Kratek test: Renault Mégane Berline TCe 115 Energy Dynamique

10. 9. 2012 | Dušan Lukič
Deli

Downsizing je angleški izraz (prevedli bi ga lahko kot zmanjševanje prostornine), ki ga imajo avtomobilski inženirji radi, ko opisujejo trenutni trend pri motorjih.

Namesto večjega atmosferskega motorja raje manjši turbomotor. Zgodba ni nova, pravzaprav se zgodovina zgolj ponavlja. Se še spomnite prihoda turbodizlov namesto klasičnih sesalnih dizlov? Kako 'in' je bilo imeti turbodizla? Zdaj se, resda v manjši meri, zgodba ponavlja pri bencinskih motorjih.

Pri Renaultu seveda ne zaostajajo in 1,6-litrski atmosferski bencinec se poslavlja. Ne povsem, še vedno ga najdete na ceniku, toda prej ali slej bo v ponudbi ostal le turbobencinec. Ne nazadnje ima ob četrtino nižji prostornini motorja tudi za približno četrtino nižjo porabo in izpuste pa malenkost večjo moč in navor.

Zanimivo je, da je kar za tisočaka dražji od starega 1.6 16V (ob sicer enaki opremi). Od znamke, ki se od nekdaj trudi izpostaviti (tudi) ekološko naprednost svojih avtomobilov, bi pač pričakovali, da stari motor za enako ceno enostavno zamenja z novim, kajti z ohranitvijo starega v ponudbi in precej višjo ceno novega (poleg tega ta ni na voljo pri nižjih paketih opreme) so se pravzaprav odločili, da novinca že v startu postavijo v močno neenakopraven položaj. Kot da si ne bi želeli, da bi se prodajal.

Škoda, saj gre za dober izdelek avtomobilske tehnike. V najnižjih vrtljajih zna biti sicer malenkost zaspan, a v celem je več kot dovolj prožen, da dovoljuje lenarjenje pri pretikanju in lagodno vožnjo v nizkih vrtljajih (kjer je tudi skoraj neslišen). Razlika v primerjavi z 1,6-litrskim motorjem je še posebno opazna na avtocesti, kjer je bilo treba pri 1,6-litrskem motorju za zmerne pospeške prestaviti vsaj prestavo nižje, TCe pa mirno in dovolj hitro pospešuje tudi v najvišji prestavi.

Za višjo ceno se motor vsaj nekoliko oddolži pri porabi: 7,6 litra na sto kilometrov je porabil na našem testu. Poraba zlahka zraste tudi čez devet litrov, a se tudi spusti tja proti šestici. Kolikor je težka desna noga, toliko bo trpela denarnica. Še za primerjavo: leta 2009 je petvratni Megane 1.6 16V na našem testu imel povprečno porabo 8,7 litra. Dober liter razlike? No ja, ni ravno četrtina, kolikor je razlike v tovarniških podatkih, a v 50 tisoč prevoženih kilometrih nizka poraba odtehta večino od tistih tisoč evrov višje cene TCe-ja – ostanek pa recimo bolj udobna vožnja.

A vseeno: škoda, da pri Renaultu niso bolj odločni: 1,6 ven, TCe 115 za enako ceno noter.

Tekst: Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 18.900 €
Cena testnega modela: 21.690 €
Tehnični podatki
Motor: 4–valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.198 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 4.500/min – največji navor 190 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/45/R17 W (Continental ContiSportContact 2).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 6,4/4,6/5,3 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.205 kg – dovoljena skupna masa 1.774 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.312 mm – širina 1.804 mm – višina 1.200 mm – medosna razdalja 2.640 mm –prtljažnik 377–1.025 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.113 mbar / rel. vl. = 36 % / stanje kilometrskega števca: 3.618 km
Pospešek 0-100km: 11,1s
402m z mesta: 17,8s
Prožnost 50-90km/h: 9,2/11,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,5/13,4s (V./VI.)
Največja hitrost: 190km/h (VI.)
poraba na testu: 7,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • Megane tudi z motorjem TCe ostaja Megane – le da z njimi postane boljši Megane. Pozabite na 1.6 16V in prodajalca ’stisnite’ za razliko v ceni do TCe 115!

Hvalimo in grajamo
poraba
dovolj dobra zvočna izolacija
bogata oprema
poleg tempomata ima tudi omejevalnik hitrosti
slaba (počasna in ’zmedena’) navigacija Tom Tom
cena v primerjavi z 1.6 16V
preglednost nazaj