Iskanje kompromisov je pripeljalo do Mazde2, ki je nastala v tesnem sodelovanju s Fordom. Mazdin malček si marsikateri del deli s Fiesto ali Fusionom, ki pa so dobro skriti v zasnovi avtomobila in ga ne boste odkrili s površnim pogledom. Tokrat smo preizkusili Mazdo2 z najšibkejšim bencinskim motorjem.
Vprašanje, ki se nam je porodilo ob novi naslednici Mazde Demio z motorjem 1.25, je bilo, ali je dovolj zmogljiv za povprečnega voznika, ki od svojega avtomobila ne pričakuje športnih pospeškov in ki malo porabi. Pri nas so namreč na voljo še Mazde2 z 1, 4-, 1-6-litrskim bencinskim motorjem in dizelska izvedba z 1, 4 litra prostornine.
Glede na to, da po tovarniških podatkih »dvojka« z motorjem 1.25i ne zaostaja prav veliko za 1.4i, se sprašujemo o smiselnosti nakupa slednje. Razlika v moči je namreč majhna, le 5 KM (1.25i ima 75 KM, 1.4i pa 80 KM), v praksi pa to pomeni, da je veliko voznikov ne bo opazilo.
Na naših meritvah se je Fordov motor (da, prav ste prebrali, 1.25 i prihaja iz Fordove palete motorjev) izkazal z boljšo prožnostjo, kljub temu da ima na papirju 14 Nm manj navora. V pospeških smo namerili, da testna Mazda2 od 0 do 100 km/h pospeši v 14, 6 sekunde, kar je le sekundo slabše od izvedbe z 1, 4-litrskim motorjem.
Ker je poraba goriva čedalje pomembnejši podatek pri odločanju za nakup avtomobila, velja upoštevati razliko v porabi. Manjšemu motorju štejemo v prid zmerno porabo bencina, ki znaša 7, 2 litra na 100 kilometrov. Večji, 1, 4-litrski motor na primer »popije« 9, 1 litra. Toliko o motorju, ki si zasluži pohvale na vseh pomembnejših področjih.
O menjalniku lahko zapišemo, da teče gladko, pretikanje sicer ni športno (tega od te družinsko usmerjene Mazde tudi ne pričakujemo), je pa dovolj natančno, da se nad njim med vožnjo ne boste jezili. Prijazno uporabniku, torej!
Prijazna je tudi notranjost presenetljivo velikega potniškega prostora. Armaturna plošča je sodobna, s stikali, ki so dovolj logično razporejena. Pohvale si zasluži trikraki volanski obroč, ki je dobro oprijemljiv in nastavljiv po višini. Sedenje na sprednjih in zadnjih sedežih je udobno. No, z merami v širino se vendarle ne more kosati z višjim avtomobilskim razredom, se pa z njim očitno spogleduje.
S ceno dobrih 2, 8 milijona tolarjev tako dobite veliko družini prijaznega prostora, prieten in moderen videz, živahen motor, ki ne pretirava s porabo, in Mazdino kakovost, podkrepljeno s triletno garancijo. Prikupno, kajne?
Peter Kavčič
Foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 11.467,20 € |
Cena testnega modela: | 11.817,73 € |
Moč: | 55kW (75 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 15,1 s |
Največja hitrost: | 163 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,3l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1242 cm3 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 6000/min - največji navor 110 Nm pri 3500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 175/65 R 14 T (Goodyear GT3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 163 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,1 s - poraba goriva (ECE) 8,6/5,0/6,3 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1050 kg - dovoljena skupna masa 1495 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3925 mm - širina 1680 mm - višina 1545 mm |
Prtljažnik: | prtljažnik 335-1050 l - posoda za gorivo 45 l |
T = 11 °C / p = 1011 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 16695 km | |
Pospešek 0-100km: | 14,6s |
---|---|
402m z mesta: | 19,3s ( 112km/h) |
1000m z mesta: | 36,1s ( 140km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,4 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 25,7 (V.)s |
Največja hitrost: | 163km/h (IV.) |
poraba na testu: | 7,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 47,6m |
AM meja: | 43m |