Kratek test: Ford Focus Wagon 2.0 EcoBlue Active BusinessMešanček

Niso vsi kupci pobegnili v segment križancev. Nekaj jih je ostalo zapriseženih karavanom, a vseeno radi kdaj pa kdaj zavijejo z urejenih cest. Za take imajo rešitev pri Fordu.

Mešanček (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
24. 9. 2019

Križanci so skoraj poskrbeli za to, da bi karavansko obliko karoserije uvrstili med dinozavre avtomobilske zgodovine. A vseeno, niso prepričali vseh. Nekateri kljub temu, da radi s seboj vozijo precej prtljage in v avtu iščejo prostorskega nadpovprečneža, vseeno kot prioriteto postavljajo vozniške občutke. No, kaj če vseeno želite zaviti onkraj urejenih poti in imate vikend nekje na koncu 5-kilometrskega makadama? Odgovor za to imajo pri Fordu z modelom Focus Active, ki ni nič drugega, kot karavanski Focus z malce večjo oddaljenostjo od tal in z robustnimi karoserijskimi dodatki.

Ker 4-kolesnega pogona pri Focusu ni v ponudbi, to ne pomeni, da boste s takim Focusom prišli kam dlje kot z navadnim. Morda boste le naredili manj škode na podvozju in na nekaterih delih karoserije, ki so zaščiteni s plastiko. Tudi kombinacija motorja in menjalnika je znana iz običajne Focusove ponudbe: 2-litrski turbodizel s 110 kilovati se odlično ujame z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Prepriča s tihim delovanjem(razen v res mrzlih jutrih), nizko porabo(na normnem krogu smo mu izmerili 5,1 l/100 km) in uporabnim in širokim območjem uporabnega navora. V primeru, da bo vožnje po terenu več, je v pomoč izbirnik voznih programov, ki prilagodi delovanje stabilizacijske elektronike, občutljivosti stopalke za plin in odzivnost volanskega sistema.

V notranjosti je razlik za odtenek manj kot pri običajnem Focusu. Zaradi malce višje nasajenosti je vstopanje in iztopanje iz avta olajšano, posebno, posvečeno zgolj temu modelu pa je oblazinjenje z nekaterimi dekorativnimi elementi v modri barvi. Sicer pa je počutje v Focusu dobro: položaj za volanom je naravnan tako, da ga bodo znali ceniti vozniki, ki uživajo v vožnji, ergonomija pa je tudi dobro premišljena in udejanjena. Čeprav so še analogni, so merilniki lepo berljivi. Na sredinski konzoli je postavljen zabavno-informacijski vmesnik SYNC 3 z zaslonom občutljivim na dotik, ki prepriča z dobro intuicijo in zadovoljivo podporo mobilnim telefonom.

Odlagalnih mest je dovolj, pa tudi lepo so obdana z gumo, da predmeti ne drsajo sem in tja. Pohvale. Cena? V osnovi tak Focus Active stane malce manj kot 30 tisočakov in ta cena je sprejemljiva, a se je na seznamu doplačilne opreme vseeno možno približati številki 40 tisoč, kar je vseeno malce preveč. Če sta vam robustnost in odpornost prioriteti, boste z lahkoto tudi preživeli brez nekaterih dodatkov, ki takega Focusa ponovno približajo tistemu navadnemu(velika platišča, radarski tempomat, kamere…).

Ford Focus Wagon 2.0 EcoBlue Active Business (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 37.620 €
Cena osnovnega modela s popusti: 28.730 €
Cena testnega modela s popusti: 34.920 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.996 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500/min – največji navor 370 Nm pri 2.000–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/55 R 17 V (Hankook Ventus Prime).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,4 l/100 km, izpust CO2 116 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.484 kg – dovoljena skupna masa 2.105 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.693 mm – širina 1.844 mm – višina 1.532 mm – medosna razdalja 2.700 mm – posoda za gorivo 47 l.
Prtljažnik: 608–1.653 l

Naše meritve

T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 12.458 km 
Pospešek 0-100km: 9,7s
402m z mesta: 15,9s ( 136km/h)
Poraba na normnem krogu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 58dB
Ocena
  • Ford Focus Active ni ravno avanturist, a vseeno je ravno toliko robusten, da ga ni škoda zapeljati nekam, kjer bi se z navadnim že ustavili. Vseeno pa tudi na urejenih poteh prepriča z občutkom izjemno vodljivega in za vozniške občutke dovzetnega avtomobila. Pa še 608 uporabnih litrov skriva v prtljažniku.

Hvalimo in grajamo
robustnost
odlagalna mesta
voznost
počutje v notranjosti
pogonski sklop
ni možnosti 4-kolesnega pogona
cena testnega vozila

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri