Kratki test: Renault Clio R.S.18

V počastitev tekmovalnemu moštvu v Formuli 1 so pri Renaultu izdali posebno, omejeno serijo Clia R.S.

Malce dvomimo, da nosi pedigre bodoče klasike, ki bo privabljal zbiralce, kajti ni ravno prvič, da so pri Renaultu na podoben, marketinški način poskusili 'pospešiti' prodajo Cliov R.S. Konec koncev se razen neposrednih barvnih referenc dirkalnega moštva Renault F1 tak Clio prav v ničemer ne razlikuje od 'klasičnega' Clia R.S. 220 EDC Trophy.

To, da je izvedba R.S.18 nasledila tehnične odlike Trophyja, je seveda hvale vredno, saj ta predstavlja trenutni mejnik, kaj Renault lahko iztisne iz aktualne generacije Clia. Petvratna karoserija je v izvedbi Trophy dodatno ojačana in približana k tlom, sprednji blažilniki imajo hidravlično blokado hoda, 1,6-litrskemu turbobencinarju uspe zagotoviti 220 'konjev', vse skupaj pa je pospremljeno z zvočno kuliso, ki jo oddaja Akrapovičev izpušni sistem. V dobrobit vsakdanji uporabnosti takega avtomobila precej pripomore dvosklopčni robotizirani EDC-menjalnik, ki pa vseeno odščipne nekaj prvinskih užitkov pri športni vožnji.

Tudi notranjost je bolj podrejena uporabniški izkušnji kot špartansko-športnemu slogu. Precej enolično ozračje v kabini razbijejo rdeči dodatki, kot so varnostni pasovi, šivi v usnju ali v semiš všita rdeča črta, ki označuje nevtralen položaj volana. Še najbolj 'športen' kos opreme je v osrednji informacijsko-razvedrilni zaslon vgrajen sistem R.S. Monitor 2.0, ki beleži širok nabor podatkov o vožnji in stanju avtomobila.

Sicer pa Clio R.S. tudi v tokratni izvedbi ostaja zabaven avtomobil. Pri vsakdanji vožnji bo dovolj prijazen do vaših čutil, da vam ne bo šel na živce, ko boste začutili potrebo po adrenalinu, pa bo vozniški program Sport poskrbel za malce več dražljajev. Uravnoteženo podvozje, natančen volanski sistem in elektronska zapora diferenciala poskrbijo za veselje med ovinki, vse skupaj pa je še bolj zabavno, ko se lotimo 'iskanja' tistega poka neizgorelega goriva v Akrapovičevem izpušnem sistemu.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 28.510 €
Cena osnovnega modela s popusti: 26.590 €
Cena testnega modela s popusti: 26.310 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.537 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.618 cm3 – največja moč 162 kW (220 KM) pri 6.050/min – največji navor 260 Nm pri 2.000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski menjalnik z dvema sklopkama– gume 205/40 R 18 Y (Michelin Pilot Super Sport)
Zmogljivost: največja hitrost 235 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,9 l/100 km, izpust CO2 135 g/km
Mase: prazno vozilo 1.204 kg – dovoljena skupna masa 1.711 kg
Zunanje mere: dolžina 4.090 mm – širina 1.732 mm – višina 1.432 mm – medosna razdalja 2.589 mm – posoda za gorivo 45 l
Prtljažnik: 300–1.145 l
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.473 km
Pospešek 0-100km: 7,1s
402m z mesta: 15,1s ( 153km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Ocena
  • Če ste resnični navdušenec nad Formulo 1 in hkrati goreč navijač moštva Renault F1, je tole obvezen zbirateljski primerek. V nasprotnem primeru nanj glejte kot na dober športni avto, ki je lahko uporaben za vsakdanja opravila

Hvalimo in grajamo
uporabnost
vsakdanja uporabnost
uravnotežena lega
natančen volanski sistem
nabor telemetričnih podatkov
neizrazitost posebne serije
zadržana notranjost