Kratki test: VW Golf 2,0 TDI DSG Style (2020)Še vedno postavlja merila?

Golfov razred. To je neuradna oznaka avtomobilskega segmenta C, ki jo spremljamo že nekaj desetletij in priča o tem, kako pomemben je Volkswagnov najbolje prodajan model vseh časov. Povedano drugače, gre za merilo, za avtomobil, ki postavlja standarde, ki naj bi jim nato sledili konkurenti. Nekaterim to uspe, drugim malo manj. In kakšni so standardi v Golfovem osmem poskusu?

Še vedno postavlja  merila? (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
29. 9. 2020

Najprej naj omenim, da novi Golf osme generacije ni več povsem nov. Prvič smo se v uredništvu z njim srečali že na januarski uradni predstavitvi, na testu pa se je nato pojavil marca (test je bil objavljen v AM 05/20), tik po domači predstavitvi, tedaj opremljen z bencinskim motorjem. A čeprav smo že lep čas v dobi, ko se kupci vse bolj ozirajo k avtomobilom s pogonom na alternativna goriva oziroma vsaj k bencinskim motorjem, menim, da še vedno obstaja velik del kupcev, ki bodo vsaj še nekaj časa prisegali na dizle.

Ob tem menim, da je ravno dvolitrska izvedenka s 110 kilovati moči, ki predstavlja sredino Golfove ponudbe, tista, ki se mu najbolj poda. Res je, gre za najnovejšo izvedenko že dodobra znanega Volkswagnovega agregata z oznako EVO, ki smo ga že preizkusili tudi v novi Škodini Octavii, v tej številki pa ga boste našli tudi pod motornim pokrovom novega Seatovega Leona. Ob tem naj že na začetku priznam, da sam nisem ravno na strani tistih, ki se na vse pretege branijo dizlov, res pa je, da je v zadnjih letih moje navdušenje nad njimi malenkost zamrlo.

Kakorkoli, agregat v preizkusnem avtomobilu se je med testom naravnost izkazal in povsem upravičeno ga lahko označim za najsvetlejšo točko avtomobila. Ob odločnejšem pospeševanju se namreč zdi, da so pri Volkswagnu poleg 150 'konjev', ki so jih zapisali v prometno dovoljenje, še kakega čilega in zdravega lipicanca ali dva v končni številki kar skrili, tako odločno deluje štirivaljnik. Sam ju sicer nisem našel, a tudi tisti, ki so uradno na voljo, se zdi, kot da ne potrebujejo hrane. Normni krog je namreč pokazal porabo 4,4 litra na 100 kilometrov, pa tudi hitrejša avtocestna vožnja porabe ni povečala na več kot pet litrov.

Sodelovati s takšnim motorjem je za preostale komponente razumljivo težka naloga in prvi, ki je na udaru, je jasno – menjalnik. Ta je bil samodejne vrste oziroma bolj natančno robotiziran dvosklopčni, z motorjem pa je bil povezan prek nove tehnologije shift-by-wire, ki je ukinila mehansko povezavo med ročko in menjalnikom. V osnovi mu ne morem očitati kaj dosti, saj svoje delo opravlja zgledno, vseeno pa zna pod pritiskom popustiti, kar pomeni, da med hitrim speljevanjem utegne za trenutek ali dva predolgo ostati v prenizki prestavi, tu in tam pa se med hitrim spreminjanjem tempa tudi malce zmede.

Med vožnjo novemu Golfu uspe prepričati in izpolniti vsa ali pa vsaj večino voznikovih pričakovanj. Volanski mehanizem avtomobila je sicer natančen, vseeno pa voznik na trenutke ne ve najbolje, kaj se dogaja pod sprednjimi kolesi. Poleg tega je opremljen s sistemom prilagodljivega blaženja DCC, ki pa večjih razlik v vožnji ne prinaša. Podvozje je sicer nastavljeno relativno čvrsto, kar bo dinamičnim voznikom zagotovo všeč, malo manj pa bodo zadovoljni potniki na zadnji klopi. Zadnja prema je sicer poltoga, zaradi česar je pričakovati, da bo občutek v športnejših izvedbah še boljši, saj bo tam zadnja os posamično vpeta.

V uvodu sem zapisal, da bo imela konkurenca precej dela s tem, da ujame Golfa. Motor to izjavo potrjuje, kabina pa vsaj po mojem mnenju malenkost manj. Inženirji so se namreč lotili v celoti opustiti klasična bližnjična stikala ter jih nadomestiti z na dotik občutljivimi površinami.

Na prvi pogled sistem deluje urejeno, navigacijski sistem je pregleden, enako podobo zemljevida pa lahko spremljamo tudi na povsem digitalizirani plošči. Digitaliziran je celo prikazovalnik stanja goriva, brez dvoma pa so pohvale vredne številne možnosti personalifikacije prikazovalnika, saj je na eni strani recimo mogoče izbirati med porabo goriva, hitrostjo in podobnim, na drugi pa preverjati stanje asistenčnih sistemov.

Posebno poglavje Golfa je avtomatizacija vožnje. Novi Golf je namreč opremljen z radarskim tempomatom, ki ne zavira le, če se avto približuje počasnejšemu vozilu, ampak je sposoben hitrost prilagajati tudi hitrostnim omejitvam in celo izbrani trasi. Tako bo recimo znal oceniti, da je priporočljiva hitrost skozi neki ovinek na primer 65 kilometrov na uro in jo prilagodil, čeprav bo omejitev znašala 90 kilometrov na uro. Sistem deluje neverjetno učinkovito, in čeprav sem bil do njegovega delovanja najprej nekoliko skeptičen, sem kmalu ugotovil, da je njegova ocena pravilna.

Kritiko, a le pogojno, si tako sistem zasluži le zaradi svojega delovanja na avtocesti. Sistem (lahko) namreč kot referenco uporablja prednastavljene omejitve, ki so veljale pred časom, zdaj pa niso več aktualne. Konkreten primer so območja nekdanjih cestninskih postaj, kjer je novi Golf želel sunkovito zmanjšati hitrost na 40 kilometrov na uro. Neudobno in nevarno, zlasti če je zadaj nič hudega sluteč voznik 40-tonskega polpriklopnika. Tudi kamera za prepoznavo znakov tukaj ne pomaga, občasno sistemu predstavljajo težave tudi prometni znaki, vezani na izvoz z avtoceste.

Ob uporabi info-zabavnega sistema se mi je prevečkrat zgodilo, da sem med iskanjem želenega menija – proces, ki zaradi nelogične postavitve elementov včasih zahteva nekaj več treninga in brskanja – pomotoma pritisnil virtualni gumb za nastavljanje glasnosti vmesnika ali pa katerega izmed virtualnih gumbov klimatske naprave. Povrhu vsega zna operacijo iskanja funkcij zagreniti in otežiti še kateri od asistenčnih sistemov, ki se vključi, svoje dejanje pa jasno projicira na omenjen zaslon.

Z delovanjem sistema sem imel sicer med testom nekaj malega težav, saj je večkrat ob začetku vožnje 'zmrznil', zaradi česar sem bil 'obsojen' zgolj na uporabo funkcij, ki so bile trenutno na zaslonu. Ob tem je treba omeniti, da je bil testni primerek narejen v prvi seriji, zaradi česar je mogoče pričakovati, da bodo pri Volkswagnu težavo sčasoma odpravili in sistem, kot je to po novem praksa, posodobili kar na daljavo.

No, info-zabavni sistem ter armaturna plošča sta vendarle dva od elementov kabine, nikakor pa ne edina. Prijetno me je namreč presenetila ambientalna osvetlitev, nameščena v armaturno ploščo pa tudi v sprednja ter zadnja vrata. Počutje v notranjosti je namreč posledično veliko bolj pomirjujoče in sproščeno.

Za voznikovo dobro počutje pa skrbijo tudi električno nastavljiv voznikov sedež, najboljši iz serije, ki ima povrhu vsega še možnost masaže, pa vrhunska ergonomija, prijazni materiali ... Nekaj teh elementov je del paketa opreme First edition, a dodobra izboljšajo počutje za volanom, zato bi jih priporočal vsakomur, ki si jih lahko privošči.

Kaj pa prtljažnik? Pravzaprav gre za področje, o katerem lahko napišem še najmanj. Namreč, je le en liter večji kot pri predhodniku. Ob tem naj omenim, da smo med testom razmišljali o tem, da bi z Golfom peterica prijateljev odpotovala na Češko, a smo se nato odločili za odhod z dvema avtomobiloma, kar je bila zagotovo pravilna izbira. Seveda pa Golf nikakor ni potovalnik ali polnopravni družinski avtomobil, s katerim bi se številčnejša družina odpravila na morje. Ti bodo morali počakati na karavana.

Je Golf torej še merilo kakovosti za avtomobilski segment C? Recimo, da je, pod pogojem, da ste privrženec digitalizacije avtomobilskih kabin. V tem primeru vas bo namreč skoraj zagotovo navdušil. Ljubiteljem klasike in fizičnih gumbov bo na drugi strani manj všeč. Vseeno pa je Golfova mehanika tista, na katero lahko še vedno stavite brez trohice dvoma.

VW Golf 2,0 TDI DSG Style (2020)

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 33.334 €
Cena osnovnega modela s popusti: 30.066 €
Cena testnega modela s popusti: 33.334 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,8 s
Največja hitrost: 223 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,7l/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 498 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.242 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500–4.000/min – največji navor 360 Nm pri 1.600–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 223 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 3,7 l/100 km, izpust CO2 99 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.459 kg – dovoljena skupna masa 1.960 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.284 mm – širina 1.789 mm – višina 1.491 mm – medosna razdalja 2.619 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 381–1.237 l
Ocena
  • Kot smo že ugotovili, je novi Golf naredil velik korak naprej na področju digitalizacije, zaradi česar utegne med kupci povzročiti delitev na privržence in tiste, ki utegnejo biti razočarani. Toda ko pride do izbire motorja, je za tiste, ki se večinoma vozijo zunaj mest, izbira le ena: dizel! Ta pa bi v primerjavi s konkurenco lahko velikokrat pomagal Golfu tehtnico prevesiti v njegovo korist.

Hvalimo in grajamo
LED matrični žarometi
digitalna instrumentna ploščo
voznikov sedež/položaj za volanom
motor
delovanje aktivnega radarskega tempomata
delovanje info-zabavnega sistema

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri