Največ, kar lahko ta model ponudi, je prav priključni hibrid, ki zmore sistemskih 265 'konjev' in se je ponudbi priključil zadnji.
Na Tucsona so pri Hyundaiju prav gotovo silno ponosni, pa ne samo zaradi prodajnih uspehov in oblikovalskega presežka, s katerim so model in znamko nasploh postavili izven pričakovanih okvirjev. Svoje gotovo doda tudi tehnologija, ki jo korejski velikan ponuja v vseh izvedbah Tucsona (in teh je kar nekaj): od klasičnih pogonov preko blago hibridnih in polno hibridnih, vse skupaj pa je moč kombinirati (v večini primerov) še s štirikolesnim pogonom.
Prav zadnja izdaja pa je verjetno najbolj sofisticirana. Gre namreč za kombinacijo sodobnega 1,6 litrskega štirivaljnika in elektromotorja v ohišju samodejnega dvosklopčnega menjalnika, ki sobivata s sistemsko močjo resnih 195 kilovatov.
Baterijsko moč dodaja motor s 67 kilovati, energijo pa črpa z baterije s 13,8 kWh in pri Hyundaiju trdijo, da zmore tale 4,5 metra velik SUV samo s pomočjo e-motorja po mestu prevoziti do 74 kilometrov. A poudarek je – v mestu. Toda realnost seveda ni tako preprosta, zato je smiselno računati na e-doseg med 40 in 45 kilometri, pa še to v hibridu naklonjenih okoliščinah in z veščo nogo. Ampak gre, preizkušeno. Kakor koli – dobra stran je vgrajeni polnilec s 7,4 kW, ki je med hitrejšimi, na izmeničnem toku pa je sistem precej občutljiv za nihanja, tako da sem po dveh poskusih obupal.
Tišina in hipen navor e-motorja sta v mestu prav zabavna in sproščujoča, motor se pričakovano zažene ob odločnejših pospeševanjih, tudi če je baterija dobro založena, sicer pa je še bolj zabavno pritisniti na plin, ko je to potrebno in smiselno, ter izkoristiti vse, kar zmoreta e-motor in štirivaljnik. Mogoče klasični 'kickdown' ne bo najprimernejši, ampak zložen, a odločen pritisk na pedal plina bo skoraj dve toni težkega SUV-ja res odločno sunil naprej.
Sicer pa tudi pri dokaj prazni bateriji motor ustvari vedno dovolj zaloge, da lahko e-motor dovolj odločno (in opazno) pomaga pri pospeševanju, pa tudi speljevanje vedno prevzame elektromotor, četudi se v hladnejših jutrih in pri nekaj odstotkih napolnjenosti baterije zažene tudi štirivaljnik, ki pa deluje pri skoraj stalnih vrtljajih kot generator. In ja, tudi pri redkih polnjenjih baterije bo tale Tucson prevzel skoraj vse lastnosti polnega hibrida. In razvajal s porabo dobrih šestih litrov. Saj bi šlo manj, ampak teža in štirikolesni pogon pač nista naklonjena izraziti varčnosti.
Prodaja: | Hyundai Avto Trade d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 47.020 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 37.990 € |
Cena testnega modela s popusti: | 47.020 € |
Moč: | 132kW (180 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,2 s |
Največja hitrost: | 19 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 1,4l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.417 € |
Motor: | Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 132 kW (180 KM) pri 5.500 – največji navor 265 Nm pri 1.500–4.500/min. Elektromotor: največja moč 66,9 kW – največji navor 304 Nm. Sistem: največja moč 195 kW (265 KM), največji navor 350 Nm. |
---|---|
Baterija: | Li-ion, 13,8 kWh |
Prenos moči: | motorja poganjata vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 191 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – največja hitrost električno n.p. – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 1,4 l/100 km, izpust CO2 31 g/km – električni doseg (WLTP) 62 km, čas polnjenja baterije n.p. |
Mase: | prazno vozilo 1.818 kg – dovoljena skupna masa 2.415 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.500 mm – širina 1.865 mm – višina 1.650 mm – medosna razdalja 2.680 mm |
Prtljažnik: | 558–1.737 l. |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,2 l/100km |
---|---|
Poraba elektrike na normnem krogu: | 8,5 kWh/100km |