Tisti, ki sedi nekje v državni upravi in je ta vozila poimenoval kot tovornjake vlačilce, je lahko le dvoje: velik šaljivec ali človek, ki se na avtomobile ne spozna. A nič hudega; kdor je pickup vozil in mu je všeč, se na takšno uradniško kategorizacijo gotovo požvižga.
Svojih let ta Mazda, za katero lahko mirno rečemo, da je najbolj množični pickup pri nas, ne more več skriti. Zadnja prenova je bila sicer bolj kozmetična, a v samo zasnovo in mehaniko se niso pretirano spuščali od uvedbe sodobnejšega turbomotorja, opremljenega s hladilnikom polnilnega zraka, ki je bil v nosu testnega avtomobila.
Prav to, njena najmanj ’šminkerska’ zunanjost, če je to seveda močan kriterij pri odločanju za katerega od pickupov, je pravzaprav edina pomanjkljivost v primerjavi s tekmeci. Oglata zunanjost, precej ravne pločevinaste površine, nič dirkaških okroglin in izboklin ter agresivnega videza so sicer preverjena klasika, ki pa je ob ultramodernih in ’šminkerskih’ terencih dala, kar je imela. Seveda vedno lahko priskoči na pomoč kakšen manjši tuning, z dodatki kromiranih ’rollbarov’, a čudežev ne moremo pričakovati.
A to še ne pomeni, da je Mazda slab pickup, da je samo zaradi videza izločena iz igre. Morda za zmago res pokažeta premalo, a kot ponavadi zunanjost in lepota še ne pokaže celotne slike. V svojem bistvu je namreč odličen pickup.
Kot tovorni terenec namreč B 2500 svojo nalogo opravlja vrhunsko, lahko bi celo rekli, da je to še tisti zadnji pickup, ki ima svoje naloge in zahtevna dela na prvem mestu, šele nato prideta na vrsto poziranje in zabava. Spodobna nosilnost ter velik in uporaben prtljažni prostor sta močna argumenta. No, kljub vsemu je Mazda celo v vrhu, ko govorimo o vožnji po terenu in zabavnem driftanju. Narejena je dovolj robustno in okičena z malo plastične šminke, da se ji prebijanje skozi težje prehoden teren ne pozna.
Prav tu unovči svoje precej ravne robove in stranice, saj lahko voznik ves čas natančno ve, kje je ovira na terenu, in brez škode za karoserijo odpelje skozi ozek prehod med dvema skalama, drevesi ali prepleza strm vzpon. Tudi sam agregat s svojim navorom in močjo v nižjem območju vrtljajev povsem ustreza temu namenu. Boljši motor za teren ima samo še Isuzu, medtem ko je preostala konkurenca s sodobnejšimi motorji žal pobrala tudi turboluknjo, ki zagotovo na terenu ne pripomore k boljšim voznim lastnostim.
No, precej drugačna je zgodba na cesti, kjer Mazda malce šepa pri končni hitrosti. Namerili smo ji vsega 148 km/h, kar je od vseh najpočasneje, sprašujemo pa se, ali tak avto sploh potrebuje še kaj večjo končno hitrost. Ne nazadnje so tudi samo podvozje in zavore zasnovani za delo in ne za podiranje hitrostnih rekordov. Malce bolje se odreže pri pospeševanju, saj prav zaradi prožnosti motorja vozi vštric s tekmeci, pa čeprav meritev pospeška od 0 do100 km/h znaša 16 sekund. Mazda je namreč presenetljivo živahna med samo vožnjo, ko hitrosti ne presegajo 100 km/h.
In ob vsem tem je tu še cena 5, 8 milijona, ki je skoraj dva milijona nižja od Nissana, ki je s ceno 7, 7 milijona najdražji. Če vam videz ni tako pomemben in premišljeno trošite denar, je Mazda najboljša za vas.
Peter Kavčič, Vinko Kernc, Dušan Lukič, Aljoša Mrak
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 24.503,42 € |
Cena testnega modela: | 24.970,79 € |
Moč: | 80kW (109 KM) |
Največja hitrost: | 147 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 9,2l/100km |
Motor: | 4-valjni - vrstni - gibna prostornina 2500 cm3 - največja moč 80 kW (109 KM) pri 3500/min - največji navor 266 Nm pri 2000/min. |
---|---|
Prenos moči: | gume 225/70 R 15 (Bridgestone Dueller H/T 689). |
Zmogljivost: | največja hitrost 147 km/h - poraba goriva (ECE) 11,0/8,1/9,2 l/100 km. |
Voz in obese: | prednja prema - posamični obesi, vzmetni nogi, po dve prečni vodili, stabilizator - zadnja prema - toga prema, listnati vzmeti, teleskopska blažilnika. |
Mase: | prazno vozilo 1730 kg - dovoljena skupna masa 2855 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 5005 mm - širina 1695 mm - višina 1880 mm. |
Notranje mere: | skupna notranja dolžina 1520 mm - širina spredaj/zadaj 1420/1420 mm - višina spredaj/zadaj 1000/940 mm - vzdolžnica spredaj/zadaj 880-1100/880-630 mm - posoda za gorivo 70 l. |
Prtljažnik: | daljina x širina (skupna širina) 1440x1000 (1320 mm) mm. |
Pospešek 0-100km: | 16,5s |
---|---|
Prožnost 50-90km/h: | 11,7s |
Prožnost 80-120km/h: | 17,9s |
Največja hitrost: | 148km/h (V.) |
poraba na testu: | 13,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,7m |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 59dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 65dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 72dB |
-
Res je najstarejša od vseh in potrebuje osvežitev, toda gledano skozi finance je občutno najcenejši pickup, in kar je še pomembnejše, prav nič ji ne manjka za povprečno zahtevnega uporabnika.
-
Zunanjost (11/15)
None
-
Notranjost (93/140)
None
-
Motor, menjalnik (27 /40)
None
-
Vozne lastnosti (62 /95)
None
-
Zmogljivost (14/35)
None
-
Varnost (34/45)
None