Kratki test: Renault Grand Espace dCi 150 Celsium

8. 3. 2013 | Dušan Lukič
Deli

Se še spomnite, koliko let smo čakali, da je Volkswagnov Sharan dobil naslednika? Očitno se enaka zgodba obeta tudi Espaceu.

Na trgu je, z večjimi ali manjšimi pomladitvami, a pravzaprav enak, že od leta 2003, ko je na trg prišla četrta generacija tega avtomobila. In letos je doživel že četrto pomladitev – če jo boste opazili. In na novega bo treba počakati še nekaj let.

Oblikovne spremembe ob tej zadnji pomladitvi so bile res minimalne: njegov nos si boste morali ogledati zelo natančno, da boste opazili nekaj sprememb na maski in odbijaču. In to je pravzaprav to. Še največja sprememba, ki je je bil Espace deležen ob tej prenovi, je nova generacija dvolitrskih dizlov. In natanko takšen je bil v nosu testnega Espacea.

Sto enajst kilovatov oziroma 150 'konjev' ni številka, ki bi iz Grand Espacea delala športnika, navsezadnje ima veliko čelno površino in maso. Na srečo je motor dovolj prožen, da se (v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki ima za višjerasle voznike predaleč in prenizko nameščeno prestavno ročico) z maso uspešno spopada. Tudi po hrupu ni v vrhu razreda (na dnu pa tudi ne), si pa zasluži plus pri porabi: malce čez osem litrov je bila, kar za tolikšen avtomobil ni veliko.

V notranjosti velikih sprememb ni. To pomeni, da ima še vedno sedem ločenih sedežev, ki jih je mogoče poljubno prestavljati po vodilih, a na žalost tudi to, da se sedeži ne zložijo tako, da bi dno avtomobila ostalo ravno – za to jih je treba iz avtomobila fizično odstraniti, kar je nepraktična in zastarela rešitev. Ni se lepo odločati, ali boste domov odpeljali arhiv­sko kredenco, ki ste jo kupili na bolšjaku, ali pa šesti in sedmi sedež, ki sta bila v avtomobilu, ko ste šli od doma ...

Grand Espace je naravnan predvsem na udobje (pri podvozju, seveda), oznaka opreme Celsium pa pomeni, da je tudi njegova oprema serijsko dovolj bogata, da tega občutka ne kvari: parkirna tipala, tempomat in omejevalnik hitrosti, dnevne luči LED, pametni ključ, tripodročna klimatizacija, navigacijska naprava TomTom (ki ni dobra rešitev in v Renaultih pogrešamo boljše navigacije), tipalo za dež ... Ja, pri opremi Renaultovci niso bili skopi, kljub vsemu pa se to pri ceni ne pozna preveč: okoli 33 tisočakov bi vas stal Grand Celsium po ceniku, v salonu pa, verjamemo, še precej manj.

 

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 32.490 €
Cena testnega modela: 39.080 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,0 s
Največja hitrost: 194 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 340 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/55 R 17 W (Continental ContiWinterContact).
Zmogljivost: največja hitrost 194 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – poraba goriva (ECE) 8,2/5,7/6,5 l/100 km, izpust CO2 170 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.900 kg – dovoljena skupna masa 2.605 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.856 mm – širina 1.894 mm – višina 1.819 mm – medosna razdalja 2.868 mm –prtljažnik 456–3.050 l – posoda za gorivo 83 l.
Naše meritve
T = 10 °C / p = 1.110 mbar / rel. vl. = 38 % / stanje kilometrskega števca: 3.442 km
Pospešek 0-100km: 11,0s
402m z mesta: 17,4s ( 129km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,9/11,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,9/13,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 194km/h (VI.)
poraba na testu: 8,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,5m
AM meja: 40m
Ocena
  • Gospod v letih sicer čaka na naslednika, a to še ne pomeni, da gre za obnemoglega starčka, ki bi bil v napoto sebi in drugim. Ne, Espace oziroma Grand Espace še naprej ostaja dober enoprostorec, le nekaj rešitev, ki smo jih vajeni iz sodobnejših avtomobilov, mu zaradi starosti pač manjka.

Hvalimo in grajamo
poraba
prostornost
prestavna ročica je za višje voznike preveč oddaljena
sedeži niso zložljivi v dno, temveč jih je treba odstraniti
majavo podvozje