Kratek test: Renault Scenic dCi 110 EDC Bose Edition

S Scenicom se že tikamo, bi lahko rekli. EDC, kratica za robotizirani menjalnik z dvema sklopkama, pa je novost v tem avtomobilu.

Prenesi PDF testa
Kratek test: Renault Scenic dCi 110 EDC Bose Edition (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
21. 3. 2011

Scenica smo že obdelali po dolgem in počez. Še vedno trdimo, da gre za preverjen in izpopolnjen avto, ki je namenjen predvsem družinam. Vidi se, da so ga gradili od znotraj navzven, saj se vsi sladkorčki skrivajo v notranjosti. Zato tudi oblika ne izstopa, roko na srce – pri testirani različici so še najbolj izrazita 17-palčna platišča, ki so del opreme Bose Edition.

Omenjena oprema je na ceniku uvrščena najvišje. Tistim, ki poznajo znamko Bose, je seveda razumljivo, da je ta avto opremljen z vrhunskim avdiosistemom. Ker pa je to premalo, da bi poimenovali celoten paket opreme po znamki Bose, so Scenica opremili še z usnjem na sedežih, volanu in prestavni ročici. Ne gre pa spregledati tudi množice logotipov po avtu.

Še nekaj je na seznamu dodatne opreme, kar velja obkljukati na prvem mestu. Vedno znova poudarjamo, da ima Renault najbolje razvito in dodelano pametno kartico za odklepanje in zaklepanje oziroma vstop in izstop iz vozila. Prav neverjetno je, da nihče od drugih proizvajalcev ne poskuša kopirati te inovacije. Sistem je tako preprost in dodelan, da bi, če bi nosili samo ene hlače, pozabili, kakšen je sploh Renaultov ključ. Pohvaliti velja tudi način točenja goriva: nobenih zamaškov, zaklepanj ali odklepanj – odpremo vratca, in hop, že točimo.

Pa pojdimo k zadevi, ki je še najbolj zanimiva v tokratni testirani različici. EDC, kratica za Efficient Dual Clutch, pomeni robotizirani menjalnik z dvema sklopkama. Dvosklopčni menjalniki na trgu niso novost, so pa hit. Vsi so čakali, da koncern VAG na trg pošlje prve primerke, nekateri so ob tem celo zmajevali z glavo. Toda zadeva se je prijela in zdaj vsi po tekočem traku vgrajujejo take menjalnike v svoje modele. Renault se je odločil za dvosklopčnega s suho sklopko. Taka sklopka prenaša nekoliko manjše navore, zato tudi sodeluje (za zdaj) le v kombinaciji s 110-'konjskim' turbodizlom. Tak motor je sicer dovolj dober za vsakdan, žal pa je čutiti, da se napreza. Kakšen kilovat dodatne moči bi tako lepo izpopolnil ta celotni paket …

Vrnimo se k menjalniku. Manevriranje pri parkiranju in počasnem premikanju je velika slabost nekaterih dvosklopčnih menjalnikov, EDC pa deluje gladko, ne cuka in tudi dodajanje plina je zvezno in natančno. Menjalnik omogoča tudi ročni način pretikanja, a tej funkciji ne dajemo velikega pomena v takem avtomobilu. Če bi imel obvolanske ročice, bi se še lahko poigrali, tako pa je najlažje in najbolj uživaško pretakniti v D in menjalniku pustiti, da sam dela tako, kot najbolje zna.

Za zdaj vse gladko, bi rekli. Kaj pa izračun? Takole bomo rekli: EDC je nedvomno prava izbira. Če pustimo njegove tehnične lastnosti ob strani, je to menjalnik, ki gre v korak s časom in bo nekoč, ko se bo avtomobil prodajal kot rabljen, le pozitivna stvar. Žal Renault zanj zahteva dobrega tisočaka, toda še vedno velja razmisliti. Pri AM-ju pravimo, da bi lažje preživeli s tkanino pod ritjo in z navadnim ozvočenjem ter temu dodali dvosklopčni menjalnik. Pa ne pozabite na pametno kartico.

besedilo in foto: Saša Kapetanovič

Renault Scenic dCi 110 EDC Bose Edition

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 23.410 €
Cena testnega modela: 27.090 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,4 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,0l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min – največji navor 240 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 205/55 R 17 H (Michelin Primacy Alpin M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,4 s – poraba goriva (ECE) 5,9/4,5/5,0 l/100 km, izpust CO2 130 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 1.969 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.344 mm – širina 1.845 mm – višina 1.635 mm – medosna razdalja 2.703 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: prtljažnik 437–1.837 l

Naše meritve

T = 1 °C / p = 1.140 mbar / rel. vl. = 46 % / stanje kilometrskega števca: 3.089 km
Pospešek 0-100km: 12,9s
402m z mesta: 18,8s ( 121km/h)
Največja hitrost: 180km/h (VI.)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,5m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če se vam bo pri odločanju glede nakupa prst ustavil pri EDC-ju, velja dobro razmisliti. Mi ga priporočamo. Škoda le, da ga ni mogoče dobiti v kombinaciji z močnejšim motorjem.

Hvalimo in grajamo
izpopolnjena notranjost
pametna kartica
menjalnik (manevriranje pri majhnih hitrostih)
cena
prešibak motor

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri