Je star(ejši) in cenejši motor še vedno lahko konkurenčen? Odgovor je jasen

27. 6. 2022 | Jure Šujica
Deli

Zadnja leta je pri Mazdi največ pozornosti namenjene motorjem oziroma tehnologiji SKYACTIV-X. Kljub temu pa starejša generacija motorjev z oznako G le še ni odpisana. Za to ni niti potrebe.

Mazda je z najbolj cenjeno izpeljanko svojih motorjev SKYACTIV – tisto torej, ki ima na koncu imena črko X – lestvico postavila visoko. A da bi preostala ponudba vendarle ostala dovolj široka, so v naboru zadržali še motor z oznako G in 150 »konji«.

Pri Mazdi so se odločili, da omenjeni motor, ki je pomenil preboj na področju zniževanja porabe, očitno še ni za odpis, saj so tudi njemu namenili tretma po zgledu izvedbe Skyactiv-X, ki mu pred ime Skyactiv dodaja črko »e«. To pomeni, da motor deluje po principu blagega hibrida s 24-voltnim integriranim zagonskim generatorjem, ki hkrati služi tudi kot alternator. Nič novega torej, hkrati pa tudi nič dramatičnega, saj njegovega delovanja in pomoči štirivaljniku ob pospeševanjih med vožnjo skorajda nisem opazil.

Še največji indikator je bil tako prikazovalnik trenutne in povprečne porabe goriva na delno digitalizirani instrumentni plošči, ki se je ob zaviranju pomaknil navzdol v modro območje, kar naj bi pomenilo, da se mala baterija nekje v osrčju motorja polni z električno energijo.

Preberite še: Ste tudi vi pozabili na ta pravila na avtocesti? Upoštevajte jih in vožnja bo bolj pretočna in bolj varna!

Vseeno pa je motor, s katerim sem se sicer srečal prvič, kar nekoliko presenetil s svojo skromno žejo. Merilnik porabe se je namreč ob zmerni vožnji gibal nekje nad šestimi litri na 100 prevoženih kilometrov, kar je za dvolitrski bencinski motor brez prisilnega polnjenja povsem solidna poraba. Me je pa zato agregat vseeno nekoliko razočaral. Če je njegov že omenjeni zmogljivejši brat zdaj pojem uglajenega delovanja, pa se Skyactiv utegne nekje v območju 1.600 vrtljajev prav neprijetno zatresti. Hkrati je njegovo delovanje lahko precej grobo tudi v prostem teku.

Sicer pa se primanjkljaja motorne moči v primerjavi z motorji Skyactiv-X v praksi praktično ne čuti. Če sem želel nekaj več odzivnosti med vožnjo, sem moral namreč pri obeh odločno pritisniti na stopalko za plin in običajno ročico pač pomakniti prestavo nižje, zato na tem področju večje kritike niti ne smem podati.

A večjih razlik ni niti v ceni. Za Mazdo3 Skyactiv-G 150 z opremo Plus boste namreč v osnovi odšteli 25.390 evrov, medtem ko bo Skyactiv-X 186 z boljšo opremo GT dražji za 900 evrov, a bo za ta denar avto opremljen tudi z bogatejšim naborom asistenčnih sistemov, med katerimi je možnost prepoznave prometnih znakov in utrujenosti voznika. Dilema je velika ...

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 26.540 €
Cena osnovnega modela s popusti: 23.090 €
Cena testnega modela s popusti: 26.540 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,1 s
Največja hitrost: 206 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 696 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni –bencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 6.000/min – največji navor 213 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 206 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 5,6 l/100 km, izpust CO2 128 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.336 kg – dovoljena skupna masa 1.875 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.460 mm – širina 1.795 mm – višina 1.435 mm – medosna razdalja 2.725 mm – posoda za gorivo 51 l.
Prtljažnik: 334–1.026 l