Vsaj do vikenda vas bo zagotovo pripeljal

15. 3. 2021 | Jure Šujica
Deli

Včasih je za pobeg v naravo potreben pravi terenski avtomobil. Večinoma pa je dovolj že, da je avtomobil le nekoliko bolj oddaljen od tal in da ima nekaj karoserijske zaščite, ki vliva dovolj zaupanja, da se je z njim mogoče odpraviti tudi tja, kamor se s klasičnim družinskim kombijem ne bi upali. Eden takšnih je tudi Ford Focus Active.

Focus četrte generacije ni več najmlajši avtomobil na trgu (debi je doživel že pred dvema letoma), tako da smo že dodobra spoznali več njegovih različic, med drugim smo eno imeli tudi na podaljšanem testu. Je pa različica Active izmed vseh najmlajša in najbolj posebna. Gre namreč za odgovor na potrebe vseh tistih, ki si želijo kombija, hkrati pa s svojim avtomobilom sem ter tja zapeljejo zunaj urejenih cestišč – na makadam, v gozd, tudi na sneg, ko gredo smučat. Skratka, Focus Active je narejen za tiste, ki radi živijo športno.

Focus Active se od klasičnega Focusa razlikuje že na prvi pogled. Spodnje karoserijske robove obdajajo zajetni kosi črne plastike, za katere se zdi, da so precej manj diskretni kot pri tekmecih. Zaradi tega seveda bolje zaščitijo karoserijo tako pred neprijetnimi praskami vej kot tudi pred neprevidnimi udeleženci v prometu. Zanimiv dodatek so tudi gumijaste zaščite robov vrat, ki se (precej glasno) sprožijo ob odpiranju vrat in preprečijo krušenje laka ob morebitnem stiku z najbližjo oviro. Hkrati takšen Focus ponuja opazno (ne pa izrazito) večjo oddaljenost od tal – 30 milimetrov spredaj ter 34 milimetrov zadaj.

Večjo oddaljenost karoserije od tal so pri Fordu dosegli z vgradnjo novih vzmeti in blažilnikov, ki pa niso edina novost na podvozju. Tam so namreč novi tudi stabilizatorji in pesta vseh štirih koles ter še nekaj reči. Toda osnovna zasnova je ostala enaka kot pri klasičnem Focusu. To pomeni, da ima tudi Focus Active neodvisno vpetje vseh štirih koles, s čimer je izpolnjen pogoj za nadpovprečno lego vozila na cesti.

Se pa je v praksi izkazalo, da je vzmetenje v prvi vrsti nastavljeno na udobno, ne na dinamično vožnjo, kar je seveda glede na naravo vozila povsem pričakovano. Vožnja je namreč precej umirjena, mehkeje nastavljeno vzmetenje pa skrbi za dobro blaženje kratkih grbin, blažilniki pa na daljših grbinah učinkovito preprečujejo 'plavanje' vozila.

Pri dinamični vožnji sem v primerjavi s klasičnim Focusom (ali celo Focusom ST) čutil več nagibanja karoserije, a ne dovolj za negativno kritiko. Zapisal bom, da je zgolj izgubil tisto natančnost v vožnji skozi zavoj, kot jo imata omenjena brata, še vedno pa se lahko povsem spodobno primerja s konkurenco v svojem razredu.

Kot sem že zapisal, je Focus Active prilagojen tudi nekoliko manj urejenim terenom. V ta namen so mu pri Fordu namenili tudi dva dodatna vozna programa. Rocky je namenjen kamniti podlagi, Slippery pa avtomobilu oziroma vozniku pomaga v kritičnih trenutkih na snegu oziroma ledu.

A čudežev ne gre pričakovati, saj avtomobil ne nazadnje nima štirikolesnega pogona. To sem izkusil tudi sam, ko sem med vzponom po zaledeneli cesti hitro prepustil pot rednemu obiskovalcu Kriške planine z verigami na kolesih. Vseeno pa si upam trditi, da je njegova meja na brezpotjih postavljena precej više kot pri klasičnem Focusu in da jo doseže brez pretiranega voznikovega truda.

Vozilo na našem testu je bilo opremljeno z litrskim trivaljnim motorjem z močjo 155 'konjev', ki bi ga z eno besedo lahko opisal kot zanimivega. Motor, ki po novem deluje kot blagi hibrid, omogoča dinamično in varčno vožnjo – a nikakor ne obojega hkrati. Povsem zadovoljen je bil (po zaslugi zadostnega navora) med umirjeno vožnjo zunaj naselja in s prestavljanjem pri dizelsko nizkih 1.700 motornih vrtljajih na minuto, hkrati pa se prav nič ni upiral, ko sem ga priganjal tudi prek tri in štiri tisoč vrtljajev.

Medtem ko je na našem normnem krogu popil 5,6 litra goriva na 100 kilometrov (dopuščam možnost, da bi bila ta številka lahko še kak deciliter nižja), je ob nekoliko dinamičnejši vožnji poraba prav hitro lahko narasla na osem litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov.

Kot rečeno, je podvozje novega Focusa naravnano na udobno vožnjo, za zadovoljivo udobje pa so oblikovalci poskrbeli tudi v notranjosti. Navdušita delno elektrificirana sedeža v sprednji vrsti (mimogrede, prejela sta tudi certifikat nemške organizacije AGR, kar dokazuje, da sta hrbtenici prijazna), poleg tega sta opremljena z verjetno najhitrejšim in najmočnejšim sistemom gretja. Tudi pri temperaturah pod lediščem je bila njuna površina po največ minuti in pol naravnost vroča!

Preglednost zaslona instrumentne plošče je vzorna, ima preprosto grafiko, ki se prilagaja voznim programom in ponuja vse potrebne informacije, tako da bo zadovoljila želje in potrebe večine voznikov, tudi tistih, ki raje prisegajo na analogne merilnike. Ti so seveda na voljo tudi pri klasičnem Focusu in bi jih zato zagotovo priporočil.

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 30.371 €
Cena osnovnega modela s popusti: 24.040 €
Cena testnega modela s popusti: 26.670 €
Moč: 114kW (155 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,7 s
Največja hitrost: 209 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,5l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.686 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 114 kW (155 KM) pri 6.000/min – največji navor 190 Nm pri 1.900–5.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 209 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (NEDC) 4,5 l/100 km, izpust CO2 104 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.313 kg – dovoljena skupna masa 1.940 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.693 mm – širina 1.844 mm – višina 1.504 mm – medosna razdalja 2.700 mm – posoda za gorivo 52 l.
Prtljažnik: 608 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 5,6 l/100km
Hvalimo in grajamo
učinkovito gretje sedežev in prednjega stekla
preglednost digitalne instrumentne plošče
uporabnost na manj urejeni podlagi 
poraba pri dinamični vožnji
glasen mehanizem zaščite robov vrat
slabo prileganje okrasnih letev na izpostav­ljenih delih kabine