Kaj ni nekako trend zakriti oziroma ne izpostavljati vseh atributov, ki jih avto premore? K vragu s tem, si mislijo v Renaultu.
Samo poglejte ga. Jasno nam daje vedeti, da morda ni najpametneje na semaforju grdo pogledovati proti vozniku takega Megana. Ne, ne mislimo, da vas bo premlatil ali kaj takega. Povemo lahko le to, da se lahko zgodi, da boste kaj kmalu gledali le še zadnjico avta z napisom RS. Vajeni smo, da je pri Renaultu treba malce počakati, na najbolj našpičeno različico.
Prvi izboljšan RS je že nosil oznako Trophy, nato je kot plod sodelovanja z moštvom F1 štafetno palico prevzel model Red Bull Racing, zdaj pa so se znova vrnili k izvornemu poimenovanju. Gre pravzaprav za posebno serijo, ki je deležna nekaterih tehničnih izboljšav in kozmetičnih dodatkov. »Je močnejši kot navaden RS?« je prvo vprašanje vsakogar, ki ga vidi. Je. Inženirji Renault Sporta so se posvetili motorju in iz njega iztisnili dodatnih 10 'konjev', tako da jih zdaj premore 275.
Omeniti velja, da je celotna konjenica na voljo po pritisku na stikalo RS, drugače se vozimo na normalnem režimu delovanja motorja z 'le' 250 'konji'. Zasluge za prirastek moči pa ne gre pripisati le francoskim, ampak tudi slovenskim strokovnjakom. Prav vsak Trophy je namreč opremljen z Akrapovičevim izpušnim sistemom, ki je v celoti izdelan iz titana in tako poleg lepše krivulje delovanja motorja ponuja še, kot pri Akrapoviču pravijo, lepši barvni spekter zvoka. No, seveda ne gre spregledati dejstva, da na račun titanove zmesi tak izpušni sistem precej pripomore k manjši masi vozila.
Da smo si na jasnem: tak Trophy ne rohni in glasno poka. Ne dvomimo, da pri Akrapoviču ne bi znali izdelati izpuha, ki bi paral bobniče. Najprej bi to bilo zunaj vseh zakonskih normativov, pa tudi hitro bi postalo nadležno voziti tak avto. Zato so poiskali pravo resonanco, ki jo vsake toliko preseka pok iz izpuha. Ravno pravšnja oblika zabave med vožnjo, ko iščemo prave vrtljaje motorja, da potem iz njega izvabimo te zvoke. Drugi na seznamu parterjev pri izboljšavi modela RS je svetovno priznana znamka blažilnikov Öhlins, ki je Trophyju namenila nastavljive blažilnike z jeklenimi vzmetmi. Tak komplet izhaja iz rabe pri dirkalniku Megane relističnega razreda N4 in omogoča vozniku prilagoditev trdote podvozja in odzivnosti blažilnikov.
Tudi v notranjosti je dobro poskrbljeno za dirkaško naravnane voznike. Predvsem to velja za odlične školjkaste sedeže znamke Recaro. Že res, da je treba malce atletskih gibov pri vstopu v avto, toda ko se enkrat ugnezdite v sedež, se boste počutili kot otrok v maminem naročju. Tudi volanski obroč, oblečen v alkantaro, z rdečim dirkaškim šivom na sredini vas bo pripravil do tega, da bosta obe roki ves čas pravilno na volanu. Tu so še odlične aluminijaste stopalke, ravno prav razmaknjene, da bo tehnika prsti–peta sila lahko opravilo. Z uporabniškega stališča velja potarnati nad dostopnostjo in samo uporabnostjo zadnje klopi.
Že namestitev otroškega sedeža v priključke ISOFIX vam bo pobrala kalorij za tri dnevne obroke. Še nekaj: prisegel sem si, da bom vsakič, dokler pri konkurenci ne vidim boljše rešitve, pohvalil Renaultov ključ oziroma kartico za prostoročni dostop do avta. Pohvala še vedno velja. Kaj reči o sami vožnji? Najprej to, da smo vsakič ob vžigu avta takoj preklopili na RS. Pa ne toliko zaradi tega, ker nam tistih 250 'konjev' ne bi bilo dovolj. Sprva zaradi tega, ker se takrat spremeni zvok in je užitek poslušati grganje iz izpuha.
Bolj kot samo pospeševanje je osupljiv razpon prožnosti v vseh prestavah. Ko imate na prehitevalnem pasu oviro v obliki tovornjaka, ki vozi 90 kilometrov na uro, je popolnoma dovolj, če v šesti prestavi pospešite, in tisti za vami nabrani bodo še zmeraj osupli nad pospeševanjem. Če pa boste zapeljali na kakšno bolj zavito cesto, boste hitro spoznali, da je Trophy tam doma. Izjemno nevtralna lega je razlog, da bodo takega Megana dobro obvladovali tudi manj vešči vozniki, pa tudi Brembove štiribatne čeljusti poskrbijo za učinkovit pojemek hitrosti. Megane Trophy je nekaj več kot šest tisočakov dražji od navadnega 'eresa'. Morda se sliši veliko, a če greste sami nakupovat k Öhlinsu, Recaru in Akrapoviču, boste hitro za dvakrat presegli to številko.
Besedilo: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 27.270 € |
Cena testnega modela: | 33.690 € | Pospešek (0-100 km/h): | 6,8 s |
Največja hitrost: | 255 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,5l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 201 kW (275 KM) pri 5.500/min – največji navor 360 Nm pri 3.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/35 R 19 Y (Bridgestone Potenza RE050A). |
Zmogljivost: | največja hitrost 255 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,0 s – poraba goriva (ECE) 9,8/6,2/7,5 l/100 km, izpust CO2 174 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.376 kg – dovoljena skupna masa 1.809 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.300 mm – širina 1.850 mm – višina 1.435 mm – medosna razdalja 2.645 mm –prtljažnik 375–1.025 l – posoda za gorivo 60 l. |
T = 22 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 78 % / stanje kilometrskega števca: 2.039 km | |
Pospešek 0-100km: | 6,8s |
---|---|
402m z mesta: | 14,8s ( 161km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 6,3/9,8s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 6,4/9,3s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 255km/h (VI.) |
poraba na testu: | 11,5 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 8,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,0m |
AM meja: | 39m |
-
Že navaden Megane RS ponuja veliko, a oznaka Trophy ga spremeni v dovršen stroj za doseganje pristnih užitkov med vožnjo. Sploh pa je skupek tehnološko dovršenih dodatkov, ki so v prosti prodaji precej dražji kot v tako zapakiranem Meganu.