Komu nese dlje?

Komu nese dlje? (foto: Saša Kapetanovič)
Saša Kapetanovič

Kot eden od pionirjev v ponudbi 'ljudskih' električnih avtov je Zoe že uveljavljen igralec. Zdaj, ko je dobil večjo baterijo in močnejši motor, pa je še bolj prepričljiv.

Obsesija z dosegom pri električnih avtih je morda malce ušla nadzoru. Koliko je pravzaprav dovolj? Se kdaj vprašamo, čemu bo avto sploh namenjen in kako pravzaprav je videti naš vsakdan v smislu mobilnosti? Če ne preživite ravno vsak dan treh ur v avtu, je lahko tak Zoe spodoben partner pri dnevni rutini premagovanja kilometrov. Zdaj, ko so mu namenili še večjo baterijo in močnejši motor, pa sploh.

Zoe z oznako R110 nakazuje na to, da v sebi nosi 110-'konjski' elektromotor, ki so ga, v nasprotju s predhodnikom, razvili kar pri Renaultu. Nov motor, kljub enakim dimenzijam in masi, iz sebe iztisne 16 'konjev' več moči, kar se pozna predvsem pri prožnostih med 80 in 120 kilometri na uro, kjer naj bi bil R110 dve sekundi hitrejši od predhodnika. Napaja ga električna energija iz 305-kilogramske baterije z zmogljivostjo 41 kilovatnih ur, ker pa Zoe ne omogoča polnjenja z enosmernim tokom, ga je mogoče prek polnilnice z izmeničnim tokom polniti z največ 22 kilovati.

V praksi to pomeni, da bomo za vsako uro, ko je Zoe priključen na polnilnico, v 'rezervoar' dobili okoli 50–60 kilometrov dosega, če pa domov pridete s prazno baterijo, bo do polnega treba polniti ves dan. Z večjo baterijo so zagotovo razbremenili voznika pri razmišljanju o dometu, ki naj bi po novem, WLTP-protokolu, znašal 300 kilometrov v normalnih temperaturnih okvirjih. Ker smo ga mi testirali v zimskem času, smo se s porabo 18,8 kWh/100 km spustili na dobrih 200 kilometrov dosega, kar pa še vedno pomeni, da nam pri dnevni uporabi avta v mestu ni treba o polnjenju razmišljati vsak dan.

Sicer pa Zoe ostaja uporabniško dovršen in izpopolnjen avto. Prostora je povsod dovolj, sedi se visoko in pregledno, prtljažnik s 338 litri bi moral zadovoljiti potrebe. Infozabavni vmesnik R-Link ni ravno najbolj napreden, a mu štejemo v plus to, da je lahek za upravljanje ter da ima slovenske izbirnike. Od pripomočkov, ki bodo sobivanje z Zoejem naredili bolj prijetno, zagotovo velja izpostaviti možnost časovne nastavitve predgretja kabine. Ob tem mora biti avto seveda priklopljen na polnilni kabel, a se tistih nekaj centov električne energije, porabljene za gretje, še kako izplača, ko se zjutraj usedete v toplo kabino.

Pogled na cenik nam razkriva, da Zoe ostaja eden od najbolj ugodnih električnih avtov. Seveda moramo vzeti v zakup to, da je k tej privlačni ceni (21.609 evrov po upoštevajoči eko subvenciji) treba prišteti še stroške najema baterije. Ti znašajo od 69 do 119 evrov, odvisno od števila mesečno zakupljenih kilometrov. 

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 29.109 €
Cena osnovnega modela s popusti: 28.490 €
Cena testnega modela s popusti: 21.609 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.054 €
Tehnični podatki
Motor: sinhroni elektromotor – največja moč 80 kW (108 KM) – stalna moč n.p. – največji navor 225 Nm
Baterija: Li-ion – nazivna napetost 400 V – kapaciteta 41 kWh (neto)
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 1-stopenjski samodejni menjalnik– gume 195/55 R 16 Q
Zmogljivost: največja hitrost 135 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,4 s – poraba električne energije (ECE) n.p. – električni doseg (WLTP) 300 km – čas polnjenja baterije 100 min (43 kW, 63 A, do 80 %), 160 min (22 kW, 32 A), 4h 30 min (11 kW, 16 A), 7 h 25 min (7,4 kW, 32 A), 15 h (3,7 kW, 16 A), 25 h (10 A)
Mase: prazno vozilo 1.480 kg – dovoljena skupna masa 1.966 kg
Zunanje mere: dolžina 4.084 mm – širina 1.730 mm – višina 1.562 mm – medosna razdalja 2.588 mm
Prtljažnik: 338–1.225 l
Naše meritve
T = 10 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 6.391 km
Pospešek 0-100km: 13,1s
402m z mesta: 18,9s ( 118km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 18,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Zoe ostaja Zoe. Vsakdanje uporaben, praktičen in dostopen avto. Z večjo baterijo so poskrbeli za manj razmišljanja o dosegu, z močnejšim motorjem pa za hitrejša pospeševanja od semaforja do semaforja

Hvalimo in grajamo
vsakdanja uporabnost
poskočnost in prožnost motorja
doseg
predgretje
nima možnosti obeh načinov polnjenja (DC in AC)
počasno delovanje R-Linka