Vse kar Mazda zna

2. 7. 2021 | Jure Šujica
Deli

Prijeten je občutek, ko se na testu znajde avtomobil, za katerega se zdi, da so pri naročilu v tovarni obkljukali prav vse možnosti s seznama dodatne opreme, zraven pa navrgli še nekaj bombončkov. No, ob 100-letnici znamke se to tudi spodobi.

Avtomobilske stoletnice se počasi končujejo, večina najpomembnejših znamk je že zapeljala v drugo stoletje svojega obstoja. Lani je to uspelo Mazdi, ki je ta častitljivi jubilej obeležila s posebno serijo vozil. Ne le s CX-5, ki smo ga pred meseci že predstavili, ampak tudi s pre­ostalimi modeli, vključno z Mazdo3.

Na prvi pogled jubilejnica v primerjavi z običajnimi sestrami ne deluje prav nič posebnega. Bela barva v kombinaciji s črnimi platišči (z rdečim pokrovom pest in zabeleženo obletnico) ob odsotnosti kroma deluje opazno bolj čisto. No, bolje rečeno, športno, kar poudarjata tudi dve izpušni cevi na zadku vozila. Kromirana zaključka sta prava, nista ponaredka, kakršni tudi na precej dražjih avtomobilih skrivajo običajne jeklene cevi.

A tisto pravo, kar ta avtomobil naredi najbolj privlačen, je očem mimoidočih skrito. Je namreč v kabini, rezervirano za lastnika in potnike, ki delajo družbo. Rdeče usnje na sedežih v kombinaciji z rdečimi preprogami je nekaj, kar bi pričakovali v vozilih športno naravnanih italijanskih znamk, ne pa v Mazdi. A ne razumite me narobe, presenečenje je bilo izključno pozitivno! Obilica kakovostnega usnjenega oblazinjenja v kombinaciji z mehko oblazinjeno (in delno v usnje odeto) armaturno ploščo daje močan občutek prestiža, zaradi katerega se Mazda3 na tem področju lahko kosa z enako velikimi vozili nemške trojice, v nekaterih pogledih pa jih celo prekaša.

Počutje v kabini je torej dobro, položaj za volanom pa je posebno po godu dinamičnim voznikom. Merilniki so namreč večinoma analogni, minimalistični, hkrati pa sporočajo vse najpomembnejše informacije. Informativno-zabavni sistem je mogoče upravljati s kombinacijo vrtljivega stikala in štirih bližnjičnih stikal na sredinskem grebenu – ravno tam, kjer svoje mesto najde zapestje desne roke, naslonjene na sredinski naslon. Preprosto, enostavno in učinkovito – ter po mojem mnenju precej bolj varno kot pri zaslonu, občutljivem za dotik, saj so stikala postav­ljena intuitivno. Na ti sva si bila že po nekaj kilometrih.

Kabina torej prinaša vse najboljše, kar Mazda ponuja, enako pa velja tudi za pogonski sklop. Motor zmore 180 'konjev', ki se prek šeststopenjskega ročnega menjalnika prenašajo na cesto. Resda omogoča povsem ležerno vož­njo že pri nizkih vrtljajih, a najbolje se počuti, ko merilnik vrtljajev preseže številko 2.500. Takrat se povsem prebudi in to vozniku sporoči tudi s prijetno zvočno kuliso – pa tudi s porabo, ki se povzdigne vse do osmih litrov bencina na 100 kilometrov.

Priznam, Mazda3 je ena izmed tistih kombilimuzin, ki so mi nekoliko bolj zlezle pod kožo. In kateri avtomobili so pravzaprav njena konkurenca? Glede na to, kar ponuja Mazda3, klasični in na cesti pogosteje videni predstavniki segmenta C to vsekakor niso. Bolj ji diši (pregovorno nemški) premijski razred – tudi zaradi nekoliko višje cene ... A zanjo ne morem in ne smem reči, da je ne­upravičena.

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 29.900 €
Cena osnovnega modela s popusti: 24.790 €
Cena testnega modela s popusti: 29.900 €
Moč: 132kW (180 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,2 s
Največja hitrost: 216 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.635 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 132 kW (180 KM) pri 6.000/min – največji navor 224 Nm pri 3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 216 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 5,3 l/100 km, izpust CO2 121 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.090 kg – dovoljena skupna masa 1.603 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.460 mm – širina 1.800 mm – višina 1.440 mm – medosna razdalja 2.725 mm – prtljažnik 334–1.026 l – posoda za gorivo 51 l.
Prtljažnik: 334–1.026 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 6,0 l/100km
Hvalimo in grajamo
rdeča notranjost, ki razbije monotonost
premijski občutek v kabini
vozna dinamika
povprečen 'premium' avdiosistem
majhen doseg
pogrešamo ambientalno osvetlitev