Kratki test: Citroen C3 Aircross Shine 1.2 (2020)Zaobljen in zato privlačen

Čeprav so spogledovanje s športnimi terenci nakazovali že z ekscentričnim C4 Cactusom, je prvi pravi Citroenov križanec C3 Aircross. Pravkar praznuje tretji rojstni dan, še vedno je v dobri telesni kondiciji, hkrati pa bi mu že koristil (še) kakšen vitaminski dodatek.

Zaobljen in zato privlačen (foto: Andraž Kejžar) Andraž Kejžar
18. 12. 2020

Saj vemo, kako je z modo - enkrat so privlačne anoreksične, drugič spet zaobljene linije. Ne glede na to, v trenut­no zelo modnem avtomobilskem razredu na C3 Aircross prežijo številni, tudi precej mlajši tekmeci, zato je dobro, da nabuhla zunanjost z visoko dvignjenim sprednjim delom in z deljenimi svetili skrbi za prepoznavnost. Čeprav po merah ni največji med podobnimi, je vseeno videti večji, kot je v resnici. Ko sem sedel za volan, se mi je zdelo, da sedim visoko kot ošabni gospodje v večjih in imenitnejših športnih terencih.

No, C3 Aircross je seveda predvsem urbani križanec, s terensko oddaljenostjo od tal, a brez štirikolesnega pogona, kljub vsemu pa zmore obvladati kakšen luknjasti odsek ceste in nekaj centimetrov snega. In ob letošnji prvi pošiljki sem lahko preizkusil program za vožnjo po snegu, ki je s prerazporejanjem navora na pogonsko kolo z boljšim oprijemom nekakšen blagi instant nadomestek štirikolesnega pogona, seveda zgolj za malce poigravanja, ne pa za resne podvige.

Potniška kabina je prostornejša, kot obeta 4,15 metra zunanje dolžine, sprednja sedeža sta precej udobna in dobro je poskrbljeno tudi za glave in kolena potnikov na zadnji klopi. Ta je vzdolžno pomična in osnovni 410-litrski prtljažnik (ki je po prostornosti med boljšimi v razredu) je z zlaganjem mogoče še izdatno povečati, zato gre vanj precej družinske prtljage, tudi kaj takega, kar ni nujno potrebno.

Za volanom voznika pričakajo razgibane oblike merilnikov, ročice ročne zavore, ki spominja na vzvod zakrilc v letalskem kokpitu, in še kaj bi se našlo. Torej, nič dolgočasnega ni v tej notranjosti, čeprav je plastika armaturne plošče neugledno trda in občutljiva za praske. Ampak če kaj, bi C3 Aircross potreboval osvežitev komunikacijskega sistema in sodobnejši paket elektronskih pomočnikov, vsekakor tudi LED-žarometi ne bi škodili.

Osrednji, na dotik občutljivi komunikacijski zaslon med drugim omogoča povezavo s pametnimi telefoni in nastavitve klimatizacije ter navigacijskega sistema, ima precej enostavne izbirnike, njegova slabost pa je počasno in obotavljivo delovanje. Na voznika ves čas preži asistenčni (zvočni in svetlobni) opozorilnik za nenamerno menjavo voznega pasu, ki ga je k sreči mogoče izključiti. Možgani avtomobila si po zagonu motorja ne zapomnijo, da je okoljsko manj ozaveščeni voznik izključil sistem za samodejno zaustavitev in ponovni zagon pogonskega stroja.

1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki diha s pomočjo prisilnega polnjenja, se zna dobro prilizovati vozniku, tudi takšnemu, ki mu tovrstni agregati niso ravno najbolj pri srcu. Izkaže se z visokim navorom pri nizkih vrtljajih, zaradi česar je zelo prožen in zvezno vleče skozi skoraj vse delovno območje. Le nekoliko dolgi gibi prestavne ročice šeststopenjskega ročnega menjalnika malce skazijo vozno idilo. Pogonski stroj svoje delo oznanja brez pretiranega hrupa in z dovolj zmerno porabo, ki je bila na našem normnem krogu za steklenico šampanjca, oprostite, bencina, večja od proizvajalčeve obljube.

Volanski mehanizem je natančen in C3 Aircross se zvesto drži začrtane smeri skozi ovinke. Nekoliko ga zmede bočni veter, vendar le pri pri večjih hitrostih. Tudi nagibanje karoserije ne ostane neopaženo, predvsem pri hitro odvoženem zavoju, zato pa potniki dobro čutijo, da je vzmetenje prijazno udobno in mehkobno. Kar seveda pomeni tudi več omenjenega nihanja karoserije.

Kakorkoli, C3 Aircross na cestah tudi po treh letih zagotovo ne ostaja neopažen in je še vedno v igri za najvišja mesta med kompaktnimi urbanimi križanci.

Citroen C3 Aircross Shine 1.2 (2020)

Osnovni podatki

Prodaja: C Automobil Import
Cena testnega modela: 20.080 €
Cena osnovnega modela s popusti: 18.230 €
Cena testnega modela s popusti: 17.766 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,3 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,8l/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 888 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 3-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 5.500/min – največji navor 205 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,5 l/100 km, izpust CO2 109 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.159 kg – dovoljena skupna masa 1.780 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.145 mm – širina 1.765 mm – višina 1.605 mm – medosna razdalja 2.604 mm – prtljažnik 410–1.289 l – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 410–1.289 l
Hvalimo in grajamo
prijetna zunanjost
prostornost in prilagodljivost
udobno vzmetenje 
počasen osrednji zaslon
kakovost notranje plastike
razmeroma slabotni žarometi

Članek je na voljo tudi v tiskani izdaji revije Avto-magazin, ki je v prodaji od 10. 12. 2020.