Zakaj?

13. 2. 2020 | Jure Šujica
Deli

Hyundai očitno najbolj ceni športni značaj in športno podobo. No, vsaj pri Tucsonu.

Ob poplavi športnih terencev, tudi tistih, ki ponujajo nekaj več športnega duha, sem se ob prvem srečanju s Tucsonom N-line malenkost zamislil glede njegove smiselnosti. Že res, da je i30 N pustil zelo dober vtis med ljubitelji hitrih kombilimuzin in posledično je sledila tudi izvedba N-line, ki pod pokrovom motorja skriva povsem običajne motorje, pa vendar, ali ima nekaj kozmetičnih popravkov kak smisel?

Ima! Nekaj mora biti sicer jasno. Tucson N-line nikakor ni sinonim za športni avtomobil in kdor od njega to pričakuje, bo razočaran. A takšnih je verjetno izredno malo. Komur pa je jasno, da gre pri vsem skupaj 'le' za drugačen videz in dodatno opremo, pa bo hitro navdušen nad spremembami, ki jih je pripravil Hyundai. Teh namreč nikakor ni tako malo, kot sem namignil nekaj vrstic više.

Krom in svetleča plastika sta bili pri testnem (in vseh drugih Tucsonih s takšno opremo) tabu tema. Dlje od videza brušenega aluminija namreč pri Hyundaiu niso šli, več pa je dodatkov iz črne plastike. A medtem ko je je navzven kar nekaj, je je znotraj le malo. Še posebno tisto, občutljivo za prstne odtise, boste zaman iskali. Namesto tega je v notranjosti veliko sivine, ki pa so jo pri Hyundaiu posrečeno razbili z rdečimi šivi – tudi na prešiti armaturni plošči. Škoda je morda le, da oblikovalci niso naredili še zadnjega koraka in tudi modrih LED svetil v gumbih na armaturni plošči ter na prikazovalniku klimatske naprave niso zamenjali z rdečimi.

Občutek v notranjosti je tako odličen (popestri ga še veliko panoramsko strešno okno, ki se odpira vse do sredine druge vrste, pri tem pa pomaga osvetliti sicer zelo temno notranjost), kvari pa ga le nekoliko cenena plastika. Ta je namreč nekoliko manj kakovostna že na otip, hkrati pa je, kot se je izkazalo v povprečno velikem prtljažnem prostoru, neodporna proti praskam.

Sama vožnja je poleg videza drugi največji adut Tucsona. Dizelskih konjev v avtomobilu namreč ni prav veliko, a se vsak izmed njih želi izkazati v najboljši luči in se skupaj povežejo z izredno natančnim menjalnikom ter naenkrat zapodijo proti kolesom, se vozniku kotički malenkostno zavihajo k ušesom, občutek pa je enako dober tako na avtocesti kot tudi na hribovskih odročnih cestah, recimo tistih okrog Cerknega, kjer se ovinki vrstijo kot naslovi svetovnega prvaka Lewisa Hamiltona v formuli ena.

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena testnega modela: 35.020 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 31.500 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 35.020 EUR €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s s
Največja hitrost: 180 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,0 l/100 kml/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 421 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.203 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000–2.250/min.
Baterija: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 132 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.507 kg – dovoljena skupna masa 2.120 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.480 mm – širina 1.850 mm – višina 1.645 mm – medosna razdalja 2.670 mm – posoda za gorivo 62 l.
Prtljažnik: 478–1.543 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 6,4 l l/100km
Ocena
  • Zanimiva družinska izbira je lahko takšen Tucson, saj bosta argumente zanj – ZLASTI ČE bo odet v rdečo barvo – lahko našla tako ona kakor on.

Hvalimo in grajamo
videz zunaj in znotraj
odziven motor
natančen (prilagodljiv) volanski mehanizem in menjalnik 
občutljiva plastika v prtljažniku