Kar je bil nekoč BMW serije 6 Gran Coupe, je zdaj BMW serije 8 Gran Coupe. Je torej zrasel? Ne. Je prostornejši? Ne. Je dražji? Je.
Ko oznako 8 omenimo v povezavi z BMW-jem, je težko, da si iz spomina ne bi priklicali legendarnega E31, ki morda še danes velja za enega najlepših avtomobilov te bavarske znamke. Toda v času znamenitega kupeja trg še ni zahteval uporabniških nadgradenj, zato takrat nihče ni pomislil, da bi lepotcu dodali še dvoje vrat in priključke ISOFIX.
A trg se spreminja in zahtevam kupcev sledijo tudi avtomobilski proizvajalci. Štirivratni kupeji niso ravno lanski sneg. Želimo reči, da so tudi pri BMW-z njimi dobro seznanjeni, saj se je predhodnik današnje serije 8 Gran Coupe nekoč imenoval BMW serije 6 Gran Coupe. Ne bi ravno izgubljali dragocenih vrstic za to, da obrazložimo, zakaj so se pri BMW-ju odločili za drugačna poimenovanja svojih modelov, a dejstvo je, da je današnja Osmica povsem legitimen naslednik nekdanje Šestice.
Medtem ko smo nekoč govorili, da za nekaterimi posebnimi modeli stoji določena osnovna platforma (serija 5, serija 7 …), je to danes malce drugače, saj je BMW s svojo prilagodljivo platformo CLAR zmožen ustvariti skoraj 15 različnih modelov, vse od serije 3 do serije 8.
Tudi milimetri povedo svoje. Današnja Osmica je z dolžino 5.082 milimetrov skoraj enaka predhodnici. Tudi notranja razporeditev je ostala enaka. A če potegnemo vzporednice z aktualnim kupejem serije 8, vidimo, da je štirivratni kupe za kar 231 milimetrov daljši in ima za 201 milimeter daljše medosje. Tudi 30 dodatnih milimetrov v širino pomeni, da je v kabini prilagojena več udobja.
In medtem ko so za kupeja značilna dolga vrata in popolnoma nazaj pomaknjena prednja sedeža, so v štirivratnem kupeju ta razmerja nekoliko drugačna. Zadnji par vrat je dovolj velik, da sta vstop in izstop iz kabine popolnoma lahkotna, prostora zadaj pa je v vse smeri dovolj, tudi nad glavami potnikov, čeprav zunanja linija tega ne nakazuje. Za silo lahko na sredinskem grebenu sedi tudi tretji potnik, a tam seveda ni tako udobno, kot je v 'foteljih' levo in desno od njega.
Zunanja pojava Osmice je precej imponzantna in vpadljiva, toda za notranjo arhitekturo težko rečemo, da gre za oblikovalski presežek. Ob pogledu na notranjost ne moremo uiti občutku, da se BMW s svojo notranjo zasnovo ponavlja iz modela v model, ne da bi med serijami obstajale večje razlike, ki bi bolj ekskluzivne modele postavile v ospredje. Tistemu, ki je vajen vozniškega okolja iz serije 3, bo tudi Osmica popolnoma domača.
Jasno, premijski občutek poskušajo izboljšati z nekaterimi bolj prefinjenimi materiali (ali, recimo, s kristalno prestavno ročico), a splošen občutek enakosti vseeno ostane. Sicer pa sami ergonomiji, položaju za volanom ter naboru varnostno-asistenčne opreme res težko kaj zamerimo. Če napišemo, da ima vse, nismo dosti zgrešili.
No, kdor ostane ravnodušen ob pogledu na notranjost, je zagotovo popolnoma drugačnega mnenja, ko takega BMW-ja spravi v gibanje. Že prvi metri za volanom v mišični spomin prikličejo občutke, ki so značilni za vožnjo z BMW-jem. Povezanost volanskega sistema, odlične pogonske mehanike in vrhunskega podvozja je hipoma zaznavna. Vse to se stopnjuje z večanjem hitrosti med ovinki. Osmica Gran Coupe je le nadgradnja tistega, kar smo zapisali že pri testu kupejevske različice.
Gre za avto, ki ponuja vrhunske vozne občutke, če ga vozimo v GT-stilu. Torej ne brezglavo tiščanje na meji zmožnega, ampak uživaška vožnja v dolgih ovinkih pri nekoliko večji hitrosti. Tu je Gran Coupe doma. Daljša medosna razdalja le še izboljša stabilnost in vozniku vlije dodatno zaupanje v avto. Pa tudi sicer Gran Coupe pri vsakdanji vožnji nudi več udobja, kot ga nakazuje njegov videz.
Tisti, ki bodo želeli več vznemirjenja, bodo razmislili o bencinski različici, a je tudi dizelski šestvaljnik s 320 'konji' popolnoma primeren motor za ta avto. V kabino prodre le malo značilnega dizelskega ropota, sicer pa vas bolj ali manj spremlja neopazno brundanje pri nizkih obratih.
Ko rečemo, da številka 8 pri BMW-ju pomeni vrh ponudbe, je jasno, da je temu primerna tudi cena. Vajeni smo, da so testni primerki dobro založeni z dodatno opremo, zato tudi ob pogledu na zahtevanih 155 tisočakov za testni avto nismo ravno padli s stola. A vseeno, na mestu je pomislek, ali bi BMW toliko računal tudi za avto, ki bi še vedno nosil oznako 6 namesto oznake 8.
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena testnega modela: | 155.108 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 110.650 € |
Cena testnega modela s popusti: | 155.108 € |
Moč: | 235kW (320 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 5,1 s |
Največja hitrost: | 250 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,9l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.237 € |
Motor: | 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.993 cm3 – največja moč 235 kW (320 KM) pri 4.400/min – največji navor 680 Nm pri 1.750–2.250/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE)5,9 l/100 km, izpust CO2 155 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.925 kg – dovoljena skupna masa 2.560 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 5.082 mm – širina 1.932 mm – višina 1.407 mm – medosna razdalja 3.023 mm – posoda za gorivo 68 l. |
Prtljažnik: | prtljažnik 440 l |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,8 l/100km |
---|