Nesmisli

Avtomobilska zgodovina ponuja ogromno nesmislov. Poriniti 510-'konjski' motor v križanca se zdi eden od teh. Pa je res?

Če dobro pomislimo, so avtomobilski proizvajalci nekoč že nameščali ogromne in močne motorje v karavane, pa smo jih sprejeli. Uporabnost in hitrost se lepo dopolnjujeta. In zdaj, ko so križanci karavane postavili na rob izumrtja, se nam ta kombinacija ne zdi več smiselna? Tudi razvoj križancev je treba postaviti v neki časovni okvir. Od tega, da smo nekoč vozili zgolj pomehkužene klene terence, do tega, da so danes križanci zasnovani tako, da dejansko ponujajo precej več užitka v vožnji.

Verjemite, Bavarci si ne bi upali postaviti na kocko ugleda črke M, če ne bi verjeli v projekt, ki se imenuje BMW X3 M. Roko na srce, niso orali ledine, so zgolj sledili tekmecem in so bili prisiljeni ponuditi nekaj podobnega, a se je dobro izšlo. Jedro vsega je nedvomno novi, 6-valjni, bi-turbobencinar, ki v svoji osnovni različici ponuja 480 'konjev', a če se vam to zdi malo, je na voljo nadgradnja Competition, ki iz stroja iztisne kar 510 'konjev'. Vsa ta moč se prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa štiri kolesa. Da pa res kaj od teh 'konjev' ne bi šlo v nič, poskrbi aktivni M diferencial na zadnji osi. V osnovi gre za podobno rešitev kot pri modelu M5, le da tukaj elektronika ne dovoljuje izklopa pogona na sprednji kolesni par. Vam zaupamo še nekaj?

Vsa zgoraj našteta pogonska tehnika bo poganjala tudi prihajajoča M3 in M4. In v praksi? Pospeševanje do stotice v 4,1 sekunde v križancu je nedvomno nekaj, kar vam bo vzelo sapo. Pa pri stotici se ne neha. Tudi pri elektronsko omejenih 250 km/h imaš občutek, kot da bi avto še vlekel in vlekel. Med ovinki ne pričakujte zdrsov in igranja. X3 M se usede in pelje. Nagibanj je manj od pričakovanega, linija je začrtana, popravkov na volanu skorajda ni. Vsako kolo grabi ravno toliko, da se avto optimalno pelje skozi ovinke in linearno pospešuje iz njih. Malo igre, malo drame, a veliko hitrosti.

Tudi na zunaj ni neke odvečne drame. Če spregledate embleme s črko M in štiri (dokaj tihe) izpušne cevi, boste stežka opazili, da gre za 510-'konjsko' pošast na cesti. Ja, vse zračne reže so povečane, zaključki podaljšani v diskretne spojlerje, a nič takega ni, kar bi ga takoj izdalo.

Enako se zgodi v notranjosti. Znano BMW-jevo okolje, ki pa je izdatno izpopolnjeno, da zadovolji športne apetite. Tu mislimo predvsem na izjemna sedeža z ravno pravšnjo kombinacijo udobja in bočne podpore. V oči bodeta tudi dve rdeči stikali na volanskem obroču, s katerima prikličemo poljubno naravnane vozne profile M. Premalo prostora je, da bi naštevali vso opremo in asistenčne sisteme, a verjemite nam, ima vse in delujejo dobro.

Mnogo ljudi bo v takem avtu videlo nesmisel, a dejstvo je, da bo X3 M našel svoje kupce. Nekateri bodo v njem videli statusni simbol, drugi pa avto, ki združuje izjemne zmogljivosti z vsakodnevno uporabnostjo. Priznamo, tudi nam se je dvakrat zdel nesmiseln: preden smo ga prevzeli za test in ko smo ga vrnili. Vmes pa ne.

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena testnega modela: 133.157 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 110.900 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 133.157 EUR €
Moč: 353kW (480 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 4,2 s/100 km/h s
Največja hitrost: 280 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 11,5 l/100 kml/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 725 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.123 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 2.993 cm3 – največja moč 353 kW (480 KM) pri 6.250/min – največji navor 600 Nm pri 2.600–5.600/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 280 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 11,5 l/100 km, izpust CO2 261 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.970 kg – dovoljena skupna masa 2.500 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.726 mm – širina 1.897 mm – višina 1.667 mm – medosna razdalja 2.864 mm – posoda za gorivo 65 l.
Prtljažnik: 813–1.775 l
Hvalimo in grajamo
pogonska tehnika
zmogljivosti
lega (zaupanje v avto)
diskreten videz 
dokaj neizrazit zvok