in še kaj so obrobljeni s kromom, na sredinski konzoli je rahlo nepregledna kopica gumbov, sedenje je nekoliko previsoko, a udobno, zadaj prostora ni v izobilju, prtljažnik je presenetljivo dolg. Razvaja usnje, nekoliko živcira kak čriček, predvsem tam, kjer se usnje podrgne ob plastiko. Ja, tudi to je del angleškega šarma.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 54.652,81 €
Cena testnega modela: 60.891,34 €
Moč: 153kW (208 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,6 s
Največja hitrost: 227 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-60° - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2720 cm3 - največja moč 153 kW (208 KM) pri 4000/min - največji navor 435 Nm pri 1900/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi - 6-stopenjski samodejni menjalnik - gume 245/40 R 18 H (Dunlop SP WinterSport M2 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 227 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,6 s - poraba goriva (ECE) 10,9/6,1/8,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1720 kg - dovoljena skupna masa 2255 kg.
Zunanje mere: dolžina 4892 mm - širina 1819 mm - višina 1448 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: 400 l
Naše meritve
T=4 °C / p= 1013 mbar / rel. vl.: 69 % /Stanje km števca: 8597 km
Pospešek 0-100km: 9,1s
402m z mesta: 16,6s ( 139km/h)
1000m z mesta: 30,1s ( 179km/h)
Največja hitrost: 225km/h (V.)
poraba na testu: 9,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • Ta dizel S-Typu ni vzel prav nič šarma (kolikor ga je pač imel). Zadovoljiti bo znal marsikakšen vozniški okus, le preveč germansko natančni ne smete biti.

Hvalimo in grajamo
motor
lega na cesti
vodljivost
videz
poraba
menjalnik
preveč gumbov na armaturni plošči
previsoko sedenje