Kratki test: Renault Clio dCi 90 Dynamique Energy

Za zgodovinskimi uspehi slovenske nogometne reprezentance stoji Srečko Katanec, za uspehi znamke Renault pa prva generacija Clia. Bo njun ponovni prihod na sceno tako odmeven kot prvi?

Tale novi Clio deluje kot en Srečko, kajne? Kar poglejte fotografije. V uredništvu se vselej razveselimo zanimive barvne zunanjosti avtomobila, saj lepo poživi vse bolj pogosto 'sivino' testnih flot avtomobilskih zastopnikov. Dotična barva se sicer v ceniku znajde pod alinejo posebne barve in vajeni smo, da nam zanjo mastno zaračunajo. Tu pa vas bo barva stala dodatnih 190 evrov, kar je malo za tako dozo poživitve zunanjosti.

Zgodba se nadaljuje tudi v notranjosti. Testni avtomobil je bil poleg stopnje opremljenosti Dynamique začinjen s paketom Trendy. Gre za personalizacijo nekaterih okrasnih elementov v notranjosti in kombinacije barvnega oblazinjenja. Sicer pa Clio v notranjosti deluje precej prečiščen. Veliko večino gumbov so 'pospravili' v infotaiment napravo, tako nam pod njo ostanejo le komande za upravljanje klimatske naprave. Tu smo se hitro spotaknili ob vrtljive gumbe, ki težko razkrijejo položaj želene nastavitve, medtem ko jakost vrtenja ventilatorja najbolje uganemo po posluhu. Odlagalnih mest je precej pa tudi dve stojali za pijačo sta na primernem mestu pod ročico menjalnika. Če bi bilo vse skupaj obloženo z gumo, bi bilo še toliko bolje, tako pa nas malce trša plastika kar odvrača od tega, da bi tja odložili mobilnik.

V Cliu se sedi dobro. Tudi visokorasli hitro najdejo dober položaj za volanom, saj če lahko sedež pomaknemo precej nazaj, lahko premaknemo precej k sebi tudi volanski obroč (ki je nastavljiv po globini). Vsi, ki tega vedno držijo pravilno, bodo hitro opazili nekoliko ostrejše robove plastike, kjer se palci oprimejo volanskega obroča. Žal se v novi generaciji ponavljajo obvolanske ročice iz prejšnjih Cliov, ki s svojimi nenatančnimi gibi in slabo določenimi presledki med funkcijami parajo živce. V rahlem dežju boste tudi hitro obupali nad tipalom za dež. Če rečemo, da deluje zmedeno, bomo precej prizanesljivi.

Zadaj je prostora dovolj in sedi se dokaj dobro. Ker zunanji lok avtomobila ne pada tako naglo, je tudi za glave potnikov dovolj prostora. Sidrišča ISOFIX so lahko dostopna in pripenjanje pasov ni boleče opravilo za vaše prste.

Medtem ko smo v prvem testu Clia pisali o bencinarju, smo tokrat preizkušali turbodizelsko različico. Ker pa gre za dobro znani 1,5-litrski motor, ne bomo pisali romanov v slogu Dostojevskega. Jasno, tudi prednosti dizelskih motorjev pred bencinskimi (in obratno) so nam zdaj že vsem dobro znane. Torej nekdo, ki se odloči za dizelsko različico, bo to storil zaradi svojega načina uporabe tega avtomobila, in ne toliko zaradi simpatiziranja z določeno tehniko delovanja motorja. Mi lahko povemo le to, da 90 'konjičev' Clia požene precej dobro, da ne boste tarnali nad pomanjkanjem moči. Bolj boste pogrešali šesto prestavo, če je vaša vsakodnevna rutina premagovanje avtocestnih kilometrov. Pri 130 kilometrih na uro nam namreč števec motornih vrtljajev kaže številko 2.800, kar pomeni precej motornega hrupa in večjo porabo goriva.

Kaj pravite, kakšna bo Srečkova nova zgodba? Pravijo, da konkurenca nekoč ni bila tako močna kot danes. Da je zdaj igra agresivnejša. Da so sodniki strožji. Da ljudje hočejo več za svoj denar. Seveda ne govorimo o nogometu ...

Besedilo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.990 €
Cena testnega modela: 17.190 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,8 s
Največja hitrost: 178 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.000/min – največji navor 220 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 W (Michelin Alpin M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 178 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 4,0/3,2/3,4 l/100 km, izpust CO2 90 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.071 kg – dovoljena skupna masa 1.658 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.062 mm – širina 1.732 mm – višina 1.448 mm – medosna razdalja 2.589 mm –prtljažnik 300–1.146 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 1 °C / p = 1.122 mbar / rel. vl. = 73 % / stanje kilometrskega števca: 7.117 km
Pospešek 0-100km: 11,8s
402m z mesta: 17,4s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,7s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,7s (V.)
Največja hitrost: 178km/h (V.)
poraba na testu: 6,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,1m
AM meja: 41m
Ocena
  • Prva generacija Clia je imela lažje delo, ker je bilo konkurence malo. Zdaj, ko je je ogromno, so pri Renaultu morali pošteno pljuniti v roke, da so ohranili dostojanstvo tega modela in naziv merilne palice za vse druge.

Hvalimo in grajamo
zunanja podoba
infotaiment sistem
položaj za volanom
sidrišča ISOFIX
prostoren prtljažnik
nima šeste prestave
nenatančne obvolanske ročice
trda plastika v odlagalnih prostorih
vrtljivi gumbi za uravnavanje klimatske naprave