Kratki test: Ford S-Max 2.0 EcoBoost (176 kW) Titanium

Ko je bil majhen, je sanjal o superšportnikih. Ko si je lahko privoščil svoj avtomobil, je bila to žepna raketa, ki se je z leti spremenila v enega izmed športnikov nižjega srednjega razreda. Potem je prišla družina.

Kratki test: Ford S-Max 2.0 EcoBoost (176 kW) Titanium (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
12. 4. 2013

Ja, res je, tule bi se zgodba lahko nadaljevala s karavanskim Focusom ST (test ste lahko prebrali v lanski 25. številki, seveda pa ga najdete tudi na naši spletni strani v obsežnem arhivu testov), ampak recimo, da je ona hotela enoprostorca. Ali pa, da je bilo otrok preveč za karavanskega Focusa ST. Kaj pa zdaj?

Pri Fordu so očitno pomislili tudi na družinske očete (in mame), ki se znajdejo v takšnem položaju. Morda jih ni veliko, a vendarle. Zanje so naredili S-Maxa z dvolitrskim turbobencinarjem, pravzaprav enakim, kot ga najdete v Focusu ST.

In dobili zmogljivostno maksimalnega S-Maxa, S-Maxa maxi, kot bi včasih rekli v reliju. S-Maxa na kvadrat.

Bistvo je seveda motor. Enake najdete v Focusu ST, le da ima tale v S-Maxu 176 kilovatov oziroma 11 'konjev' manj kot tisti v Focusu. Razlog? Ugibamo, da so Fordovi razvojniki pač ugotovili, da takšna nastavitev bolj ustreza S-Maxovim voznim lastnostim in podvozju. In ne skrbite: zaradi teh 11 'konjev' S-Max ni prav nič podhranjen, prej nasprotno. Pospešek 8,6 sekunde do 100 kilometrov na uro se na papirju zdi počasnejši kot v resnici, 340 njutonmetrov navora pri vsega 1.750 vrtljajih, še zlasti pa le malo manj od tisočaka vrtljajev naprej poskrbi, da je tak S-Max zelo hiter tudi, če lenarite z menjalnikom. Šesta prestava, 50 kilometrov na uro, pa se ne bo prav nič pritoževal. Enaka hitrost, le v peti prestavi: hitro sledi sunek v hrbet, skoraj tako odločen kot tisti v četrti prestavi. V drugi prestavi, recimo, je vse skupaj dovolj odločno, da se hočejo kolesa zavrteti v prazno.

In kar je še bolje: v nasprotju z enoprostorci z zmogljivim dizlom v nosu S-Maxu z dvolitrskim EcoBoostom v nosu ne zmanjka sape takoj, ko se vrtljaji le malo povzpnejo. S tretjo prestavo lahko na primer pospešujete od 40 na uvozu na avtocesto do krepko ilegalnih kilometrov na uro na avtocesti. In ga potem zataknete v šesto prestavo in uživate. Prestavna ročica sicer povsem korektnega šeststopenjskega ročnega menjalnika utegne v tem avtomobilu samevati. Poraba? Verjetno niste pričakovali, da bomo zapisali dizelskih osem litrov, kajne? Moč in zabavnost imata pač svojo ceno in tej se reče poraba. Pričakujte, da se bo ta vrtela okoli desetih litrov, odvisno od vaših vozniških zahtev. Na našem testu nismo varčevali, pa se je ustavila dve desetinki litra nad to vrednostjo.

Podvozje je, kot se za Forda spodobi, dovolj športno, da tudi S-Max zagotavlja nekaj užitka v vožnji. Ne more se sicer primerjati s hitrimi kombilimuzinami z oznakami GTI, RS in podobno, a kljub dobremu blaženju neravnin (česar boste pri družinski uporabi vsekakor veseli) se tudi ni treba bati, da bi se S-Max v ovinkih toliko nagibal, da bi s kljukami drsali po tleh in da bi se notranje kolo ob pospeševanju stalno vrtelo v prazno. Tudi tokrat je Fordovim inženirjem uspel odličen kompromis med udobjem in športnostjo.

Oznaka Titanium seveda pomeni bogato opremo, tega smo pri Fordu že vajeni, in testni S-Max pri opremi ni razočaral: ima skoraj vse, kar je potrebno in kar bi si lahko zaželeli pri varnosti, odlične v usnje in alkantaro oblečene napol športne sedeže, dober avdiosistem ... Ne, tudi tu nismo ničesar pogrešali.

Cena 42 tisočakov po ceniku za takega enoprostorca sicer ni nizka, a smo obenem prepričani, da avtomobil ni le vreden te cene, temveč tudi, da ga je mogoče, ko s prodajalcem razpravljate o nakupu, dobiti tudi (precej) ceneje. In takrat postane res vrhunski nakup.

Besedilo: Dušan Lukič

Ford S-Max 2.0 EcoBoost (176 kW) Titanium

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 35.920 €
Cena testnega modela: 42.105 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Pospešek (0-100 km/h): 8,6 s
Največja hitrost: 221 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,2l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.999 cm3 – največja moč 176 kW (239 KM) pri 6.000/min – največji navor 340 Nm pri 1.750–4.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/45 R 18 V (Bridgestone Blizzak LM–25V).
Zmogljivost: največja hitrost 221 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,5 s – poraba goriva (ECE) 11,0/6,4/8,1 l/100 km, izpust CO2 189 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.676 kg – dovoljena skupna masa 2.405 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.801 mm – širina 1.885 mm – višina 1.620 mm – medosna razdalja 2.850 mm –prtljažnik 854–2.100 l – posoda za gorivo 70 l.

Naše meritve

T = 3°C / p = 1.091 mbar / rel. vl. = 76 % / stanje kilometrskega števca: 19.428 km
Pospešek 0-100km: 8,6s
402m z mesta: 16,3s ( 142km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,1/8,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 7,2/9,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 221km/h (VI.)
poraba na testu: 10,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Pri Fordu so s tem S-Maxom pokazali, da je lahko družinski enoprostorec tudi športen, in hkrati naredili (za tiste, ki si športnosti želijo) najboljšega enoprostorca ta hip.

Hvalimo in grajamo
položaj za volanom
oblika
sedeži
oprema
podvozje
motor
premalo pregledni merilniki
ni možnosti nakupa klasičnega samodejnega menjalnika

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri