Hipsterji. Zadnje čase vse bolj priljubljena subkultura ljudi, ki jim je skupno to, da se skozi modo, glasbo in način življenja vračajo v nekdanje čase.
Saj veste, danes vsi igrajo na neko retrovižo. Povsod slišimo, da je retro 'in', in tudi avtomobilska branža ni izjema. Hrošči, Fičaki, Miniji – vsi iščejo simpatije pri kupcih s tem, da trkajo na njihova čustva in lepe občutke iz mladosti. Pred seboj pa imamo avtomobil s pedigrejem in bogato zgodovino, takšno, da bi lahko igral podobno igro kot zgoraj omenjeni avtomobili. Pa se tega noče iti. Že od začetka nadgrajujejo avtomobil iz generacije v generacijo, toda še vedno ostaja tisti prvinski roadster – originalen, a v koraku s časom.
Jasno je bilo, da tudi tokratna MX-5, ki je zašla v Avtomagazinovo floto, ne bo prinesla posebnih revolucionarnih sprememb. Gre namreč za nadgradnjo opreme Challenge, imenovano Takumi. Letos v Ženevi predstavljeno MX-5 Takumi spoznamo po usnjenih rjavih sedežih, kromiranih elementih na maski hladilnika, izbranih platiščih, TomTomovi navigacijski napravi, nameščeni v sredinsko konzolo, vgrajenem tempomatu ter še nekaterih kozmetičnih dodatkih v notranjosti. Nabor zgoraj naštete dodatne opreme vas bo stal 1.800 evrov, kar je precej manj, kot če bi opremo nabirali po rednem ceniku.
Sicer pa, kaj poudariti? Mazda nedvomno ostaja uživaški avtomobil. Vsakomur, ki ljubi dinamično vožnjo, bo pričarala nasmeh na usta. Sposobnost nadzora pri priganjanju v ovinke je bila ena najbolj opevanih lastnosti tega avtomobila. Krmiljenje je odlično, volan odziven, jasno komunicira in vozniku ves čas sporoča, kaj se dogaja pod gumami.
Triindevetdeset kilovatov in štirje valji se ne sliši prav impresivno, kajne? Ker pa je MX-5 tako lahek in dobro uravnotežen avtomobil, stvar preprosto deluje, sploh ko na pomoč priskoči odličen, dobro preračunan petstopenjski menjalnik z izredno kratkimi gibi ročice.
Kot običajno tudi tokrat v upanju, da Mazdini razvojni inženirji berejo Avto magazin, dajemo nekaj napotkov za izboljšanje naslednje generacije MX-5: radi bi videli tudi v globino nastavljiv volanski obroč, bolj natančno nastavljiv naslon sedeža, malce boljšo vetrno zaščito in mogoče kak centimeter več vzdolžnega pomika sedeža.
Tudi po 22 letih in treh generacijah ostaja MX-5 izredno privlačen in zanimiv avtomobil. Tako kot njegova prvotna izvedba še vedno največ simpatij vzbudi zaradi svoje prvinskosti in sposobnosti razveseliti tistega za volanskim obročem.
Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 24.790 € |
Cena testnega modela: | 25.189 € |
Moč: | 93kW (126 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,9 s |
Največja hitrost: | 194 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,0l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.798 cm3 – največja moč 93 kW (126 KM) pri 6.500/min – največji navor 167 Nm pri 4.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/45 R 17 W (Bridgestone Potenza RE050A). |
Zmogljivost: | največja hitrost 194 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – poraba goriva (ECE) 9,5/5,5/7,0 l/100 km, izpust CO2 167 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.075 kg – dovoljena skupna masa 1.375 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.020 mm – širina 1.720 mm – višina 1.245 mm – medosna razdalja 2.330 mm –prtljažnik 150 l – posoda za gorivo 50 l. |
T = 16 °C / p = 1.130 mbar / rel. vl. = 38 % / Stanje kilometrskega števca: 2.121 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,3s |
---|---|
402m z mesta: | 16,6s ( 136km/h) |
Največja hitrost: | 195km/h (V.) |
poraba na testu: | 8,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,5m |
AM meja: | 40m |
-
Oprema Takumi je skupek zelo smiselno izbrane dodatne opreme. Za pošteno ceno.