Kratek test: Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Se strinjate, da je novi Galaxy veliko bolj avtomobilski oziroma manj kombijevski kot njegov predhodnik?

Prenesi PDF testa
Kratek test: Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
16. 2. 2016

Že na prvi pogled je jasno, da so tudi novega Galaxyja poenotili s Fordovimi trenutnimi oblikovalskimi smernicami. Če je bil predhodnik precej robusten, kombijevski in oglat, je novinec veliko bolj podoben manjšemu S-Maxu. Pravzaprav le pogled s strani, ko sta lažje vidni razlika v velikosti ter nekoliko drugačna linija stranskih šip, nam da vedeti, za katerega Fordovega potovalnika gre.

Novemu Galaxyju so na račun bolj avtomobilskega videza tudi nekoliko zmanjšali višino (za 6 centimetrov), v dolžino pa ostaja enak prejšnji različici. Ford ostaja zvest tudi klasičnemu odpiranju in zapiranju zadnjih vrat, zaradi tega pa lahko pričakujete malce bolj tesnobno vstopanje in izstopanje na ozkih parkirnih prostorih. Ne le zunanjo obliko, novi Galaxy je tudi delovni prostor okoli voznika povzel po svežem S-Maxu. Množico gumbov na sredinski konzoli je digitaliziral in zamenjal desetpalčni zaslon, občutljiv za dotik. Tudi klasični merilniki so se umaknili novim tehnologijam in tako nam Galaxy vse pomembne podatke izpisuje na digitalnem zaslonu z animiranima merilnikoma hitrosti ter vrtljajev. Množica gumbov na volanskem obroču zahteva nekoliko več privajanja, a ko vam stvar zleze pod kožo, je priklic vseh podatkov mala malica.

V novem Galaxyju smo lahko preizkusili zanimivo novost, ki ji pri Fordu rečejo Inteligent Speed Limiter. Pravzaprav gre za omejevalnik hitrosti, ki prepoznava prometne znake ter hkrati preprečuje prekoračitev hitrosti. Odlična stvar, če se hočete izogniti kaznim, a hkrati živce parajoča, ko omejitev 40 kilometrov na uro zaznava tudi do konca pospeševalnega pasu na avtocesti. Kajpak, če se odločite za nakup tovrstnega avtomobila, so vaše zahteve po prostornosti na prednostnem seznamu. Pri Fordu so se izdatno potrudili pri posodobitvi prilagodljivega sedežnega sistema. Galaxy ponuja sedem pravih, velikih sedežev, od tega se jih pet iz druge in tretje vrste poklopi v popolnoma ravno prtljažno dno.

To pa storimo tako, da s pritiskom na gumb na nadzorni plošči v stranici prtljažnika poljubno dvigamo ali spuščamo katerikoli sedež v avtu. Izboljšan je tudi dostop do tretje vrste, saj se sedeža v drugi vrsti lahko odmakneta zgolj z eno roko. V šali bi lahko rekli, da je notranjost novega Galaxyja tako prostorna, da ima ozračje svojo mikroklimo, kar pa ni daleč od resnice, saj je novinec res opremljen s popolnoma ločeno klimatsko napravo za potnike zadaj. Čeprav je Galaxy tudi v preteklosti navduševal z udobno vožnjo predvsem na račun ogromne medosne razdalje, je Fordovim tehnikom vseeno uspelo doseči napredek tudi na tem področju. Podvozje je precej tišje, poskakovanja zadnjega konca pa precej manj.

Izboljšana je tudi vodljivost ter komunikacija med volanom in kolesi, kar gre pripisati novemu servoojačevalniku. Tudi o pogonskem sklopu težko rečemo kaj, kar nam ne bi bilo všeč: 132-kilovatni turbodizelski štirivaljnik v sodelovanju z odličnim dvosklopčnim robotiziranim menjalnikom Powershift je komplet, ki je pisan na pločevino takemu avtomobilu. Moči in navora bo vselej dovolj, mirno, hitro in tekoče delovanje menjalnika pa je ravno tisto, kar si želite od njega. Za čim bolj brezskrbno vožnjo poskrbijo še napredni asistenčni sistemi, kot so prilagodljivi LED-žarometi, kamera s pregledom spredaj za vožnjo skozi križišča, aktivni tempomat in napredni parkirni sistem. Čeprav je bil Galaxy dokaj slabo zastopan na naših cestah, ne vidimo razloga, da se v prihodnje zadeva ne bi obrnila drugače. Razlika med avtomobilskim S-Maxom in kombijevskim Galaxyjem je zdaj manjša in ravno to bo prepričalo marsikaterega kupca, ki si vseeno želi sedmih udobnih sedežev v avtu, a se obenem za volanom noče počutiti kot voznik avtobusa.

Saša Kapetanovič n foto: Saša Kapetanovič

Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 27.510 €
Cena testnega modela: 39.000 €
Moč: 132kW (180 KM)

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Obvezno zavarovanje: 904 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.925 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 132 kW (180 KM) pri 3.500/min – največji navor 400 Nm pri 2.000–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 235/55 R 17 W (Michelin Primacy 3).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,9/5,4 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.760 kg – dovoljena skupna masa 2.600 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.848 mm – širina 1.916 mm – višina 1.747 mm – medosna razdalja 2.849 mm
Prtljažnik: prtljažnik 300–2.339 l – posoda za gorivo 70 l.

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = 17 °C / p = 1.033 mbar / rel. vl. = 60 % / stanje kilometrskega števca: 1.821 km
Pospešek 0-100km: 9,9s
402m z mesta: 17,2s ( 134km/h)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 67dB
Ocena
  • Vsem, ki čakajo na novega S-Maxa, so pri Fordu sprožili dilemo z odličnim novim Galaxyjem. Ima vse, kar ima manjši, bi lahko rekli na kratko.

Hvalimo in grajamo
prostornost
motor
menjalnik
merilniki
sistem zlaganja sedežev
nenatančno delovanje sistema za prepoznavanje prometnih znakov