kratek test Nissan Qashqai

11. 2. 2016 | Dušan Lukič
Deli

Kako spodbuditi prodajo avtomobila? Posebni paketi opreme za ugodno ceno so rešitev, ki je med najpogostejšimi, poleg (pre) velikih popustov, seveda.

To vedo tudi pri Nissanu in testni Qashqai z dolgim imenom je posledica takšne akcije. Oznaka 360 namreč pomeni opremski paket, ki se uvršča med najvišji dve opremi (Acenta in Tekna), a s kopico varnostne opreme. Poleg sistema kamer (v prednji maski, na zadnjih vratih ter v obeh stranskih ogledalih), ki zagotavlja 360-stopinjski pogled na okolico avtomobila 'od zgoraj' in ki modelu tudi daje ime, so tu še elektronski asistenti, ki prepoznavajo prometne znake, opozarjajo na nenamerno zapustitev voznega pasu, zaznavajo možnost trčenja ter samodejno preklapljajo med dolgimi in kratkimi lučmi. Seveda ne manjkajo sistem za prostoročno telefoniranje, dvoobmočna klimatizacija, tipalo za dež, velik LCD-zaslon na vrhu sredinske konzole, sistem start-stop ...

Bogata oprema in zelo zmogljivi motorji za takšno ceno ne gredo skupaj, zato je logično, da je bila motorizacija testnega Qasqaija bolj z dna ponudbe. A vseeno, 1,2-litrski bencinski turbo se, čeprav ima na papirju 'samo' 115 'konjev', izkaže (zaradi svojega navora) kot dovolj živahen motor, ki se tudi dovolj dobro ujame z brezstopenjskim menjalnikom X-tronic. Če je voznik umirjene sorte, ta motor drži pri nižjih vrtljajih, kjer je dovolj tih, pa tudi poraba se takrat giblje okoli šestih litrov. Težja noga na stopalki za plin pomeni vztrajanje v višjih vrtljajih, preveč hrupa in tudi precej večjo porabo. Toda pri večini voznikov ta ne bi smela preseči sedmih litrov na 100 kilometrov.

Dušan Lukič n foto: tovarna

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 20.670 €
Cena testnega modela: 26.520 €
Moč: 85kW (115 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.316 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.197 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 5.200/min – največji navor 165 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – neskončnostopenjski samodejni menjalnik – gume 215/55 R 18 V (Michelin Primacy 3).
Zmogljivost: največja hitrost 173 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,9 s – poraba goriva (ECE) 6,6/5,4/5,8 l/100 km, izpust CO2 133 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.332 kg – dovoljena skupna masa 1.880 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.377 mm – širina 1.806 mm – višina 1.590 mm – medosna razdalja 2.646 mm
Prtljažnik: prtljažnik 401–1.569 l – posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 27 °C / p = 1.013 mbar / rel. vl. = 77 % / stanje kilometrskega števca: 3.385 km
Pospešek 0-100km: 14,4s
402m z mesta: 19,5s ( 121km/h)
poraba na testu: 7,3 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 90dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 73dB
Hvalimo in grajamo
varnostna oprema
motor
praktičnost
poraba ob bolj dinamični vožnji