Kratki test: Renault Kadjar 1.3 TCe 160 Black Tech (2021)Ne star, kje pa; le zrel

Renault Kadjar na prvi pogled morda res ne deluje povsem sveže, se pa zato več kot oddolži za to s čim drugim.

Ne star, kje pa; le zrel (foto: Andraž Kejžar) Andraž Kejžar
17. 8. 2021

Najmlajši otroci v družini dobijo praviloma največ pozornosti, starejši so je posledično deležni čedalje manj. Nič drugače ni v avtomobilskem svetu, kjer leta posameznim modelom, vsaj tako se zdi, tečejo še hitreje, kot smo bili vajeni pred časom. Žrtev te pospešene modelske zamenjave je tudi Renaultov Kadjar, ki je trenutno eden od starejših v Renaultovi ponudbi. Pa si zaradi tega zasluži manj pozornosti?

Ne bi rekel. Res je, Kadjar je eden izmed tistih Renaultovih modelov prejšnje generacije oblikovanja, ki ob Cliu in Capturju po mnenju številnih deluje že kar nekoliko zastarelo. A če ob nakupu dizajn ni na prvem mestu oziroma če vam je Kadjar všeč, potem je ta podatek tako ali tako povsem brezpredmeten. Pri Renaultu so se sicer testnika v sklopu paketa opreme Black Tech potrudili nekoliko olepšati s črno-zlatimi platišči, a gre za podrobnost, ki je sam pravzaprav nisem opazil, vsaj ne takoj.

Nekako v tem slogu se nadaljuje tudi v notranjosti – brez presežkov, še vedno pa je vse na svojem mestu. Digitalna armaturna plošča ne prikazuje presežka podatkov, hkrati pa vse, kar potrebujem za normalno vožnjo – vse v primernih razmerjih. Največji je tako merilnik hitrosti, levi in desni rob sta rezervirana za prikazovalnika temperature motorja in količine goriva v rezervoarju, vsi ostali podatki, ki sem jih želel vedeti bolj iz firbca kot pa iz dejanske potrebe, pa so svoje mesto našli na obodu merilnika vrtljajev.

Okolica instrumentne plošče je obdana s črno plastiko, v črno je odet tudi preostali del kabine. Pravzaprav že kar preveč intenzivno in občutek je skoraj nekoliko temačen, pri čemer ga ne popravijo niti posamezni kovinski dodatki, kot so obroči ročajev vrat in pa kljuke za njihovo odpiranje. In le pazite, da bo plastenka vode ali soka, ki jo odlagate v temu namenjen nosilec v sredinski konzoli, zunaj popolnoma suha, saj je trda in mat črna plastika nekako tako občutljiva za kapljice kot bik za rdečo rjuho, zaradi česar bodo čistilni robčki hitro postali vaš dobri prijatelj ter obvezna oprema v sicer prostornem predalu sredinskega naslona za roko.

A prav leta, ki jih ima Kadjar na grbi, mu včasih pridejo tudi prav, vsaj glede udobja. Vožnja v številnih sodobnih križancih je namreč pretrda, saj želijo kljub višini in oddaljenosti od tal ponuditi vodljivost, ki je blizu limuzinam. Tega pa Kadjarju ne morem očitati. Ne spomnim se, kdaj se mi je vožnja po mestoma utrujeni gorenjski avtocesti zdela tako udobna, saj podvozje zelo dobro blaži in filtrira neravnine, hkrati pa je nagibanje karoserije skozi zavoje še vedno povsem znosno.

Tudi široki sedeži, v katerih se bodo udobno namestili tudi posamezniki nadpovprečnih dimenzij, ponujajo skoraj tradicionalno francosko mehkobo, zaradi česar lukenj in makadamske vozne podlage, ki sem jo izkusil med vožnjo na kraj, kjer so nastale pripadajoče fotografije, skorajda nisem občutil. Če ste torej med umirjenimi vozniki, ki jim je udobna, mehkobna vožnja ena izmed prioritet pri nakupu vozila, potem si Kadjar vsekakor zasluži vašo pozornost.

No, tudi zato mu pretirano dinamična vožnja ne ugaja, prav tako tudi ne sedemstopenjskemu samodejnemu menjalniku. Ob na oko 60-odstotni obremenitvi stopalke za plin namreč med prestavami pretika prav vzorno, pri priganjanju pa se kaj hitro, če lahko tako rečem, zatakne, pojavi se cukanje. No, pod črto bom zapisal, da se tudi samodejni menjalnik dobro poda umirjenemu karakterju avtomobila, pa tudi motorju, ki si zasluži velik plus.

Prostornina 1,3 litra? Sliši se malo za tako velik avtomobil, podatek, da zmore 117 kilovatov moči (160 'konjev') pa že zbuja nekaj več zaupanja v njegove sposobnosti, saj je moči več kot dovolj, hkrati pa poraba ni previsoka – ob avtocestni vožnji znotraj hitrostnih omejitev in z malo zaviranja ter pospeševanja namreč porabi le kakšnih šest litrov bencina, tudi sicer pa povprečna poraba znaša manj kot sedem litrov na 100 kilometrov.

Kot rečeno, Renault Kadjar je avtomobil, ki se mu leta že začenjajo nekoliko poznati, a le, če ste pikolovski in spadate med voznike, ki si želijo zgolj najnovejšega oblikovanja in tehnologije. Pa tudi na tem področju Kadjar še vedno povsem solidno sledi tekmecem. Plusov zatorej prinaša več kot minusov.

Renault Kadjar 1.3 TCe 160 Black Tech (2021)

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 32.120 €
Cena osnovnega modela s popusti: 18.990 €
Cena testnega modela s popusti: 29.120 €
Moč: 117kW (160 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,3 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,2-6,5l/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.188 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.332 cm3 – največja moč 117 kW (160 KM) pri 5.000/min – največji navor 270 Nm pri 1.750/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko – gume 225/45 R 19 V (Bridgestone Blizzak LM25)
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,2-6,5 l/100 km, izpust CO2 140-150 g/km
Mase: prazno vozilo 1.417 kg – dovoljena skupna masa 1.918 kg
Zunanje mere: dolžina 4.449 mm – širina 1.836 mm – višina 1.613 mm – medosna razdalja 2.646 mm – posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: 472–1.478 l 
Hvalimo in grajamo
poraba
mehki, udobni sedeži
prilagodljiv prtljažnik
'razdeljena' stikala tempomata
pusta notranjost
počasen informativno-zabavni sistem