Po tem ga boste prepoznali (kratki test A4 Avant)

Zanimivo je, da je A4 tisti Audi, ki združuje vse značilnosti te znamke. Je kot pribežališče za vse dobro, kar se najde pri drugih hišnih modelih.

Roko na srce, na njem boste težko videli kaj takega, kar bi ljudi pripravilo do tega, da bi se razdelili v dva tabora. Ni velike maske, ni revolucionarnega oblikovalskega pristopa in tudi ne testnih poligonov za nove ergonomske rešitve. Skratka, nič takega, kar bi pri kupcih povzročilo dvom, ali je to prava rešitev za Audijev najbolje prodajani model. Ne, za to ima Audi ogromno drugih modelov, pri katerih lahko 'testira' tovrstne odzive. A4 mora biti skupek vsega, kar naleti na odobravanje.

Zato je tudi osnovna oblikovalska linija novega Audija A4 takoj prepoznavna. Sploh ob pogledu z boka je jasno, da gre za eno prepoznavnejših karavanskih oblik. Tudi zadaj bi brez pogleda na značko takoj uganili, za kateri model gre. Izdajajo ga značilne luči, ki zdaj v LED-tehniki svetijo v značilnem 'narezanem' podpisu.

Še največ dvomov o tem, za katerega Audija gre, boste imeli, če ga boste opazovali od spredaj. Predvsem zato, ker se Audi pri večini modelov poslužuje oblikovalskega jezika, ki narekuje zajetno masko, velike zračnike in ostre ter zašiljene robove karoserije. Tudi tu ga v temi izda svetlobni podpis serijskih LED-žarometov.

Bočna linija je ostala skoraj nespremenjena, se pa ponaša z eno najprepoznavnejših karavanskih oblik.

Notranjost prav tako izraža pripadnost znamki. Oblikovna struktura armaturne plošče je sicer ostala nespremenjena, so pa ji namenili nekaj novih elementov. V mislih imamo predvsem nov 10,1-palčni osrednji zaslon, ki je celo rahlo zamaknjen proti vozniku. Poleg tega, da je večji, ima novi zaslon tudi boljši in naprednejši izbirnik, s katerim so predvsem poenostavili vmesnike in vse skupaj približali uporabniški izkušnji pametnega telefona.

Izboljšana je tudi podpora mobilnikom (res pa na tej stopnji že pogrešamo brezžično povezavo Apple CarPlay), predvsem pa je pomembna nadgradnja storjena pri sistemu Audi Connect.

Tako zdaj navigacijski sistem podpira množica podatkov, ki jih je možno dobiti po spletu, ob ustrezni podpori omrežja (kar za Slovenijo še ne velja) pa je A4 zmožen tudi poiskati prosto parkirišče ali, recimo, komunicirati s pametnimi semaforiziranimi križišči, ki sporočajo, kdaj se bo prižgala zelena luč ter s kolikšno hitrostjo naj se približujemo križišču, da ujamemo zeleni val.

Hiter tehnološki napredek je pohvalen, a včasih je dobro poskrbeti, da tudi uporabniki, ki tega ne dohajajo, ostanejo zadovoljni. Tako smo ob množici priključkov USB-C še vedno lahko našli tudi dobrega starega USB. Pohvalno je tudi to, da je Audi ohranil klasičen vrtljivi gumb za nastavitev glasnosti radia in temperature klimatske naprave.

Tudi sicer je uporabniška izkušnja v A4 na visoki ravni. Ergonomija je odlična, prepriča pa tudi z razkošno prostornostjo. Sedalnih centimetrov je za štiri potnike v vse smeri dovolj, pa tudi prtljažnik je s 495 litri (poveča se na 1.495 litrov) še kako prepričljiv. Tudi rešitev s prtljažnim rolojem, ki je samodejno dvigne tako, da ne ovira dostopa v prtljažnik, je dobrodošla.

Preverjena pogonska tehnika je eden od atributov znamke Audi. Tudi v tem primeru je tako. Čeprav nam (še zmeraj) nerazumljiva spremenjena oznaka 40 TDI nič ne pove, vam lahko zaupamo, da je testnega A4 poganjal dvolitrski turbodizel z močjo 140 kilovatov. Gre za dobro znan in preizkušen motor, ki se je že dokazal kot optimalna izbira za tak avtomobil.

Pri prenovi so ga izboljšali, in sicer predvsem zato, da izpolnjuje predpisane ekološke normative, za povrh pa zdaj deluje tiše. Za to, da konjenica svojo moč uspešno prenaša na cesto, skrbita še sedemstopenjski dvosklopčni robotizirani menjalnik in štirikolesni pogon Quattro. Pri temle A4 zaradi paketa S-line človek pomisli, da gre za dinamičen avtomobil, a vsaj s to pogonsko tehniko mu dejansko precej bolj ustreza miren slog vožnje.

Lega je zanesljiva, motor in menjalnik najbolj prepričata pri umirjeni vožnji, udobje pa, kar je presenetljivo, ne trpi zaradi velikih koles in nizkopresečnih gum. Tak A4 bo gotovo všeč tudi 'šparovčkom': na našem normnem krogu je porabil zadovoljivih 5,3 litra goriva na 100 kilometrov.

A4 ostaja tisti avtomobil, pri katerem je jasno, da so ga ​še pred prihodom na trg Audijevi kupci že potrdili in odobrili. Je eden tistih avtomobilov, pri katerih sploh ne bi bilo treba prilagati navodil za uporabo. Dovolj je, da se usedeš in odpelješ. Vse je tam, kjer mora biti, in vse deluje tako, kot pričakuješ.

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 65.742 €
Cena osnovnega modela s popusti: 51.070 €
Cena testnega modela s popusti: 65.742 €
Moč: 140kW (190 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,6 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,9-5,3l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.877 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.800–4.200/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,3–4,9 l/100 km, izpust CO2 140–131 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.700 kg – dovoljena skupna masa 2.230 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.762 mm – širina 1.847 mm – višina 1.435 mm – medosna razdalja 2.820 mm – posoda za gorivo 58 l.
Prtljažnik: 495 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Hvalimo in grajamo
Ergonomija
Pogonska tehnika
Videz
Nima brezžične povezave Apple CarPlay