Zakaj je nasmešek zaigran?

Avtomobilski stilisti enkrat prisegajo na okrogline, drugič na oglatost in ostre robove. Spremembe te vrste so doletele tudi manjšega od obeh Citroënovih križancev, ki je izgubil del svoje okroglolične dobrodušnosti, v zameno pa pridobil nekaj tehnološke zrelosti.

Krojači avtomobilske pločevine so se spravili na sprednji del, in čeravno je zdaj svež in tehnološko sodoben, meni osebno njihova kreacija ni preveč všeč. Zdi se mi namreč, kot da so avtomobilu navihan nasmeh spremenili v zaigranega, nekako prisiljenega. Po drugi strani jih razumem, ker ima zdaj C3 Aircross končno žaromete s svetilnimi diodami, ki so nadomestili prejšnje precej slabotne halogenske.

Ostali deli zunanjosti so ostali nespremenjeni in tudi za volanom voznika pričaka že znano okolje: razgibane oblike analognih merilnikov, prijetno velik volanski obroč, neugledno trda in na praske občutljiva plastika armaturne plošče in rahlo izboljšani sedeži. Pri elementih, kjer je bila osvežitev najbolj potrebna, je delo opravljeno napol.

Preberite še: PREDPREMIERA Francosko orožje za napad na nemške zmagovalce

Že res, da je zdaj v naboru 12 asistenčnih sistemov (nekaj jih je razvrščenih v doplačilne pakete) – med njimi sta tudi aktivni sistem za samodejno zaviranje in kamera za pomoč pri vzvratni vožnji –, toda osrednji komunikacijski zaslon na dotik se tudi po prenovi ne more pohvaliti z odzivnostjo, kakršno premorejo sodobnejši sistemi, na primer v novem C4. In tudi zvočni opozorilnik za nenamerno menjavo voznega pasu, ki zoprno zagrizeno »preži« na voznika, je del dediščine, ki bi jo kazalo urediti na prijaznejši način.

Čeprav C3 Aircross po merah ni največji v razredu, je vseeno videti večji, kot je v resnici. Za volanom sem imel občutek, da sedim visoko kot gospodje v večjih in imenitnejših športnih terencih. Potniška kabina je prostornejša kot obeta 4,15 metra zunanje dolžine, sprednja sedeža sta precej udobna in dobro je poskrbljeno tudi za glave in kolena potnikov na zadnji klopi. In osnovni 410-litrski prtljažnik (ki je po prostornosti med boljšimi v razredu) je z zlaganjem mogoče še izdatno povečati.

1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki deluje s prisilnim vpihovanjem, se zna dobro prilizovati vozniku – tudi takšnemu, ki mu tovrstni pogonski stroji niso ravno najbolj pri srcu. Izkaže se z visokim navorom pri nizkih vrtljajih, zaradi česar je zelo prožen in zvezno vleče skozi skoraj celotno delovno območje. In tudi gibi prestavne ročice šeststopenjskega ročnega menjalnika so zdaj krajši in bolj gladko tekoči.

Poleg tega se motor izkaže z zmerno porabo, ki je bila na našem merilnem krogu 6,7 litra na 100 kilometrov oziroma za vinsko buteljko višja, kot obljublja tovarna. Krmilni mehanizem je natančen in C3 Aircross se zvesto drži začrtane smeri skozi ovinke. Nekoliko ga zmede bočni veter, tudi nagibanje karoserije ne ostane neopaženo, potniki pa vedno dobro čutijo, da je vzmetenje dovolj udobno.

Skoraj gotovo je, da bo ta avtomobil še nekaj časa med bolj priljubljenimi urbanimi križanci, za volanom pa bodo vozniki s pristnimi, a tudi takšni z zaigranimi nasmehi.

Osnovni podatki
Prodaja: C Automobil Import
Cena testnega modela: 20.070 €
Cena osnovnega modela s popusti: 19.590 €
Cena testnega modela s popusti: 17.716 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,5 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,8l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.113 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 5.500/min – največji navor 205 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 5,8 l/100 km, izpust CO2 132 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.179 kg – dovoljena skupna masa 1.795 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.155 mm – širina 1.765 mm – višina 1.605 mm – medosna razdalja 2.604 mm.
Prtljažnik: 410–1.289 l.
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 6,7 l/100km
Hvalimo in grajamo
Prostornost in prilagodljivost
Serijski žarometi s svetilnimi diodami
Zmogljiv in učinkovit motor
Odzivnost in grafika komunikacijskega zaslona
Kakovost in občutljivost notranje plastike
Nadležen opozorilnik za vozni pas