Kratki test: Honda Civic Grand 1.5 VTEC Turbo CVT

Prihod kateregakoli Hondinega modela na trg bo pospremljen z velikim zanimanjem ljubiteljev športnih avtomobilov. Tudi če ta v imenu nosi ime Grand in je prilagojen praktičnosti.

Čeprav pri Hondi trdijo, da so avtomobil zasnovali oblikovno popolnoma na novo, je prepoznavnost blagovne znamke Civic še kako prisotna. Zdaj se zdi, da so se odpovedali tistim zaobljenim in 'jajčastim' oblikam ter se znova usmerili proti trendu nizko nasajenih in podaljšanih form. Prav to obliko je zaznati v različici Grand, ki je pravzaprav limuzinska različica desete generacije Civica in je v primerjavi s preteklo izvedenko kar devet centimetrov daljša. Seveda, to prinaša tudi več prostora v notranjosti.

Če smo bili do zdaj vajeni, da so Japonci vozniku odmerili prostor po njihovih velikostnih standardih, se bodo prvič za volanom Civica dobro počutili tudi tisti, višji od 190 centimetrov. Ob tem pa tudi kolena potnikov zadaj ne bodo trpela, saj je prostora povsod dosti. Tudi v prtljažniku, ki ponuja 519 litrov prostora in je kljub limuzinskemu pokrovu precej lahko dostopen. Civic je serijsko dobro opremljen avtomobil, saj nam že v osnovi ponuja bogat nabor varnostno-asistenčnih sistemov, kot so opozorilo pred naletom, sistem za ohranjanje vozila v voznem pasu, prilagodljiv tempomat in sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Voznik bo vse te zaznave lahko spremljal v futuristično oblikovanem 'delovnem' okolju, kjer predvsem izstopajo digitalni merilniki in infozabavni sistem s sedempalčnim zaslonom, občutljivim za dotik.

Testnega Civica Grand je poganjal živahen in odziven, 182-'konjski' 1,5-litrski turbobencinar, ki smo ga preizkusili že v kombilimuzinski različici, le da je tokrat moč na kolesa prenašal skozi neskončnostopenjski CVT menjalnik. Pri CVT-jih smo dostikrat dvomljivi, saj nam res omogočajo neopazno prenašanje moči, a se tako radi 'zaganjajo' ob vsakem majhnem dotiku plina. No, da bi se temu izognili, so pri Hondi menjalniku dodali navideznih sedem prestav, ki jih je mogoče izbirati tudi prek obvolanskih vzvodov. Šele ko pritisnete plin do konca in sprožite tako imenovani kickdown, se bo oglasil značilni zvok CVT-ja, ob tem pa se bo motor zagnal v visoke vrtljaje.

Preberite še:

Test: Honda Civic 1.5 Sport

Kratki test: Honda Civic 1.0 Turbo Elegance

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 27.790 €
Cena osnovnega modela s popusti: 23.790 €
Cena testnega modela s popusti: 25.790 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.371 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.498 cm3 – največja moč 134 kW (182 KM) pri 6.000/min – največji navor 220 Nm pri 1.700–5.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – menjalnik CVT – gume 215/50 R 17 W (Bridgestine Turanza)
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,8 l/100 km, izpust CO2 131 g/km
Mase: prazno vozilo 1.620 kg – dovoljena skupna masa 2.143 kg
Zunanje mere: dolžina 4.648 mm – širina 1.799 mm – višina 1.416 mm – medosna razdalja 2.698 mm – posoda za gorivo 46 l
Prtljažnik: 519 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 6.830 km
Pospešek 0-100km: 9,1s
402m z mesta: 16,5s ( 146km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 56dB
Ocena
  • Že res, da je po zasnovi limuzina, a so pri Hondi iz te oblike izvlekli največ vsega. Je praktična, deluje sveže in zagotavlja pridih športnega avta. Pa tudi pregovorno svojeglav menjalnik CVT ji nekako pristaja

Hvalimo in grajamo
odzivnost in živahnost motorja
prostornost
nabor serijske opreme
prezgodnje opozarjanje pred naletom