Kratek test: Renault Twingo TCE 100 GT Gordini

Fiat ima Abartha, Volkswagen GTI-ja, Opel OPC-ja, Mini JCW-ja – torej ima Renault Gordinija? Da in ne.

Del bralcev je ob prebranem imenu avta takoj pobegnil pred računalnik, da bi na Wikipediji izvedeli več o imenu Gordini. Tisti, ki še držite revijo v roki, pa ste razdeljeni v dve skupini. Prvi brskate po spominu za vsemi legendarnimi modrimi Renaulti z dvema belima črtama, drugi pa si mislite, hudiča, kupil sem revijo, torej mi kaj povejte o tem Gordiniju. No, prav.

Pričakovali bi, da je Amédée Gordini pristen Francoz. Pa ni, je Italijan. Nič hudega. V svetu avtomobilizma so na račun uspeha meje dostikrat zabrisane, sploh v avtošportu. Začelo se je z Gordinijem, 50 let kasneje pa je Renault v formuli 1 osvojil dva naslova prvaka pod taktirko Italijana, volan pa je obračal Španec. Skratka, Gordini je bil stric, ki je znal dobro vihteti orodje.

Na začetku je šaril po Maseratijevih motorjih, kasneje pa se je s svojo delavnico prek Simce povezal s Francozi in posledično z Renaultom. Tu pa je pustil tako velik pečat, da še danes poveličujejo njegovo ime. Ustvaril (bolje rečeno, nabrusil) je kopico avtomobilov, ki so pobirali pokale na vseh možnih dirkah ter v vseh možnih panogah po Evropi. Tistim, ki še vedno držite revijo v roki, damo dve minuti, da se usedete za računalnik ter vtipkate v iskalnik Renault  Gordini. Kaj pravite? Ja, dirkanje je včasih vsebovalo precej več elementov romantike kot danes.

Kje smo začeli? Aha, Twingo Gordini. Hudiča, na papirju pa tole ime obeta. A razčistimo že na začetku. Na našem trgu je Gordini le stopnja opreme in še to dobavljiva le v paketu s turbobencinskim 1,2-litrskim motorjem. Torej barva, črte, platišča, sedeži, volanski obroč, značke in podobne zadeve. Nič predelav motorja, podvozja, zavor itd. Če boste želeli najbolj športno različico Twinga, boste še vedno kupili različico RS. Če bi bili zlobni, bi ta test končali tukaj in vas (spet) poslali za računalnik ter vas usmerili na našo internetno stran (prenovljeno!), kjer bi izbrskali že objavljeni test Twinga TCE 100 GT.

A obnovimo na kratko. Za Twinga smo že pisali, da je prav 'fajn' mestni avto. Z različico Gordini boste precej opazni, saj sta dve črti čez celoten avtomobil že od pamtiveka pojem športnosti. Zunanjost nakazuje njegov glavni namen: želi biti hiter in okreten mestni avto. Kratka medosna razdalja ter odziven volan mu to tudi omogočata.

V nasprotju z navzven zanimivim predhodnikom so se pri Renaultu odločili, da se pri novem Twingu precej bolj potrudijo na področju uporabnosti. Rečeno – storjeno. Navzven karoserija tega ne kaže, toda Twingo je znotraj zelo prostoren. Najuporabnejši stvari sta zagotovo vzdolžno pomična zadnja sedeža, zato lahko notranjost hitro prilagodimo dolgim nogam ali kopici prtljage.

A še bolje bi bilo, če bi se nekoliko bolj potrudili na področju funkcionalnosti in pri splošnih stvareh, ki nam lajšajo vsakdan v avtomobilu. Pa ni treba, da gre za visokotehnološke rešitve. Tako smo recimo pogrešali dnevne luči (ali vsaj samodejno prižiganje luči), odpiranje šip ob enkratnem pritisku na stikalo, potovalni računalnik, ogledalce v desnem senčniku …

Če bi strica Gordinija postavili v današnji čas in mu odprli pokrov motorja, bi prav zaradi slednjega želel, da se njegovo ime izpiše na avtomobilu. Da, 1,2-litrski štirivaljnik s pomočjo turbopuhala iztisne zavidljivih 74 kilovatov. Avto deluje prav igrivo in slediti vsakdanjemu prometu je mala malica. Tudi če se zapodite v ovinke, boste začutili kanček športnega značaja. Amédée Gordini bi zagotovo omogočil še izklop sistema ESP ter odobril kak merilnik hladilne tekočine, kar smo v tem primeru pogrešali.

Današnji časi so taki, da je heca na cestah vse manj. Količina prometa, struktura cest, zakoni in cel kup drugih stvari so nas in avtomobilske proizvajalce prisilili, da avtomobile doživljamo drugače kot nekoč. Tega se zavedajo tudi pri Renaultu, zato so se odločili, da z znamko Gordini vsaj v podzavesti občutimo nekaj romantike tistih dni. Ker je današnji vsakdan vse bolj stresen, potrebujemo avtomobil, ki nas bo mirno pripeljal od točke A do točke B. Če je ob tem začinjen še z detajli dirkaške nostalgije, še toliko bolje.

Potem se vrnemo le k naslovu članka. Zakaj niso postavili izvedenke Gordini raven višje od vseh svojih športnih različic? V zgodovini je bilo njegovo mesto prav tam.

Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.760 €
Cena testnega modela: 14.040 €
Moč: 74kW (100 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,8 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.194 cm3 – največja moč 74 kW (100 KM) pri 5.500/min – največji navor 145 Nm pri 3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/55 R 15 T (Continental ContiWinterContact).
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba goriva (ECE) 7,3/4,7/5,7 l/100 km, izpust CO2 132 g/km.
Mase: prazno vozilo 980 kg – dovoljena skupna masa 1.410 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.600 mm – širina 1.654 mm – višina 1.470 mm – medosna razdalja 2.370 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 40 l.
Prtljažnik: 165–960 l.
Naše meritve
T = -2 °C / p = 992 mbar / rel. vl. = 43 % / Stanje kilometrskega števca: 1.568 km
Pospešek 0-100km: 10,4s
402m z mesta: 13,1s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,4s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 13,1s (V.)
Največja hitrost: 185km/h (V.)
poraba na testu: 6,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,6m
AM meja: 41m
Ocena
  • Veseli smo, da je Renault obudil legendo. Škoda le, da ni izkoristil vsega potenciala, ki se skriva v imenu Gordini.

Hvalimo in grajamo
motor
videz
pomična zadnja sedeža
nima potovalnega računalnika
nima dnevnih luči
nima merilnika temperature hladilne tekočine