Nazadnje, ko smo pisali o Hyundaiu i20, smo tarnali nad tem, da ljubitelji dizlov nimajo na voljo razumnega motorja, primernega za tako majhen avtomobil.
Najprej velja omeniti, da je Hyundai že drugič prenovil malega i20. Vse pogostejši pojav osveževanja zunanje podobe v obliki dnevnih luči LED ni mogel obiti nove različice i20. Tudi prednja maska je dobila nekoliko bolj živahen obraz in ni več tako monotono 'nenasmejana'. Za zadek je očitno zmanjkalo navdiha, saj je bolj ali manj enak.
No, kar nas je najbolj zanimalo v testnem primerku, je bil motor. Pri Hyundaiu so končno ponudili razumen vstopni motor za vse, ki so trdno odločeni, da v takem avtomobilu želijo dizelski motor. Ko se s prstom sprehodimo po ceniku, hitro vidimo, da je razlika 2.000 evrov med bencinarjem in dizlom precej bolj razumna kot prej, ko je bil na voljo le dražji 1,4-litrski turbodizel. Kot rečeno, trivaljnik s prostornino za 'štamprle' čez en liter je dobil nalogo zadovoljiti tiste kupce, ki bolj kot zmogljivosti iščejo varčen in zanesljiv motor.
Vendar smo bili vsi skupaj prijetno presenečeni nad odzivnostjo majhnega motorja. Petinpetdeset zelo živih kilovatov avtomobil premika z lahkoto. Obilica navora poskrbi, da zelo redko zaidete v območje, ko se je treba reševati s prestavljanjem v nižjo prestavo. Zasluge gre pripisati tudi dobro preračunanemu šeststopenjskemu menjalniku: ne pričakujte, da boste v šesti prestavi še občutili sile pospeševanja v hrbtu. Potem ko v peti prestavi že dosežemo največjo hitrost, šesta služi le še za umirjanje motornih vrtljajev.
Prenova prinaša tudi precejšnje izboljšanje kakovosti bivanja v notranjosti. Materiali so boljši in armaturna plošča je dobila celovit videz. Priročna stikala, ki jih zna upravljati vsak, ki se prvič usede v tak avtomobil, so bistvo zasnove notranjosti v tem avtomobilskem razredu. Medtem ko so trend zunanje pomladitve avtomobila luči LED, bomo rekli, da je v notranjosti to USB-vtič. Seveda pri Hyundaiu niso pozabili nanj. Na zgornjem delu 'armaturke' ostaja majhen zaslon s podatki iz avtoradia in potovalnega računalnika. Osnovne funkcije radia je mogoče upravljati prek gumbov na volanu, medtem ko za (enosmerno) premikanje po potovalnem računalniku služi gumb na armaturni plošči.
Ne moremo ravno reči, da je prostora v notranjosti na pretek. Zaradi nekoliko krajše vzdolžne razdalje prednjih sedežev bodo tisti zadaj bolj zadovoljni. Malo manj bodo zadovoljni starši, ki imajo opravka s pripenjanjem otroških sedežev ISOFIX, saj so priključki dobro skriti v globini sedežev. Tristo prtljažnih litrov je podatek, ki je na repertoarju vsakega Hyundaievega prodajalca, ko je treba pohvaliti ta avtomobil pred stranko. Če bi bil rob prtljažnika malce nižji in bi bila posledično prtljažna odprtina malce večja, bi mu tudi mi prisodili čisto petico.
Hyundaia i20 smo v dveh generacijah zdaj že dobro spoznali. Tudi na drugi strani so bili pozorni na odziv trga in so ga do zdaj dodobra izpopolnili. Nazadnje je bil uslišan tudi glasen klic po cenejšem dizelskem motorju.
Besedilo: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Hyundai Avto Trade d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 12.690 € |
Cena testnega modela: | 13.250 € | Pospešek (0-100 km/h): | 16,8 s |
Največja hitrost: | 158 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,1l/100km |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.120 cm3 – največja moč 55 kW (75 KM) pri 4.000/min – največji navor 180 Nm pri 1.750–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/60 R 15 T (Goodyear Ultragrip 8). |
Zmogljivost: | največja hitrost 158 km/h – pospešek 0–100 km/h 15,9 s – poraba goriva (ECE) 4,2/3,3/3,6 l/100 km, izpust CO2 93 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.070 kg – dovoljena skupna masa 1.635 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.995 mm – širina 1.710 mm – višina 1.490 mm – medosna razdalja 2.525 mm –prtljažnik 295–1.060 l – posoda za gorivo 45 l. |
T = 4 °C / p = 992 mbar / rel. vl. = 69 % / stanje kilometrskega števca: 2.418 km | |
Pospešek 0-100km: | 16,8s |
---|---|
402m z mesta: | 18,1s ( 110km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,3/16,1s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 11,9/17,9s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 158km/h (VI.) |
poraba na testu: | 5,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,7m |
AM meja: | 42m |
-
Če bi rekli, da je to dober kompromis med ceno, zmogljivostmi in prostorom, bi skoraj zajeli celoto.