Jaguar

Začetki tovarne Jaguar segajo v leto 1922, ko sta se v obmorskem mestu Blackpool srečala motociklistični navdušenec Bill Lyons in izdelovalec prikolic za motocikle William Walmsley. Podjetje, ki sta ga poimenovala Swallow Side Cars Company, se je hitro uveljavilo z elegantnimi in zelo razpoznavnimi motociklističnimi prikolicami iz aluminija. Z avtomobili sta se začela ukvarjati leta 1927, ko je Lyons oblikoval športno dvosedežno karoserijo za Austin Seven, naslednje leto pa še …

Začetki tovarne Jaguar segajo v leto 1922, ko sta se v obmorskem mestu Blackpool srečala motociklistični navdušenec Bill Lyons in izdelovalec prikolic za motocikle William Walmsley. Podjetje, ki sta ga poimenovala Swallow Side Cars Company, se je hitro uveljavilo z elegantnimi in zelo razpoznavnimi motociklističnimi prikolicami iz aluminija. Z avtomobili sta se začela ukvarjati leta 1927, ko je Lyons oblikoval športno dvosedežno karoserijo za Austin Seven, naslednje leto pa še limuzinsko. V središču britanske avtomobilske industrije Coventry so se različicam jima pridružili še drugi predelani avtomobili. Leta 1931 je Lyons prvič predstavil povsem lastna avtomobila SS-I in SS-II, čez dve leti pa se je tovarna preimenovala v SS Cars Ltd. Prvi »Jaguar« je bil Jaguar SS100 iz leta 1936. Po drugi svetovni vojni je podjetje zaradi politične neprimernosti zavrglo ime SS in postalo Jaguar Cars ter nadaljevalo proizvodnjo skoraj nespremenjenih predvojnih modelov. Leta 1948 je bil predstavljen prvi povojni Jaguar Mk V, hkrati pa tudi motor XK in športni avtomobil Jaguar XK 120. Že čez dve leti jim je sledila nova limuzina Jaguar Mk VII, leta 1955 pa manjša limuzina Jaguar 2,4, ki jo je leta 1959 nasledil Mk II. Leta 1961 je bil predstavljen ikonski kupe Jaguar E-type, leta 1963 se je med veliko limuzino Mk X in kompaktno limuzino Mk II vrinila srednja limuzina S type. Tovarna je tedaj prišla v konglomerat British Leyland in stagnirala. Leta 1979 je britanska vlada podjetje privatizirala, kar so pri Jaguarju »proslavili« s predstavitvijo tretje serije limuzine XJ6. Leta 1989 je Jaguar prišel v roke Forda, ki je pod Jaguarjevim imenom začel predstavljati modele S-Type, X-Type, »aluminijasti« XJ in športni XK, končno pa obupal in tovarno leta  2008 predal indijskemu gigantu Tata Motors, pod katerim so nastali modeli XE, XF, XJ in XK, kupe-roadster F-Type in športni terenci E-Pace, F-Pace in električni I-Pace.

Testi

Test: Jaguar I-Pace HSE 400HP AWD (2019)

Edini!

Test: Jaguar E-Pace 2.0d (132 kW) R-Dynamic

Test: Jaguar F-Pace 2.0 TD4 AWD Prestige

Jaguar XE 2.0T R-Sport

Jaguar XF 2.0 D (132 kW) Prestige

Vzporedni test: Corvette Z06, F-Type R AWD Coupe, AMG GT S, GT-R Track Edition, 911 Turbo

Test: Jaguar XE 20d (132 kW) Prestige

Na kratko: Jaguar XF Sportbrake 2.2D (147 kW) Luxury

Na kratko: Jaguar F-Type 3.0L V6 Supercharged

Jaguar XJ L 3.0D V6 Portfolio

Ostali članki

Mladi britanski zvezdnik je ljubitelj klasikov, takšna je njegova zbirka

Poglejte, koliko je treba odšteti za tega športnega klasika

Posebni F-type se klanja preteklosti in napoveduje konec dolgega obdobja

Platinasti jubilej britanske kraljice na prav poseben način obeležili tudi pri Jaguarju

Avtomobil, ki ga je David Beckham kupil sinu Brooklynu kot poročno darilo, ima unikatno barvo in astronomsko ceno

Jaguar-Land Rover imajo poleg elektrike v rokah še enega aduta za brezogljično mobilnost

Uradno: takšna je prihodnost znamk Jaguar in Land Rover

Jaguar F-type Heritage 60 Edition je moderna ireinkarnacija legendarnega E-type-a

Gorivne celice vse bolj zanimiva alternativa baterijskim električnim avtomobilom

Se bliža konec Jaguarjevih limuzin?