Čudili smo se že ob predstavitvi prenovljene Mazde3, pa se tudi pri prvem testu takšne ne moremo nehati: zakaj, hudiča, je menjalnik le petstopenjski.
Pri Mazdi očitno nekaterih stvari nočejo dojeti – recimo tega, da je pet prestav za ročni menjalnik (ali pa štiri za avtomatiko, če smo že pri tem) preprosto premalo. Saj v mestu tega morda ne boste opazili, navsezadnje je motor dovolj prožen in zvočna izolacija dovolj dobra, da lahko malo lenarite pri pretikanju, na avtocesti pa se, ko merilnik hitrosti kaže 130 kilometrov na uro, motor vrti z dobrimi tremi tisočaki in pol.
To je sicer še okej, a če ste malo hitrejše sorte in okoli 10 ali 15 kilometrov na uro hitrejši, vrtljajev postane hitro preveč in ob tem trpi poraba (in malo tudi ušesa). Z zadnjimi popravki oblike so sicer številke pri porabi in izpustih CO2 izboljšali, a precej več bi naredili z novim menjalnikom, da o recimo sodobnem, manjšem turbobencincu ne govorimo.
Če odmislimo manjkajočo prestavo
Ko se (če se) z motorjem in menjalnikom sprijaznite, življenje takoj postane lepše. Če niste višji od 190 centimetrov, ne boste opazili, da bi bil lahko vzdolžni pomik voznikovega sedeža večji, sedeli boste udobno, hkrati pa bo še dovolj prostora tudi zadaj. Oznaka TX pomeni tudi dovolj bogato opremo (z vsemi osnovnimi varnostnimi kosi vred), ta vključuje samodejno klimatizacijo, sistem Bluetooth za prostoročno telefoniranje (z nerodno rešenim glasovnim upravljanjem), sistem za nadzor mrtvega kota (RVM) in še kaj.
Da je Mazda3 v svojem razredu kljub nedavni pomladitvi veteran, da vedeti z rahlo zmedenim sistemom upravljanja sistemov v vozilu (malo na volanu, malo na sredinski konzoli) in deloma zastarelimi prikazovalniki, ki so med seboj tudi barvno neusklajeni, pa tudi s pomanjkljivo zvočno izolacijo dna vozila (udarci kamenčkov vanj so namreč preglasni).
Oddolži se s prijetno lego na cesti in ne pretrdim vzmetenjem ter tudi z vzorno gladkim delovanjem tistega dela mehanike, ki ga voznik čuti. Prestavljanje je recimo, kot je bilo vedno, skoraj užitkarsko dejanje, volan je natančen in dovolj neposreden, stopalke ravno prav trde, doziranje zavorne moči natančno.
Osnova tako ostaja dobra, malenkosti, ki zmotijo, pa so predvsem posledica tega, da je konkurenca napredovala in merila postavila višje, kot so bila v času, ko je Mazda3 sedanje generacije prišla na trg. Škoda, da spremembe ob prenovi niso bile bolj vsebinske in manj oblikovne.
Besedilo: Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | MMS d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 17.340 € |
Cena testnega modela: | 17.790 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 6.000/min – največji navor 145 Nm pri 4.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Continental ContiEcoContact). |
Zmogljivost: | največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,2 s – poraba goriva (ECE) 8,4/5,2/6,4 l/100 km, izpust CO2 147 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.259 kg – dovoljena skupna masa 1.770 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.460 mm – širina 1.755 mm – višina 1.470 mm – medosna razdalja 2.640 mm –prtljažnik 340–1.360 l – posoda za gorivo 55 l. |
T = 4 °C / p = 913 mbar / rel. vl. = 48 % / stanje kilometrskega števca: 2.007 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,2s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 122km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,1s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 16,2s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 185km/h (V.) |
poraba na testu: | 7,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,9m |
AM meja: | 40m |
-
Mazda3 ostaja v osnovi dober avtomobil, ki pa ga nekaj malenkosti pusti na cedilu (in pol koraka za najboljšimi konkurenti). Če se boste odločili za šibkejši dizel, bo takoj bolje.