Kratek test: BMW 525d xDrive Touring

12. 3. 2012 | Dušan Lukič
Deli

Dva lista je bil dolg seznam dodatne opreme tega BMW-ja, ki smo ga na kratko preizkusili. In ’sedla’ je na tehnično zelo dobro podlago.

Torej: 525d xDrive Touring. Prvi košček oznake pomeni, da je pod motornim pokrovom dvolitrski turbodizelski štirivaljnik. Ja, prav ste prebrali, dvolitrski in štirivaljnik. Minili so časi, ko je oznaka #25 pri BMW pomenila recimo vrstni šestvaljnik. Prišli so časi ’downszinga’, vrnili so se turbomotorji. In to ni nič slabega. 160 kilovatov oziroma 218 ’konjev’ je za tak avtomobil povsem dovolj. Ni športnik, je pa vedno, tudi pri višjih, recimo jim avtocestnih hitrostih, živahen in suveren. Da je pod motornim pokrovom štirivaljnik, iz kabine ne boste ugotovili, da je turbo, tudi ne (le tu in tam boste zaslišali kako nežno žvižganje turbine). In osemstopenjska avtomatika tako in tako poskrbi, da je priliv moči in navora tako rekoč neprekinjen. xDrive? Znani, preizkušeni in odlični BMW-jev štirikolesni pogon. Med običajno vožnjo ga ne boste opazili, na (recimo) snegu pa je opazen le zato, ker je v resnici popolnoma neopazen. Avtomobil preprosto gre – in je kljub temu varčen, dobrih devet litrov je znesla poraba na koncu nekajstokilometrskega preizkusa.
Touring? Kombijevska različica karoserije, z dolgim, a precej plitvim prtljažnikom. Zadnja klop je sicer (še vedno) napačno tretjinsko deljiva – dvotretjinski del je na levi namesto na desni strani. Da je pravilno ravno nasprotno, se je naučila že večina proizvajalcev avtomobilov, BMW je eden redkih, ki vztrajajo v zmoti.

In dodatna oprema? Dva tisočaka za (zelo dobro) usnje. Elektrika in spomin za prednje sedeže – dobrega tisočaka in v resnici nepotrebno. Športna sedeža spredaj: 600 evrov, zelo dobrodošlo. Projekcijski merilniki (projektor HeadUp): slabega tisočaka in pol. Odlično. Boljši avdiosistem: tisočaka. Za nekatere nujno, za druge odveč. Paket Advantage (samodejna klimatizacija, samodejna zatemnitev vzvratnega ogledala, ksenonski žarometi, pomoč pri parkiranju PDC, ogrevanje sedežev, vreča za smuči): dva in pol tisočaka, vse nujno. Paket Bussines (Bluetooth, navigacija, merilniki z LCD-prikazovalnikom): tri in pol tisočake. Drago (zaradi navigacije), ampak ja, potrebno. Paket Heat Comfort (ogrevanje sedežev, volana in zadnjih sedežev): šest stotakov. Glede na to, da je ogrevanje prednjih sedežev že vključeno v paket Advantage, nepotrebno. Paket Sight (samodejna zatemnitev vzvratnega ogledala, ksenoni, samodejen preklop med dolgimi in kratkimi lučmi, smerne luči): odlično. In še paket Surround View: vzvratna in stranske kamere, ki omogočajo popoln pregled nad dogajanjem ob vozilu: 350 evrov. Tudi zelo zaželeno. Pa še kakšna malenkost se je našla na seznamu.

Da ne bo pomote: na ceniku nekateri izmed teh paketov stanejo več, a ker se kosi opreme med paketi tudi podvajajo, so na koncu v resnici cenejši. Ksenonskih luči tako ne plačate dvakrat.
Končna cena? 73 tisočakov. Veliko denarja? Zelo. Drago? V bistvu ne.

Besedilo: Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič, Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 160 kW (218 KM) pri 4.400/min – največji navor 450 Nm pri 1.500–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/45 R 18 W (Continental ContiWinterContact).
Zmogljivost: največja hitrost 228 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,3 s – poraba goriva (ECE) 6,6/5,0/5,6 l/100 km, izpust CO2 147 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.820 kg – dovoljena skupna masa 2.460 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.907 mm – širina 1.860 mm – višina 1.462 mm – medosna razdalja 2.968 mm –prtljažnik 560–1.670 l – posoda za gorivo 70 l.