Kratki test: Renault Megane Coupe R.S. 2.0 T 165 Red Bull Racing RB7

14. 2. 2013 | Dušan Lukič
Deli

Da je Sebastian Vettel v zadnjih letih najuspešnejši voznik formule 1, verjetno veste. In posledično verjetno veste, da je njegovo moštvo Red Bull Renault v enakem položaju med ekipami formule 1.

Včasih je bilo v navadi, da so avtomobilski proizvajalci, ki so sodelovali v formuli 1, naredili bolj ali manj športne različice svojih avtomobilov, ki so jih poskušali nekako povezati s tem tekmovanjem in sodelujočimi v njem. Honda, recimo, je pred leti na trg poslala Civica, ki so mu nadeli ime Gerhard Berger Edition. In v resnici ni bil prav nič športen.

Pri Renaultu so svoje sodelovanje z ekipo Red Bull proslavili s posebno izvedenko Megana. Na srečo za osnovo niso vzeli kake podhranjene dizelske različice in ji dodali kopice neuporabnih dodatkov. Ne, za osnovo so vzeli kar Megana RS – res pa je, da bi se lahko pri vsem skupaj malce bolj potrudili.

Njihov recept namreč ni bil ravno primerek vrhunske avtomobilske kuharske umetnosti. Vzeli so preprosto Megana RS, ga preimenovali v Megana RS Red Bull RB7 in s seznama doplačilne opreme na seznam serijske premaknili podvozje Cup (ki je nižje, čvrstejše in ki poleg sprememb nastavitev vzmetenja in blaženja s seboj prinese še zaporo diferenciala) pa boljše (šestbatne) prednje zavorne čeljusti ter nekaj notranje in zunanje opreme (recimo Recarove športne sedeže, ki bi vas sicer stali več kot tisočaka).

Nekaj kosov zunanjosti (in notranjosti) avtomobila so odeli v rumeno barvo (o vizualni primernosti takega posega bi lahko debatirali na dolgo in široko) ter na avtomobil namestili nekaj nalepk (ki, roko na srce, niso najboljše kakovosti ne najlepše nalepljene) in ploščico s serijsko številko. In konec. No ja, skoraj. Še sistem start-stop so mu dodali, za manj izpustov CO2 (ja, pozna se: 174 gramov CO2 na prevoženi kilometer v primerjavi s 190 brez tega sistema).

Škoda, zamudili so namreč priložnost, da bi se še malo poigrali s podvozjem in zmogljivostmi motorja in iz avtomobila naredili nekakšnega Nadmegana RS, avtomobil, ki bi s svojimi voznimi lastnostmi (da ne bo pomote, tudi takšen si zasluži oznako vrhunsko) in zmogljivostmi postavil nova merila v razredu. Morda bi lahko bili celo dovolj pogumni in avtomobil olajšali, mu vzeli zadnje sedeže, namestili kakšno prečno ojačitev, poldirkaške gume, morda celo varnostno kletko (se spomnite prejšnjega Megana RS R26?) ...

Ja, takle Megane RS bo vozniku na dirkališču ponudil veliko ('prednjepogonskih') užitkov – a vseeno daje vtis, da so pri Renaultu zamudili izvrstno priložnost narediti res nekaj posebnega. Morda pa še bodo? Navsezadnje je Vettel letos osvojil že tretji naslov prvaka – in bi zato naslednji podobni Megane RS lahko imel 300 'konjev'?

Besedilo: Dušan Lukič
Foto: Matej Grošelj

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 31.790 €
Cena testnega modela: 33.680 €
Pospešek (0-100 km/h): 6,2 s
Največja hitrost: 254 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 12,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 195 kW (265 KM) pri 5.500/min – največji navor 360 Nm pri 3.000–5.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/35 R 19 V (Bridgestone Potenza RE050A).
Zmogljivost: največja hitrost 254 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,0 s – poraba goriva (ECE) 11,3/6,5/8,2 l/100 km, izpust CO2 190 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.387 kg – dovoljena skupna masa 1.835 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.299 mm – širina 1.848 mm – višina 1.435 mm – medosna razdalja 2.636 mm –prtljažnik 375–1.025 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.070 mbar / rel. vl. = 42 % / stanje kilometrskega števca: 3.992 km
Pospešek 0-100km: 6,2s
402m z mesta: 14,2s ( 159km/h)
Prožnost 50-90km/h: 5,5/9,2s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 6,8/9,5s (V./VI.)
Največja hitrost: 254km/h (VI.)
poraba na testu: 12,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,2m
AM meja: 39m
Ocena
  • Tak Megane RS je odličen, če se lahko sprijaznite (ali si celo želite) nekatere vizualne dodatke. A vseeno ostaja priokus, da so pri Renaultu izpustili možnost, da bi naredili res nekaj posebnega.

Hvalimo in grajamo
lega na cesti
sedeži
krmiljenje
ESP je dvostopenjski in popolnoma izklopljiv
zavore
zvok motorja
menjalnik
malo prevelik razmik med stopalko zavor in plina
lahko bi bil še bolj ekstremen