Mičen in dinamičen

Enaka miselnost, drugačna zasnova. Novi BMW serije 1 se ne oddaljuje od ideologije dinamičnega avta za mlade, čeprav po novem ni več zadaj gnan.

Nekaj si moramo priznati: ne le da je avtomobilski razvoj ogromno napredoval na področju varnostno-asistenčnih sistemov in digitalizacije, ogromno je bilo storjenega tudi pri pogonski tehniki. Če športni avto nekoč ni imel zadnjega pogona, ga nismo jemali resno, konjenico na sprednjih kolesih pa smo omejevali na magičnih 200 'konjev'. Danes, ko poznamo sofisticirane elektronske diferenciale, napredna vpetja, prilagodljiva vzmetenja in različne vozne programe, je vse skupaj čisto drugače. V zadnjih petih letih so 'hot hatchi' dobili novo dimenzijo, ki je nihče ni pričakoval. Glede na številke na papirju in vozniške užitke se z lahkoto kosajo z avti, ki so pred desetimi leti veljali za superšportnike.

Tudi zato je popolnoma odveč na pamet obsojati BMW, da so se odločili tretji generaciji serije 1 pogon preseliti na sprednji par koles. Če bi bili prepričani, da bodo s tem podrli vso dinamiko in se na ta način izneverili miselnosti znamke, verjemite, da se tega ne bi lotili. Zato tudi tukaj z lahkoto zapišemo: BMW serije 1 ostaja vozniško užitkarski, igriv in za vožnjo zabaven avto.

A začnimo na začetku. Tretja generacija tega pri BMW-ju za evropski trg sicer pomembnega modela sloni na novi platformi FAAR, ki je namenjena bodočim BMW-jem s sprednjim pogonom (tudi Minijem, seveda). Kot rečeno, namesto vzdolžno postavljenega motorja in pogona zadaj je zdaj dobil prečno postavljen motor in pogon spredaj. V dolžino se ni kaj dosti spremenil, saj je za las krajši (5 mm), a je precej pridobil v širino (34 mm) in višino (134 mm). Zanimivo je, da so mu pri tem tudi nekoliko skrajšali medosno razdaljo (20 mm). Voznik in sovoznik bosta težko opazila dimenzijske spremembe, ker so bili že v predhodniku milimetri za njiju bogato odmerjeni, opazi pa se več prostornosti na zadnji klopi. Zdaj je tam več prostora, saj strešna linija začne precej pozno padati, in tako dobimo nekoliko 'zraka' nad glavami potnikov. Tehnični podatki obljubljajo tudi 380 litrov prtljažnega prostora (20 več kot prej), a precej pomembnejše so izboljšave z uporabniškega vidika (dvojno dno, predal za zadnjo polico, žepi, kljuke …).

Sicer pa je serija 1 oblikovno ostala zvesta predhodniku. Jasno, v slogu internih oblikovalskih zakonikov, pod katere je podpisan Hrvat Domagoj Đukec, je tudi novinec dobil večje in oglate 'ledvičke'. Stranska linija, z izjemo prej omenjene podaljšane strešne linije, ostaja prepoznavna, je pa nekoliko več sprememb doživel tudi zadek. Ta je zdaj bolj agresiven, sploh v različici M Sport, kjer na zadku izstopajo velik zračni difuzor ter dva kromirana izpušna nastavka.

Testiranec je bil opremljen z omenjenim paketom opreme, ki izdatno poudarja športnost, a žal motor ni spadal v to zgodbo. 150-'konjskemu' štirivaljnemu turbodizlu sicer težko kaj zamerimo, saj ga krasita bogat navor in nizka poraba, a značajsko ne spada v avto s tako dinamičnim pedigrejem. Ko voznik zleze v sicer odlične športne sedeže, z rokami oprime debel volan, pod prsti začuti grobe šive in pritisne na stikalo za zagon, ga iz te harmonije priprav čutil na dinamično vožnjo hipoma prebudi grob zvok hladnega turbodizla. Verjamemo, da bi bila z dobrim turbobencinarjem zgodba popolnoma drugačna.

A, kot rečeno, ko ga spravimo v gibanje, v trenutku zaznamo dinamiko. Bojazen, da bi se pogon in krmiljenje na sprednjih kolesih 'kregala', je popolnoma odveč. Občutek na volanu je odličen, avto je izjemno vodljiv, lega pa nevtralna. Če mislite, da je bil predhodnik zaradi zadnjega pogona prijetno prekrmarjen, se motite. Moči ni bilo toliko, da bi bila to stalnica, a kratka medosna razdalja je poskrbela, da smo prej dobili velike oči kot kakšen užitek v driftanju. Zato tega občutka v novincu niti malo ne pogrešamo.

Ne pozabimo omeniti še tistega, čemur reklamne brošure namenjajo največ prostora. Ja, nova serija 1 je založena z vsemi najnaprednejšimi varnostno-asistenčnimi sistemi, s katerimi so opremljeni tudi višje postavljeni modeli na BMW-jevem ceniku. Odlični LED-matrični žarometi, dobro delujoč radarski tempomat s sistemom za ohranjanje vozila v voznem pasu, 10,25-palčni osrednji zaslon in po novem tudi projiciranje podatkov na sprednje steklo pred voznikom. Zagotovo bi se našlo še kaj, kar temu avtu močno dvigne ceno, a tisto, kar je najpomembneje in je serijsko – BMW serija 1 kljub drugačni zasnovi ostaja dinamičen, zabaven in igriv avto.

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena testnega modela: 52.325 €
Cena osnovnega modela s popusti: 30.850 €
Cena testnega modela s popusti: 52.325 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,4 s
Največja hitrost: 216 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 139l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 525 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.232 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 350 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 216 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 1.505 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.319 mm – širina 1.799 mm – višina 1.434 mm – medosna razdalja 2.670 mm – posoda za gorivo 42 l.
Prtljažnik: 380–1.200 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 5,4 l/100km
Hvalimo in grajamo
vozna dinamika
sprednja sedeža
uporabnost prtljažnika
neprimernost dizelskega motorja