Kratek test: Ford Kuga 2.0 TDCi (120 kW) 4x4 Individual

8. 8. 2012
Deli

Fordov edini evropski terenec sliši na ime Kuga, če pa mu dodate še Individual, je zares bogato opremljen in že kar športen.

Ker bo Kugo v nekaj več kot letu dni zamenjal drugi rod, je zdaj tudi pravi čas, da si jo zagotovite s krepkim popustom. Pravzaprav vso opremo z imenom Individual dobite prav za popust, pa še tisočaka odštejejo od običajne cene Titaniuma S. A to vendarle znese 35.080 evrov, kar je veliko, a prav toliko, namreč veliko, pri tej Kugi tudi dobite.

Bralcem Avto magazina je najbrž Kuga že kar znana, pa vseeno ponovimo, kaj smo ugotovili na naših dosedanjih testih: ima odlične vozne lastnosti, zaradi česar se  uvršča v vrh razreda. Dinamiko zagotavlja močan, 120-kilovatni turbodizelski dvolitrski motor, prav tako prepričljiva je vrednost navora, 340 Nm, ki je vozniku na voljo med 2.000 in 3.400 vrtljaji. Motor se izkaže tudi z izredno tihim tekom. Ker je bil pri naši testni Kugi vgrajen šeststopenjski ročni menjalnik, smo lahko poljubno izbirali prestavna razmerja, skoraj v vsakem je motor zagotavljal dovolj moči. Le pri speljevanju mora biti voznik malo previden, saj manj nežno ravnanje s sklopko in premalo plina lahko povzroči, da nam motor večkrat ugasne (pravzaprav tudi ni najprijetnejši za vožnjo po terenu). Precej trdo vzmetenje tudi manj učinkovito deluje na slabih, luknjastih in makadamskih cestah, tako da je tale Kuga Individual značilen predstavnik 'bulvarskih' terencev, dober v mestu in na odprtih cestah. Tudi glede povprečja porabe goriva je Kuga v svojem slogu (konje je treba napojiti), zato nam tudi ob običajni vožnji ni uspelo doseči obljubljenih normnih povprečij, naše je bilo dobrih osem litrov na sto kilometrov.

Se pa zato dobro izkaže pri uporabnosti, za kar je zaslužna tudi dodatna oprema. Najbolj nam je ugajal dvojni način odpiranja prtljažnih vrat. Za manjše posege v prtljažnik lahko namreč odpremo zgolj zadnje steklo. Uporabna rešitev je pri avtomobilih vse manj pogosta, najbrž je povezana z dodatnimi stroški (pri Kugi v opremi Titanium), v pomoč pa je tudi tedaj, ko bolj na tesno parkiramo.

Prepriča tudi bogata in žlahtna oprema notranjosti. Sedeži v kombinaciji usnja in tkanine se zdijo zelo uporabni in tudi udobni. Velja omeniti še dobro ergonomijo voznikovega delovnega prostora, če niste stalni uporabnik Kuge, pa je težava z vedno novim seznanjanjem številnih upravljavskih gumbov na sredinski konzoli (radio, navigacija itd). Seveda pa so lahko v pomoč upravljavski gumbi na volanskem obroču. Pograjati je treba tudi način povezave pametnega telefona z bluetoothom, ki zahteva kar veliko opravil, preden zadeva brezhibno steče.

Bese­di­lo: Tomaž Porekar, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 36.260 €
Cena testnega modela: 39.580 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.750/min – največji navor 340 Nm pri 2.000–3.250/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/50 R 18 V (Bridgestone Blizzak LM-25).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 7,6/5,1/6,0 l/100 km, izpust CO2 159 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.540 kg – dovoljena skupna masa 2.160 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.443 mm – širina 1.842 mm – višina 1.710 mm – medosna razdalja 2.690 mm –prtljažnik 410–1.405 l – posoda za gorivo 66 l.
Naše meritve
T = 15 °C / p = 1.121 mbar / rel. vl. = 26 % / Stanje kilometrskega števca: 5.500 km
Pospešek 0-100km: 10,2s
402m z mesta: 17,2s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,2/10,2s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,2/14,0s (V./VI.)
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Kuga si je pridobila svoj krog kupcev, in če se zanjo odločite, tega gotovo ne naredite zgolj zaradi znamke Ford ali imena Kuga, ampak zato, ker res ponuja veliko.

Hvalimo in grajamo
prepričljiv videz
bogata in uporabna oprema
močan in tih motor
lega
udobje na slabih cestah
velika teža
daljša zavorna pot
zapletena povezava mobilnika prek bluetootha
cena