Kratek test Toyota Auris

Reklama za bombone naše mladosti je še bolj prepoznavna v hrvaščini, lahko pa bi jo uporabili tudi Japonci za novo Toyoto Auris.

Kot smo vajeni pri daljnovzhodnih znamkah avtomobilov, so prenove bolj pogoste in nekoliko manj opazne. Druga generacija Aurisa se ni izrekla temu nenapisanemu pravilu, zato so spremembe pri zunanjosti manj znatne od tistih na tehničnem področju. Aurisova oblika ostaja prepoznavna, v šali bi lahko rekli, da so jo le malce zaostrili s katano. Tudi svetlobna telesa so osvežena, dnevne luči pa zdaj svetijo z nekoliko bolj prepoznavnim LED-podpisom. Notranja ureditev ni ravno po okusu avantgardno naravnanih kupcev, prej se bodo s stilom poistovetile zadržane duše. To seveda pripomore k temu, da je uporabnost in ergonomija toliko bolj dovršena, saj je privajanje in upravljanje popolnoma enostavno.

Pogled skozi volanski obroč bo razkril nove merilnike s prenovljenim osrednjim zaslonom, ki prikazuje podatke potovalnega računalnika, žal pa ne zna prikazati na nastavljene hitrosti na tempomatu. Tudi novi na dotik občutljiv zaslon vam bo ponudil skupek zabavno-informacijskih vsebin, ne da bi uporaba zahtevala enotedensko branje navodil. Za enostavnejšo rabo smo pogrešali le klasičen vrtljiv gumb za upravljanje glasnosti avdiosistema. Čeprav je tudi prejšnja generacija Aurisa veljala za precej udobno naravnan avtomobil, to ni odvrnilo Toyotinih tehnikov, da so se še dodatno posvetili nastavitvam podvozja. Dosegli so, da je to zdaj precej tišje, avtomobil pa ostaja uravnotežen in nezahteven za obvladovanje. Glavna novost v prenovljenem Aurisu je nov 1,2-litrski turbobencinski štirivaljnik z neposrednim vbrizgom goriva in izboljšanim variabilnim odpiranjem ventilov. Tak motor razvije moč 85 kilovatov z največjim navorom 185 njutonmetrov v območju od 1.500 do 4.000 motornih vrtljajev.

Ker mu v trendu zmanjševanja prostornine s številom valjev tega niso odščipnili, je delovanje veliko tišje, bolj tekoče in v spodnjem območju vrtljajev bogato z navorom. Tudi majhno turbinsko puhalo se hitro zavrti, zato je območje uporabnega navora še toliko bolj široko pri tako majhni prostornini motorja. Tak Auris bo do stotice pospešil v 10,1 sekunde, pa tudi obljubljenih 200 kilometrov na uro največje hitrosti ni nedosegljivih. Če ga obremenite z dodatnima dvema potnikoma zadaj – prostora je namreč povsem zadosti – bo nekaj teh zmogljivosti pošlo, ne bo pa trpela dinamika vožnje, saj je šeststopenjski ročni menjalnik dobro izračunan, da boste hitro našli malce več vrtljajev. Kot je v navadi pri turbomotorjih z majhno prostornino, je poraba lahko zelo razgibana. Tako je na normenem krogu porabil znosnih 5,8 litra, medtem ko je bila testna poraba 7,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Toyota je z novim Aurisom naredila velik korak v lovu za konkurenco, ki je večinoma že opremljena z novimi, modernejšimi motorji. Pomislekov o obliki, uporabnosti, materialih, kakovosti pa tako ali tako sploh ni b­ilo.

Saša Kapetanovič n foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 14.500 €
Cena testnega modela: 21.080 €
Moč: 85kW (116 KM)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.197 cm3 – največja moč 85 kW (116 KM) pri 5.200–5.600/min – največji navor 185 Nm pri 1.500–4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Continental ContiSportContact).
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,1 s – poraba goriva (ECE) 5,8/4,1/4,7 l/100 km, izpust CO2 132 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.385 kg – dovoljena skupna masa 1.820 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.330 mm – širina 1.760 mm – višina 1.475 mm – medosna razdalja 2.600 mm
Prtljažnik: prtljažnik 360 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 31 °C / p = 1.013 mbar / rel. vl. = 80 % / stanje kilometrskega števca: 5.117 km
Pospešek 0-100km: 11,7s
402m z mesta: 17,9s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,0s (IV./V)
Prožnost 80-120km/h: 15,8s (V./VI)
Največja hitrost: 200km/h
poraba na testu: 7,5 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 74dB
Ocena
  • Novemu Aurisu je poleg vseh stvari, ki krasijo klasično prenovo modela, še najbolj v ponos nov motor, ki bo zagotovo zadovoljil širok krog kupcev in izpodrinil 1,6-litrski motor, ki je bil do zdaj prva izbira kupcev z željo po bencinarju.

Hvalimo in grajamo
svež videz
motor
udobje
tempomat ne prikazuje nastavljene hitrosti
upravljanje glasnosti avdiosistema