Najboljši odidejo na vrhu

7. 2. 2020 | Jure Šujica

Nenavadno je preizkušati avtomobil, ki naj bi bil v fazi odhoda in naj torej ne bi dobil naslednika. Pa tako veliko ima pokazati.

Ford Ka+ je v zadnji generaciji doživel popolno transformacijo iz oblikovnega posebneža, ki da veliko na slog, v enega izmed uporabnejših in uporabniku prijaznih predstavnikov iz segmenta A. Z zadnjo posodobitvijo, ki je med drugim prinesla novo prednjo masko hladilnika, so mu sicer nekaj tega sloga vrnili, še vedno pa pride bolj do izraza njegova uporabnost, v veliki meri po zaslugi drugega para vrat. Za njimi bodo namreč, kar je presenetljivo, dovolj prostora našli tudi potniki z nekaj več centimetri v višino.

A kar se dimenzij tiče, ostaja Ka+ enak že vse od predstavitve leta 2016. V notranjosti je kot največjo spremembo treba omeniti nov informacijsko-zabavni sistem Sync 3, ki je v osnovi enak tistemu iz Focusa, a z nekoliko okrnjenim naborom funkcij (med njimi smo pogrešali tudi navigacijsko napravo).

Najboljši odidejo na vrhu
Jure Šujica

Ob bogatem naboru opreme za večje udobje (ne manjka niti gretje prednjih sedežev, ki deluje naravnost izvrstno) tako Ka+ lahko očitamo le (pre)skromen nabor asistenčnih sistemov. Testni primerek je bil namreč opremljen le s senzorji za vzvratno vožnjo – ne pa tudi spredaj, tempomat je bil klasične zasnove, pa tudi sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu bi vozniku ob ozkih ogledalih pogosto prišel prav. A ob vseh plusih mu tudi ta minus nekako lahko oprostimo.

Nezahteven in (po krivici) spregledan avtomobil, ki bi lahko navdušil več voznikov, kot jih dejansko je.
Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 15.590 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 12.440 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 14.790 EUR €
Moč: 63kW (85 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,5 s s
Največja hitrost: 169 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,0 l/100 kml/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 357 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 684 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.196 cm3 – največja moč 62,5 kW (85 KM) pri 5.500–6.500/min – največji navor 115 Nm pri 4.250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 169 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 114 g/km.
Mase: prazno vozilo 980 kg – dovoljena skupna masa 1.510 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.941 mm – širina 1.704 mm – višina 1.524 mm – medosna razdalja 2.489 mm – posoda za gorivo 42 l.
Prtljažnik: 270–1.029 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l l/100km
Hvalimo in grajamo
prostornost
dovolj (velikih) odlagalnih mest
poraba
udobje
pomanjkanje asistenčnih sistemov
zastarela grafika merilnikov