Kratki test: Citroën C3 Picasso HDi115 Exclusive

3. 6. 2013 | Dušan Lukič
Deli

C3 Picasso ne spada med najnovejše Citroënove modele. In zadnja pomladitev ni prinesla velikih tehničnih in oblikovnih sprememb – ravno nasprotno. A to ne pomeni, da ga gre pri izbiri manjšega družinskega avtomobila prezreti.

Sprememb je bilo res malo, edine res opazne so na nosu avtomobila, predvsem pri lučeh. Tako ima C3 Picasso zdaj dnevne LED-luči, oblikovno pa je bližje Citroënovemu videzu.

Osnova seveda ostaja – škatlasta oblika zadka, višje sedenje, uporabno velik prtljažnik (osnovnih 385 litrov je dovolj za vsakdanje in manj vsakdanje potreba). Še vedno lahko grajamo zlaganje zadnje klopi – ta je tretjinsko deljiva, a je širši del na levi strani, kar pomeni, da je dostop do zaponke varnostnega pasu zadaj desno nameščenega otroškega sedeža (kar je daleč najpogostejša namestitev, kadar je v avtomobilu le en otroški sedež) zelo otežen. Večina avtomobilskih proizvajalcev je to težavo že rešila (seveda tako, da je širši del na desni), pri C3 Picasso ostaja.

In ko smo že pri prtljažniku: ta je le del vsega prostora, ki je v C3 Picasso namenjen odlaganju večjih in manjših predmetov in drobnarij. Sredinski predal, predala v vratih, predali v dnu avtomobila ... Prostora kar ne zmanjka, in to je ena najbolj pozitivnih strani C3 Picassa.

Med prednosti mu lahko mirno štejemo tudi motor. 115 'konjev' 1,6-litrskega HDi-ja na papirju sicer ne obljublja športne živahnosti, a ker je C3 Picasso dovolj lahek (prazen tehta dobrih 1.300 kilogramov) in ima dobro izračunan šeststopenjski ročni menjalnik, je v resnici dovolj živahen avtomobil. Škoda, da ima menjalnik po vzoru starejših generacij PSA-jevih menjalnikov ne dovolj natančne, predvsem pa glasne gibe, ki dajejo občutek, da bo nekaj zdaj zdaj popustilo. Izkušnje sicer povedo, da gre le za občutek – a ta vseeno moti.

Takšen C3 Picasso, torej z najmočnejšim dizlom in najbogatejšo različico opreme, seveda spada na vrh ponudbe tega modela. Klimatizacija je zato samodejna, ima bluetooth, parkirna tipala, tempomat in omejevalnik hitrosti, senzorske brisalnike, samozatemnitveno notranje vzvratno ogledalo, meglenke, ki pri zavijanju svetijo v ovinek ... Vse skupaj za 21 tisočakov po uradnem Citroënovem ceniku, ki pa seveda nič ne pove o popustih, ki smo jih pri tej znamki sicer vajeni.

Zato z nakupom takšnega C3 Picassa kot (manjšega) družinskega avtomobila ne boste zgrešili – le primerno ceno si morate izpogajati.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 21.610 €
Cena testnega modela: 24.675 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s
Največja hitrost: 184 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 82 kW (112 KM) pri 3.600/min – največji navor 270 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 16 H (Michelin Alpin M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 184 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,1/4,8 l/100 km, izpust CO2 125 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.318 kg – dovoljena skupna masa 1.807 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.101 mm – širina 1.766 mm – višina 1.631 mm – medosna razdalja 2.540 mm – prtljažnik 385–1.506 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 1 °C / p = 1.004 mbar / rel. vl. = 59 % / Stanje kilometrskega števca: 12.723 km
Pospešek 0-100km: 11,2s
402m z mesta: 17,9s ( 123km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,1/14,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,2/17,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 184km/h (VI.)
poraba na testu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,6m
AM meja: 41m
Ocena
  • C3 Picasso svoja leta dobro skriva in v takšni obliki je lahko prepričljiv – le za še ugodnejšo ceno boste morali (s pogajanji v salonu, seveda) poskrbeti.

Hvalimo in grajamo
poraba
odlagalne površine
oprema
zlaganje zadnje klopi
občutek pri prestavljanju