Kratki test: Ford Fiesta Titanium 1.0 EcoBoost mHEV (2020)Blagi hibrid, ki ga občutiš?

Beseda pomehkuženje ima največkrat slabšalni pomen. Od tistega, ki je pomehkužen, običajno ne moremo pričakovati česa posebnega. Ali to velja tudi za avtomobile z blagim ali mehkim hibridnim pogonom?

Blagi hibrid, ki ga občutiš? (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
4. 1. 2021

Pri Fordu so se z blago hibridno tehnologijo za Fiesto ukvarjali že pred 15 leti, v zdajšnji pa je 48-volt­ni sistem dodan litrskemu prisilno polnjenemu bencinskemu trivaljniku. Električna energija v maj­hno baterijo in iz nje kroži s pomočjo jermensko gnanega zaganjalnika, ki je hkrati tudi generator. Baterija, ki ne zmanjšuje prostornine prtljažnika in potniške kabine, se polni samo med regenerativnim zaviranjem, zato ima električna asistenca omejeno delovanje.

Pri pojemkih, ko voznikova noga neha obremenjevati stopalko za plin, ustavi bencinski motor in za kratek čas omogoči tako imenovano jadranje, pri pospeševanju pa zlasti pri vključenem športnem režimu vožnje pomaga z nekaj dodatne energije. Vse seveda predvsem s posvečenim ciljem zmanjšanja porabe goriva in manjšega obremenjevanja okolja s toplogred­nimi plini.

Lagal bi, če bi trmasto vztrajal pri trditvi, da je vse skupaj bavbav in da učinka mehke hibridizacije sploh nisem čutil, saj izklapljanje trivaljnika je dovolj očitno, da ga zaznajo vsaj povprečno pozorna ušesa. In poleg tega je na merilnikih grafika, ki prikazuje kroženje energije, med jadranjem se prikaže simbol baterije in med pospeševanjem se izriše kolo.

Seveda se mi je ves čas preizkušnje (pa ne zaradi pregovorne gorenjske varčnosti) postavljalo vprašanje, kakšen prihranek sem dosegel s prizadevanjem za zmanjšanje bencinske žeje. Povprečnih 6,7 litra na 100 kilometrov na preizkusnem krogu, ki ga sestavljajo avtocesta, podeželska cesta in mestne prometnice, ni razlog za trkanje po prsih, še zlasti zato, ker je tovarniško obljubljena poraba po najnovejših protokolih za poldrugi liter manjša. Morda bi se tej številki lahko bolj približal s pogostejšo vožnjo v ekološkem programu, ki omejuje pospeševanje, zmanjšuje prosti tek in posega v delovanje klimatske naprave.

Bencinski trivaljnik je sicer uglajen in zmogljiv, z zadostno zalogo navora tudi zelo dobro odziven. Natančneje, hibridni sistem prispeva dodatnih 30 Nm navora in nekaj kilovatov moči, zato motor pri pospeševanju bolj radoživo izkazuje svojo prožnost in energičnost. In besede pohvale je treba nameniti tudi šeststopenjskemu ročnemu menjalniku z dolgimi, varčevalno naravnanimi prestavnimi razmerji in 'masleno' gladkimi gibi prestavne ročice.

Fiesta ima tudi z blago hibridnim pogonskim dodatkom enako udobno uravnoteženo podvozje kot njene sestre, izboljšano je s sistemom za aktivno razporejanje navora, ki po potrebi z rahlim zaviranjem notranjega kolesa poskrbi za boljšo stabilnost in vozniku dovoli več samozavesti med vožnjo skozi ovinke. Dodatnih 30 kilogramov teže ne predstavlja nobene motnje za vzorno obnašanje na cesti, ki se ga ne bi sramoval tudi kakšen imenit­nejši avtomobil.

Ali torej hibridno pomehkuženje znatno izboljšuje vozne last­nosti in splošni vtis vreden višje cene? Pravzaprav ne, kajti učinek te tehnologije je precej omejen, poleg tega je v primerjavi z običajno Fiesto zanjo treba odšteti dodatnih 1.700 evrov.

Ford Fiesta Titanium 1.0 EcoBoost mHEV (2020)

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 22.160 €
Cena osnovnega modela s popusti: 16.490 €
Cena testnega modela s popusti: 19.360 €
Moč: 92kW (125 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,4 s

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 421 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 727 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 998 cm3 – največja moč 92 kW (125 KM) pri 6.000/min – največji navor 170 Nm pri 1.500–4.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 203 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (NEDC) 4,0 l/100 km, izpust CO2 92 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.142 kg – dovoljena skupna masa 1.685 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.068 mm – širina 1.783 mm – višina 1.498 mm – medosna razdalja 2.493 mm – posoda za gorivo 42 l.
Prtljažnik: 303–984 l
Hvalimo in grajamo
uravnoteženo podvozje in lega na cesti
zmogljiv motor in natančen menjalnik
urejeno voznikovo delovno mesto
omejen učinek hibridne tehnologije
neznaten prihranek goriva
previsoko doplačilo (glede na prednosti)