Iskanje šivanke v senu

6. 4. 2020 | Jure Šujica
Deli

Kratek test novega Clia v dizelski izvedbi in z najvišjo stopnjo opreme smo pri Avto magazinu na test dobili ravno v dneh pred izborom za Slovenski avto leta, kjer smo novincu na uredništvu soglasno namenili vse točke in prvo mesto.

Jasno, večina njegovih bratov, ki bodo zapeljali na trg, bo, vsaj tako je pričakovati, opremljena s paketi opreme Zen ali Intens. Testni primerek je bil po drugi strani opremljen z najvišjo stopnjo opreme, skrito pod imenom Edition One. Ta seveda pomeni prav vrh ponudbe in polno opremljenost na vseh področjih. Iskanje morebitnih pomanjkljivosti zato nekako spominja na iskanje igle v senu.

Notranjost je logično razporejena, manjka ji le nekaj barvne pestrosti - ambientalna osvetlitev tukaj ni dovolj zmogljiva.

Notranjost je logično razporejena, manjka ji le nekaj barvne pestrosti - ambientalna osvetlitev tukaj ni dovolj zmogljiva.

Uroš Modlic

Ko so pri Renaultu sestavljali pakete opreme in izbirali materiale, pri seriji Edition One resnično niso skoparili, zaradi česar da potnikom v kabini kaj hitro celo nekaj občutka prestiža. Z izjemo usnja – ki ga najdemo na doplačilnem seznamu – je bilo tukaj vse. Od ogrevanih sedežev do ambientalne osvetlitve in skoraj 10-palčnega zaslona ter tudi ponujene prevleke so se na odličnih sedežih, ki jih krasijo izdatna bočna opora in vzglavniki v slogu vozil edine preostale švedske znamke, zdele povsem dobra odločitev. In ko smo že ravno pri notranjosti ter informativno-zabavnem sistemu – čeprav svoj čas nisem bil ljubitelj pokončnih zaslonov, je razporeditev menijev v Cliovem (in jasno tudi v večini novih Renaultov) tista, ki prepriča uporabnika o njihovi uporabnosti. Škoda le, da so šli pri Renaultu v skrajnosti in mu odrekli tudi gumb za nastavitev glasnosti. Včasih pač pride prav.

Sicer pa za dobro počutje v kabini skrbijo tudi drugi elementi. Posrečeni se tako zdijo gumbi za upravljanje klimatske naprave – obdani s pravo kovino – ali pa tisti, namenjeni nastavljanju osvetlitve armaturne plošč, vklopu ogrevanja sedežev ... saj so hkrati lepi in uporabni. Ali pa recimo miniaturni predal med sedežema, ki ga marsikdo niti opazi ne, namenjen pa je odlaganju pametne kartice. Morda se ne zdi, a iz njega ne bo padla niti ob bolj dinamični vožnji.

Tudi pametni ključ ima svoje mesto.

Tudi pametni ključ ima svoje mesto.

Uroš Modlic

Pod pokrovom testnega avtomobila se je skrival 1,5-litrski dizelski agregat, povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Mnenje? Za večino kupcev prav mogoče najboljša izbira v celotni ponudbi. Moči je namreč povsem dovolj za nekoliko bolj dinamično vožnjo, ki ji v mejah normale lepo prikima tudi ravno prav čvrsto vzmetenje, čeravno ne kirurško natančen, a povsem soliden pa je tudi menjalnik. A tudi ko se usedete za volan z višjo ravnjo adrenalina v krvi, vam ni treba na potovalnem računalniku zakriti podatka o porabi goriva. Kar nekaj truda bo namreč potrebnega, da se bo števec dvignil prek sedmih litrov. Se pa zato lahko spusti še precej nižje – na koncu 100-kilometrskega, po omejitvah odpeljanega normnega kroga je pokazal le 3,8 litra porabljenega dizla!

Kratki test najbolje opremljenega Clia je tako še enkrat pokazal, da si je 'naš' Renault povsem zaslužil letošnji naziv, še toliko bolj po zaslugi testnega primerka, ki je bil odet v morda najboljšo barvo celotne palete. 'Modra celadon' je njeno uradno ime in prav prijalo bi mu, če bi je nekaj steklo še v kabino, kjer bi malenkost razbila (zaradi nivoja opreme obvezno) črnino ... in spet smo pri iskanju šivanke.

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 20.575 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 18.290 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 19.775 EUR €
Moč: 85kW (115 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 178 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,1–4,7l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.150 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 3.750/min – največji navor 260 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 178 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,1–4,7 l/100 km, izpust CO2 109–124 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.277 kg – dovoljena skupna masa 1.702 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.050 mm – širina 1.798 mm – višina 1.440 mm – medosna razdalja 2.583 mm – posoda za gorivo 39 l.
Prtljažnik: 391–1.069 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 3,8 l/100km
Ocena
  • Novi Clio je lahko drugi avtomobil v družini. Lahko je tudi prva izbira, še posebej za potrebe para. Po navadi gre za zelo ekonomično rešitev, ki ne poruši družinskega proračuna. A če od njega zahtevate tudi nekaj (malega) prestiža in ste zanj pripravljeni odšteti kak evro več, še vedno ne bo razočaral.

Hvalimo in grajamo
videz
motor in poraba
sedenje
končna izdelava 
temna/monotona notranjost 
info-zabavni sistem-odsotnost gumba za nastavitev glasnosti