Kratki test: Ford Ecosport Active 1.0 EcoBoost 92 kW (125 KM) (2021)Videz vara

Izmed vseh članov Fordove družine Active so karoserijske spremembe najočitnejše prav na najmanjšem in hkrati najstarejšemu članu – Ecosportu.

Videz vara (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
5. 7. 2021

Kaj je pravi terenec in kaj športni terenec? O tem, kateri avtomobili spadajo med prve in kateri med druge, bi lahko razpravljali, v uredništvu pa smo mnenja, da mora imeti terenec nujno vsaj štirikolesni pogon, sam pa bi dodal še, da mora biti videz dovolj robat, tako da z njim sporoča: »Pelji me v gozd, pelji me na skale, nič mi ne bo hudega!« A to znajo s svojo podobo sporočati tudi nekateri športni terenci oziroma križanci, med glasnejšimi pa je tudi Ford Ecosport Active.

Ne, Fordov najmanjši križanec brazilskih korenin v osnovi letom navkljub (na grbi jih ima že dobrih devet) ni doživel nikakršne tehnične osvežitve, tako kot še nekaj drugim modelom v Fordovi ponudbi so mu namenili 'predelavo', ki sliši na ime Active. In prav pri njem je terenska obdelava še najočitnejša. Rdečo karoserijo namreč poslej dopolnjujejo zajetne plastične zaščite karoserije in blatnikov, zaradi katerih 17-palčna platišča ob nekoliko večji oddaljenosti karoserije od tal kot pri klasičnem EcoSportu na pogled delujejo odločno premajhna.

Ah, seveda, saj je le športni terenec, čeprav to s svojo agresivno podobo in precej nerodnimi, na stran odpirajočimi se petimi vrati, ki so bila nekdaj zaščitni znak vseh pravih terencev, to odločno zanika. V luči poudarjene terenske podobe je zanimivo, da vozila ni mogoče opremiti z rezervnim kolesom na prtljažnih vratih. To je še vedno rezervirano le za vozila z osnovnimi, 16-palčnimi jeklenimi platišči in brez strešnega spojlerja.

Prav nič takšna kot pri pravih terencih ni niti vožnja. Avtomobil ima namreč pogon speljan le na prednji kolesni par (štirikolesnega pogona ni več v ponudbi), podvozje pa je dokaj čvrsto – celo nekoliko preveč, če pomislim, da Ecosport v prvi vrsti nagovarja voznike, ki bolj kot v dinamični uživajo v sproščeni in umirjeni vožnji, hkrati pa včasih vseeno zapeljejo z makadama. Karoserija se namreč relativno malo nagiba, zato pa sem toliko bolj opazil grbine na cesti.

V prednjem delu se skriva litrski trivaljnik z močjo 125 'konj'. Gre za prvo generacijo te družine motorjev, ki je že ob prihodu na trg požela veliko pohval medijev in tudi danes mu v povezavi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ne morem očitati prav ničesar. Je povsem dovolj zmogljiv in prožen, res pa je, da tudi po zaslugi visoke karoserije na avtocesti hitro postane žejen.

V kabini se leta Ecosportu še ne poznajo izrazito. Z velikim zaslonom informacijsko-zabavnega sistema (dobil ga je po posodobitvi konec leta 2017) in analogno instrumentno ploščo z vgrajenim barvnim zaslonom potovalnega računalnika je namreč prvi občutek podoben kot pri Focusu. A trda plastika na vratih in armaturni plošči dajo na drugi strani takoj jasno vedeti, da gre za manjši in cenejši avtomobil. Enako velja tudi za sedeže, katerih bočna opora je bolj zasilna.

Roko na srce, Ecosportu se izmed vseh bratov in sester paket dodatkov Active poda najbolje in priznati moram, da gre za na pogled enega najprivlačnejših avtomobilov v tem avtomobilskem razredu. Njegova suša in srce sta ostala enaka, a drugega ne nazadnje tudi nisem pričakoval. 

Ford Ecosport Active 1.0 EcoBoost 92 kW (125 KM) (2021)

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 23.740 €
Cena osnovnega modela s popusti: 18.420 €
Cena testnega modela s popusti: 21.740 €
Moč: 92kW (125 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,1l/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 457 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.187 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 998 cm3 – največja moč 92 kW (125 KM) pri 6.000/min – največji navor 170 Nm pri 1.400–4.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 11 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 7,1 l/100 km, izpust CO2 159 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.339 kg – dovoljena skupna masa 1.730 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.096 mm – širina 1.861 mm – višina 1.653 mm – medosna razdalja 2.519 mm – posoda za gorivo 52 l.
Prtljažnik: – prtljažnik 346–705 l
Hvalimo in grajamo
videz
starosti navkljub dovolj sodoben kokpit
preglednost
nerodna prtljažna vrata
pretrdo podvozje
pogrešamo bočno oporo sedežev