Recept za majhno porabo goriva v sodobnem avtomobilu je preprost. Na majhen motor je treba namestiti turbo puhalo, dodati elektromotor z nekaj kilovatnih ur veliko baterijo (in tako ustvariti vsaj klasičnega hibrida) in pot pod noge ... pardon, kolesa. Razen, če ste pri Mazdi. Tu namreč konvencionalna pravila ne veljajo.
Mazda je namreč sprejela svojo strategijo, kako se spopadati s prekomernimi izpusti CO2 v ozračje, ta pa za zdaj ne vključuje 'downsizinga', turbo puhal in tudi klasičnih ali priključnih hibridov v njihovi ponudbi še ni. Testna Mazda3, pa čeprav je na zadku nosila oznako Skyactiv-G, s katero Mazda označuje bencinske motorje prejšnje generacije, je bila tako opremljena s prvim elektrificiranim pogonskim sklopom, ki ga je Mazda ponudila na trgu, pri čemer gre le za blagi hibrid.
To pomeni, da je bila opremljena z dvolitrskim bencinskim motorjem z močjo 110 kilovatov (150 'konjev'), alternatorjem, ki hkrati opravlja vlogo generatorja in pomaga pri speljevanju, poleg tega pa še s tehnologijo izklapljanja valjev ob nizki motorni obremenitvi.
Z vidika zmogljivosti motor kar nekoliko preseneča. 1.400 kilogramov teže za dvolitrski atmosferski motor z močjo 150 'konjev' ni ravno malo, zato presežkov pač ni mogoče pričakovati, niti to ni namen. Morda k temu dodatno pripomore ravno odsotnost turbo puhala, ki je v sodobnih avtomobilih skorajda pravilo. Dinamična vožnja tako zahteva vožnjo na višjih motornih vrtljajih, zaradi česar se zdi skoraj nemogoče verjeti, da je prometu v mestnih hitrostih povsem mogoče slediti tudi v šesti prestavi in pri 1.200 vrtljajih.
Tako recimo nisem imel nikakršnih težav priključiti se koloni vozil nekaj metrov pred seboj, ko se je cesta nenadoma sprostila. Seveda pa to ni način za doseganje optimalne porabe. Motor se namreč veliko bolje počuti nekaj sto obratov višje, ko lahko ob majhni obremenitvi izklopi par valjev.
In kako vsi ti 'pripomočki' pomagajo k nižji porabi? Učinkovito. Poraba na normnem krogu je znašala 5,7 litra, pri čemer pa sem kombiniral tako vožnjo z nizkimi obrati in štirimi delujočimi valji kot tudi vožnjo na nižjih obratih ter stalnim vklapljanjem in izklapljanjem dveh valjev – njuno delovanje je mogoče spremljati na širokem zaslonu info-zabavnega sistema. Končna številka bi tako lahko bila še nekoliko manjša, vendar pa lahko vozniki s težjo desno nogo na dnevnih relacijah hitro pričakujete tudi nekoliko višjo številko.
Pogonski sklop pa nikakor ni edina pozitivna lastnost Mazde3, tudi ko je govora o udobju med vožnjo. Kabina je namreč odlično zvočno zatesnjena, podvozje pa ponuja idealno razmerje med udobjem in dinamiko. Nagibanja karoserije je namreč v ovinkih le malo, lega je čvrsta, učinkovito vzmetenje pa tudi na krajših grbinah uspešno preprečuje prenos tresljajev v kabino in na potnike.
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 25.590 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 21.690 € |
Cena testnega modela s popusti: | 25.590 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,1 s |
Največja hitrost: | 206 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,1l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 696 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.258 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 6.000/min – največji navor 213 Nm pri 4.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 206 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,1 l/100 km, izpust CO2 119 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.439 kg – dovoljena skupna masa 1.875 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.460 mm – širina 1.795 mm – višina 1.435 mm – medosna razdalja 2.725 mm – posoda za gorivo 51 l. |
Prtljažnik: | prtljažnik 330–1.022 l |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,7 l/100km |
---|
-
Blagohibridni pogonski sklop Mazde3 se lahko oddolži s zelo ugodno porabo goriva, a čudežev pač ni sposoben in tako je največ odvisno od samega voznika. Tako velika, kot je nagrada, je lahko tudi kazen.